Autisme signalen

24-02-2018 15:01 86 berichten
.
anoniem_334913 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 10:59
99.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
25-02-2018 08:51
Veel autismetopics de laatste tijd zeg.
Het is hier autistisch ;-)

(Als gediagnosticeerd autist mag ik die grap maken)
Nijn vraagt naar 'praktische voorbeelden' , tegen welke problemen mensen met autisme aanlopen.

Is het niet beter als Nijn haar eigen problemen noemt, waar loopt Nijn tegen aan? in plaats van naar de praktische voorbeelden van anderen te vragen?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fleurtje_5 schreef:
25-02-2018 19:16
Nijn vraagt naar 'praktische voorbeelden' , tegen welke problemen mensen met autisme aanlopen.

Is het niet beter als Nijn haar eigen problemen noemt, waar loopt Nijn tegen aan? in plaats van naar de praktische voorbeelden van anderen te vragen?
Goed punt. Maar misschien kan je in het algemeen wel stellen dat het handig is als Nijn reageert op haar eigen topic..
Zonnebloem1996 schreef:
25-02-2018 19:23
Goed punt. Maar misschien kan je in het algemeen wel stellen dat het handig is als Nijn reageert op haar eigen topic..
Of dat ze gewoon naar de huisarts moet om zich naar een autisme kennis centrum of een umc door te laten verwijzen voor uitgebreid diagnostisch onderzoek.
Celaena_Aelin schreef:
25-02-2018 19:48
Of dat ze gewoon naar de huisarts moet om zich naar een autisme kennis centrum of een umc door te laten verwijzen voor uitgebreid diagnostisch onderzoek.
Als ze dat vermoeden heeft uiteraard... Maar dat betwijfel ik.
Zonnebloem1996 schreef:
25-02-2018 20:10
In haar vorige topic wekte ze wel die indruk.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
Zonnebloem1996 schreef:
25-02-2018 20:10
Daarom ook de optie umc. Kunnen ze alle opties nalopen.
Solomio schreef:
25-02-2018 20:18
In haar vorige topic wekte ze wel die indruk.
Oh oké, in het bericht wat ze hier plaatste leek ze een beetje ten einde raad, omdat ze nergens meer terecht kon, omdat ze uitbehandeld is. In dat geval kan ik me voorstellen dat je dan gaat zoeken naar een diagnose zodat je geholpen kan worden. Maar autisme is zo lastig vast te stellen dat het natuurljk kan dat dit nooit eerder aan het licht is gekomen, dus dan zou ik als TO dit vermoeden heeft, inderdaad naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar een centrum voor autisme.
Zonnebloem1996 schreef:
25-02-2018 20:57
Oh oké, in het bericht wat ze hier plaatste leek ze een beetje ten einde raad, omdat ze nergens meer terecht kon, omdat ze uitbehandeld is. In dat geval kan ik me voorstellen dat je dan gaat zoeken naar een diagnose zodat je geholpen kan worden. Maar autisme is zo lastig vast te stellen dat het natuurljk kan dat dit nooit eerder aan het licht is gekomen, dus dan zou ik als TO dit vermoeden heeft, inderdaad naar de huisarts gaan voor een doorverwijzing naar een centrum voor autisme.
En dat is haar in haar vorige topic ook al geadviseerd en ik geloof in het topic daarvoor ook al.
Dat uitbehandeld krijgt toch een andere betekenis daardoor.
TO, niemand hier kan jou helpen. Je hebt hulp nodig van een professional, niet van de mensen hier.
Je kunt nog wel duizend topics gaan openen, maar daar word je niet anders van en daarmee worden je problemen niet minder.
Stop met dat zinloos openen van topics over je eventuele psychische aandoeningen en ga 'live' met jezelf aan de slag in de vorm van hulp zoeken en aanvaarden.
.
anoniem_334913 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 10:41
99.43% gewijzigd
.
anoniem_334913 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 10:52
99.41% gewijzigd
.
anoniem_334913 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 10:54
99.81% gewijzigd
nijntjekonijn schreef:
26-02-2018 09:15
Dit jaar was ik bij mijn huisarts, ik wilde mijn autisme vermoedens uitte. Maar het lukte me niet. Ben nu vooral bezig met info opzoeken op internet. Wil alles beter begrijpen. Voor jullie is het misschien makkelijk om autisme vermoedens uit te spreken bij de huisarts. Voor mij niet want ik klap dicht, en weet niet hoe ik dat moet aanpakken. Heb vaker moeite om me te uiten. En ik weet niet hoe de huisarts zal reageren. Ik heb al een hele GGZ geschiedenis achter de rug, en dan denk ik van hebben ze nooit iets gezien? Terwijl belangrijke kenmerken duidelijk zichtbaar waren.
Wat vervelend dat je zo met jezelf in de knoop zit. Ik denk dat niemand zichzelf kan diagnostiseren. Daar is toch echt iemand voor nodig die er voor gestudeerd heeft en kennis van zake heeft. Je zegt dat je dichtklapt bij de huisarts. Kan je niet iemand meenemen die je verhaal kan ondersteunen? Familielid of vriend? Ja kan ook je verhaal opschrijven en tijdens het spreekuur je huisarts laten lezen. Huisarts lijkt me toch de eerste belangrijke stap. Heel veel succes en sterkte!
nijntjekonijn schreef:
26-02-2018 09:03
Ik heb ooit uitgebreid diagnostiek onderzoek gehad bij een UMC. Als ik autisme had, hadden ze dat dan moeten zien? Wordt je daar standaard op autisme getest?
Ik neem aan dat ze bij een UMC testen op alle mogelijke psychische stoornissen. Ik heb zelf ook een traject bij een UMC doorlopen. Daar spraken ze wel uit welke stoornis vermoedelijk aanwezig was bij mij. Is dat bij jou niet gebeurd? Heb je eventueel nog je medische gegevens die je in kan zien? Dan kan je nog eens teruglezen wat er allemaal aan bod is gekomen in dat traject.
Dan nog blijft de vraag: wat gaat een autismediagnose je opleveren?
Solomio schreef:
26-02-2018 09:50
Dan nog blijft de vraag: wat gaat een autismediagnose je opleveren?
Behandelmogelijkheden.
Er is niet 1 soort autist.

Wat wil je hiermee dan? Wil je autisten jagen in het wild?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
nijntjekonijn schreef:
26-02-2018 09:03
Ik heb ooit uitgebreid diagnostiek onderzoek gehad bij een UMC. Als ik autisme had, hadden ze dat dan moeten zien? Wordt je daar standaard op autisme getest?
In principe wel, maar ass bij vrouwen is lastiger te diagnostiseren.

Nijn, stel dat je ASS hebt, en stel dat jij daar behandeling voor krijgt, besef je dan dat je nog steeds met dezelfde problemen zit? Nog steeds begrijp je mensen niet, nog steeds begrijp je communicatie niet en nog steeds zullen er dingen mis gaan. Het lost het probleem niet op. Het geeft het probleem een naam.

En als je al wat opgelost krijgt, dan is dat omdat je daar zelf keihard voor werkt. Niet omdat een ander het voor je oplost.
nijntjekonijn schreef:
26-02-2018 09:15
Dit jaar was ik bij mijn huisarts, ik wilde mijn autisme vermoedens uitte. Maar het lukte me niet. Ben nu vooral bezig met info opzoeken op internet. Wil alles beter begrijpen. Voor jullie is het misschien makkelijk om autisme vermoedens uit te spreken bij de huisarts. Voor mij niet want ik klap dicht, en weet niet hoe ik dat moet aanpakken. Heb vaker moeite om me te uiten. En ik weet niet hoe de huisarts zal reageren. Ik heb al een hele GGZ geschiedenis achter de rug, en dan denk ik van hebben ze nooit iets gezien? Terwijl belangrijke kenmerken duidelijk zichtbaar waren.
Ik snap dat je alles beter wil begrijpen. Waarom dit en waarom dat. Maar leer vooral ook jezelf kennen. Waarschijnlijk heb jij jezelf door de jaren heen zo 'aangepast' dat een diagnose stellen daarom moeizaam gaat.

ps. Ik denk dat het niet altijd de autist is die naar de dokter stapt met de vraag 'heb ik autisme?' maar is het zijn naaste omgeving die het opmerkt. Als dan de berg te hoog is geworden vallen puzzelstukjes op de plaats.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Nijn, als je dichtklapt (of daar bang voor bent): print je topics uit en neem die mee naar de huisarts.
.
anoniem_334913 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 10:55
99.64% gewijzigd
.
anoniem_334913 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 10:56
99.81% gewijzigd
nijntjekonijn schreef:
26-02-2018 14:20
Er verandert in principe niks, zoals je zegt het heeft een naam. Er wordt dan alleen iets bevestigd wat ik altijd al dacht te hebben sinds ik een jong kind ben. Het verklaart alleen veel, en het zou een uitleg kunnen zijn waarom ik niet vooruit kwam, en waarom alle therapieën en pillen in het verleden bij mij nooit aansloegen. Ik heb gewoon levenslang, en dat weet ik al mijn hele leven. Dit heb ik altijd gezegd tegen mij behandelaren, maar ze vonden me dan altijd te negatief. Ik heb al zo lang ik me kan herinneren geweten dat ik anders ben.
Met autisme heb je levenslang?
Tja, dan vind ik je idd erg negatief.
Want of je nou wel of geen autisme hebt, je zult zelf iets van je leven moeten maken en evt behandelingen kunnen je daarbij helpen.
Dat staat volledig los van het precieze naampje dat je diagnose heeft.
Dat klopt wel wat fleurtje zegt. Door het ouder worden en door vele therapieën leer je bepaald gedrag aan, sociaal gewenst gedrag waarschijnlijk. Als vrouw heb je dat sowieso al veel meer, maar mijn ervaring is ook dat door vele therapieën je veel over jezelf leert en toepast op je sociale leven. Ik kan alles inmiddels zo goed verwoorden en heb zoveel inzichten gekregen dat ik daardoor niet echt op een autist lijk (voor zover dat kan)
Maar dat is ook een valkuil, hulpverleners overschatten je dan nog wel eens, maar met sociaal contact (en andere dingen) heb ik wel degelijk moeite, ookal is dat niet altijd te zien voor de buitenwereld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven