Aantal uur Rome.
zondag 25 februari 2018 om 20:40
Voor een cursus ga ik 2 dagen naar Rome . Ben er zelf nog nooit geweest. Ik kom de dag voor de cursus eind van de middag aan en wil graag even de stad in en ergens wat eten. Nu is er natuurlijk meer dan genoeg te doen maar omdat ik maar een aantal uur heb weet ik niet wat het leukst is. Iemand tips? Of is het best om mij gewoon met een taxi/metro in het centrum te laten afzetten?
Ik verblijf in het Marriott park in.
Ik verblijf in het Marriott park in.
zondag 25 februari 2018 om 21:04
Dankje, ik zie dat dat qua prijs goed te doen is met een taxi. Als het colloseum op loopafstand van de stad is kan ik dan mooi ergens wat eten en de stad nog even doorlopen.
Ben benieuwd, Rome staat privé ook nog op mijn wensenlijst.
Ben benieuwd, Rome staat privé ook nog op mijn wensenlijst.
bosrozen wijzigde dit bericht op 25-02-2018 21:05
Reden: Typefouten en bad gateway gedoe
Reden: Typefouten en bad gateway gedoe
5.24% gewijzigd
zondag 25 februari 2018 om 22:06
Heerlijk wat een luxe! Ik zou idd ook colloseum en forum romanum doen. En vaticaanstad als t lukt
zondag 25 februari 2018 om 22:12
Dat kan nog wel eens tegenvallen. Het verkeer in Rome gaat niet heel snel.
zondag 25 februari 2018 om 23:22
zondag 25 februari 2018 om 23:27
Daar zou ik dan weer niet beginnen. Dat is best verloederd, niet meer dan een hoop stenen. Als je maar een paar uur hebt, zou ik echt sfeer proeven, wat leuke straatjes ontdekken etc.
Ik zou of Piazza Navona en omstreken verkennen of richting de Trevifontein gaan en daar lekker de straatjes in en uit lopen.
zondag 25 februari 2018 om 23:30
zondag 25 februari 2018 om 23:43
Smaken verschillenElizabethThatcher schreef: ↑25-02-2018 23:27Daar zou ik dan weer niet beginnen. Dat is best verloederd, niet meer dan een hoop stenen. Als je maar een paar uur hebt, zou ik echt sfeer proeven, wat leuke straatjes ontdekken etc.
Ik zou of Piazza Navona en omstreken verkennen of richting de Trevifontein gaan en daar lekker de straatjes in en uit lopen.
zondag 25 februari 2018 om 23:50
Ja, Pantheon is erg mooi. Engelenburcht ook.
Colosseum is gewoon gesloopt, dat is echt zonde. Maar er is gewoon niet heel veel meer te zien. Zelfde geldt voor Forum Romanum. Als je dat laatste wilt zien van een klein afstandje: er zit vlak naast een gebouwtje waar je omheen kunt lopen. Dan sta je op een soort terras en heb je uitzicht over het forum. Kun je het bekijken, maar ben je niet je kostbare tijd kwijt aan in de rij staan, kaartje kopen en het terrein rondslenteren.
Maar inderdaad: ieder zijn ding. Ik genoot meer van mooie gebouwen dan van brokken steen.
Pompeji vond ik wel heel mooi, dat was ook een stuk beter bewaard gebleven natuurlijk.