Elektrische schokken

27-02-2018 14:21 44 berichten
Aaaahhh ik word GEK van dit weer. Kan niet eens m’n zoontje optillen zonder dat ik hem een elektrische schok geef, gék word ik ervan. Katten willen niet meer door me geaaid worden en de vaatwasser inruimen is een ramp.

Dus heb braaf allemaal katoen aan en mijn haar is een paar dagen niet gewassen en een beetje vettig en natte handdoeken in huis want dat schijnt te helpen maar het helpt dus niet.

Wie helpt mij van mijn schrikdraadstatus af?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik heb ook. Toen mijn nichtje mij zondag wilde knuffelen schok ze zich een hoedje. Dapper een tweede poging en gewoon alweer. Echt bizar.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
ik lees mee, ik knetter ook. Alleen ik heb geen problemen met de vaatwasser
Ik heb het ook :@@:
Wie heeft de gouden tip?
Schijnt ook met (te) droge lucht te maken te hebben hoorde ik vanmorgen. Dus overal bakjes water misschien als je geen luchtbevochtiger hebt. Oh, en geen rubber zolen zeiden ze, die schijnen juist op te laden.

Knuf voor Puk :bigkiss:
There is always something happening, and it's usually right now
Ik lees mee. Ik electroneerde mijn baby vanochtend ook al...
Grobbekuiken_ schreef:
27-02-2018 14:32
Schijnt ook met (te) droge lucht te maken te hebben hoorde ik vanmorgen. Dus overal bakjes water misschien als je geen luchtbevochtiger hebt. Oh, en geen rubber zolen zeiden ze, die schijnen juist op te laden.

Knuf voor Puk :bigkiss:
Ja daarom kreeg ik de tip van de vochtige handdoeken. Mssn werken emmers water beter, ga ‘t proberen. Wel lastig met mijn ondernemende type.

@Ibi&Zima (haai zima!): ja zoon moest ervan huilen vanochtend O_O deed gewoon pijn.
ik heb dit
Afbeelding
Ik ontlaad regelmatig aan metaal, dus metalen salontafel of deurkruk voordat ik iemand anders aanraak. En bakjes water aan de verwarming hangen.
Ozo.
lux. schreef:
27-02-2018 14:37
Ja daarom kreeg ik de tip van de vochtige handdoeken. Mssn werken emmers water beter, ga ‘t proberen. Wel lastig met mijn ondernemende type.

@Ibi&Zima (haai zima!): ja zoon moest ervan huilen vanochtend O_O deed gewoon pijn.
Wij hebben bakjes water neer gezet, helpt ook niet.
We zijn thuis momenteel ook aan het knetteren.
Verschrikkelijk gewoon, ik ga bakjes met water maar proberen.
Hier nog zo'n elektriciteitsvanger. Gisteren stapte ik uit de auto en kreeg zo'n klap dat mijn hand 'verlamd' leek. En als ik te dicht bij de katten kom gaan hun haren al omhoog staan! Punk maine coontjes zien er trouwens wel schattig uit.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
8102 schreef:
27-02-2018 14:38
ik heb dit
Afbeelding
Ik ook, nog net geen steekvlam!
Oudblond schreef:
27-02-2018 14:42
Hier nog zo'n elektriciteitsvanger. Gisteren stapte ik uit de auto en kreeg zo'n klap dat mijn hand 'verlamd' leek. En als ik te dicht bij de katten kom gaan hun haren al omhoog staan! Punk maine coontjes zien er trouwens wel schattig uit.
:HA:
Oudblond schreef:
27-02-2018 14:42
X-D
Ik pakte net het kookwekkertje, ding sloeg op zwart, moest op adem komen en deed het daarna weer.
hallekie schreef:
27-02-2018 14:39
Ik ontlaad regelmatig aan metaal, dus metalen salontafel of deurkruk voordat ik iemand anders aanraak. En bakjes water aan de verwarming hangen.
En als je vloerverwarming hebt? :P

Ik ontlaad ook aan deurklinken, vaatwassers, onze roestvrijstalen schoorsteen, de fleecedekentjes, etc., maar dat duurt max. een minuut volgens mij want daarna begint het feest weer opnieuw.
Ik heb het ook steeds. Vooral met deurklinken en autosleutels. En af en toe met de honden. Het duurt nog geen seconde, maar genoeg om er kriegel van te worden.
Ik heb de hamster een flinke schok bezorgd.... :|
Yes, zelfde probleem hier. Alleen met mensen valt het mee.
Wel de koelkast, vaatwasser, kraan, magnetron, deurklinken etc.

Kat durft nog op schoot te zitten en te knuffelen.

Vanmorgen kreeg ik een optater van zo'n in/uitcheckpaal van het OV.
Het is statische elektriciteit. Dit wordt erger als het droog is. Statische elektriciteit is een resultaat van wrijving en wordt normaal gesproken verereffend als het weg kan. Kan het niet weg, dan bouwt het zich op, tot je een ontlading krijgt.

De oplossing zit in je schoenen. Zijn je schoenen enigszins elektrisch geleidend, dan heb je er geen last van omdat de elektricitieit dan wordt afgevoerd. Schoenen met rubber zolen geleiden niet en dan krijgt je lichaam niet de kans van zijn lading af te geraken.

Het is verder niet gevaarlijk, maar wel hinderlijk.

In somige gevallen is het wel gevaarlijk, maar dan voor bijv. elektronica in productieomgevingen. Daar hebben ze er wat op gevonden, niet zo elegant.
https://vermasonesd.wordpress.com/categ ... grounders/

Je hebt ook speciale schoenen of hoesjes:
http://gsg-ultra.com/product/esd-pp-shoe-cover/

https://www.uvex-safety.com/blog/2015-0 ... r-example/
kastella wijzigde dit bericht op 27-02-2018 14:59
11.68% gewijzigd
lux. schreef:
27-02-2018 14:45
En als je vloerverwarming hebt? :P

Ik ontlaad ook aan deurklinken, vaatwassers, onze roestvrijstalen schoorsteen, de fleecedekentjes, etc., maar dat duurt max. een minuut volgens mij want daarna begint het feest weer opnieuw.
Ik heb bakjes water op de grond gezet. Het water verdampt vrij snel, maar ik heb niet het idee dat het veel helpt.
Swaaz schreef:
27-02-2018 14:49
Ik heb de hamster een flinke schok bezorgd.... :|

Aaah, arm ding, wordt gewoon getaserd! @(

;-)
Punaise in je zool steken en een ijzeren veiligheidsspeld in je zak doen.
En geen wol dragen
Bryndise schreef:
27-02-2018 14:59
Punaise in je zool steken en een ijzeren veiligheidsspeld in je zak doen.
En geen wol dragen
Die heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik buiten proberen. Binnen loop ik op blote voeten dan lijkt die punaise me pijnlijker dan de schokken :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven