Vriezer schoonmaken!
maandag 26 februari 2018 om 11:47
Even als tip, misschien breng ik mensen op een idee. Het is nu buiten koud genoeg om je spullen neer te zetten, dus dit lijkt me het moment om je vriezer te ontdooien en schoon te maken!
Wat tips hoe en wat:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... ontdooien/
Geen dank
Wat tips hoe en wat:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... ontdooien/
Geen dank
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 26-02-2018 12:23
2.26% gewijzigd
maandag 26 februari 2018 om 21:53
Dit klusje had ik al in de planning staan, maar vind het wel erg netjes van je dat je iedereen helpt herinneren TO!
Wel heb ik wat goede tips gelezen, want voor mij wordt het de eerste keer namelijk. Ik had eerst alleen 2,5 lade onder de koelkast, maar die is no-frost. De vrieskast die ik nu 1,5 jaar heb is helaas niet no-frost, maar met alle tips en trucs moet dit klusje zeker goed komen!
Ik denk nu aan de woensdagochtend om dit te gaan doen. En daarna ben ik vast net zo blij als alle anderen die het klusje al geklaard hebben
Wel heb ik wat goede tips gelezen, want voor mij wordt het de eerste keer namelijk. Ik had eerst alleen 2,5 lade onder de koelkast, maar die is no-frost. De vrieskast die ik nu 1,5 jaar heb is helaas niet no-frost, maar met alle tips en trucs moet dit klusje zeker goed komen!
Ik denk nu aan de woensdagochtend om dit te gaan doen. En daarna ben ik vast net zo blij als alle anderen die het klusje al geklaard hebben
maandag 26 februari 2018 om 22:18
Nokie schreef: ↑26-02-2018 21:53Dit klusje had ik al in de planning staan, maar vind het wel erg netjes van je dat je iedereen helpt herinneren TO!
Ik denk nu aan de woensdagochtend om dit te gaan doen. En daarna ben ik vast net zo blij als alle anderen die het klusje al geklaard hebben![]()
Ah oke, succes alvast!
dinsdag 27 februari 2018 om 08:32
dinsdag 27 februari 2018 om 22:33
Voor de mensen met een stoomreiniger, ik ben nu met een half uurtje klaar als ik de vriezer van het ijs wil ontdoen. Ideaal!!
Eerst altijd zoveel gedoe met bakken heet water en dan maar bikken totdat het ijs eindelijk los wilde laten. Nu met de stoomreiniger veeg ik het binnen no-time zo de vriezer uit.
Wat ik morgen meteen ga doen door tip van TO
Eerst altijd zoveel gedoe met bakken heet water en dan maar bikken totdat het ijs eindelijk los wilde laten. Nu met de stoomreiniger veeg ik het binnen no-time zo de vriezer uit.
Wat ik morgen meteen ga doen door tip van TO
dinsdag 27 februari 2018 om 22:35
Je kunt ook een ijskrabber voor de ramen van je auto gebruiken.Pumps_italiaans schreef: ↑27-02-2018 13:50Weet iemand waar je een nieuwe ijskrabber speciaal voor de vriezer kan kopen?![]()
dinsdag 27 februari 2018 om 23:08
En wees snuggerder dan ik als je klaar bent met ontdooien. Zet je vriezer ook weer aan als je de spullen hebt terug gezet. Ik kon vanmorgen alles weggooien. Tijdens ontdooien stonden de laden met etenswaren buiten, maar vannacht alle tijd gehad om in de blinkend schone vriezer tot kamertemperatuur op te warmen...
woensdag 28 februari 2018 om 00:08
Door dit topic, vandaag deze rotklus ook maar eens gedaan.
Grote handdoek onderin, emmer heet water erbij, stekker eruit, na een half uur veel ontdooid. De rest van het ijs door mijn man er afgebikt.
Sopje gemaakt, alles netjes afgesopt en goed droog gemaakt.
Stekker erin, half uurtje wachten tot hij uitgepiept was ( de onze piept net zolang, tot hij weer vriest ), spullen erin gezet en weer klaar voor een jaar.
Grote handdoek onderin, emmer heet water erbij, stekker eruit, na een half uur veel ontdooid. De rest van het ijs door mijn man er afgebikt.
Sopje gemaakt, alles netjes afgesopt en goed droog gemaakt.
Stekker erin, half uurtje wachten tot hij uitgepiept was ( de onze piept net zolang, tot hij weer vriest ), spullen erin gezet en weer klaar voor een jaar.
Pluk de dag
woensdag 28 februari 2018 om 02:55
Ow zondelavendula schreef: ↑27-02-2018 23:08En wees snuggerder dan ik als je klaar bent met ontdooien. Zet je vriezer ook weer aan als je de spullen hebt terug gezet. Ik kon vanmorgen alles weggooien. Tijdens ontdooien stonden de laden met etenswaren buiten, maar vannacht alle tijd gehad om in de blinkend schone vriezer tot kamertemperatuur op te warmen...
donderdag 1 maart 2018 om 14:21
+1.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
donderdag 1 maart 2018 om 18:59
Ik gebruik een oud, bot mes (met een ronde "punt"). Daarmee kan ik wel het ijs losbikken (gaat vrij makkelijk), maar ik zou dat mes met geen mogelijkheid door het plastic van de vriezer krijgen.MonicaG schreef: ↑26-02-2018 12:41Ik dacht vroeger het ijs er gewoon te kunnen afsteken met een scherp mes.
Nooit geweten dat een mes ook los door de vriezerwand heen kon, konden direct om een nieuwe, scheelde ook weer in schoonmaken![]()
Tegenwoordig ook een die geen ijs vormt, dat scheelt weer flaters.
donderdag 1 maart 2018 om 20:24
donderdag 1 maart 2018 om 21:18
He get, ik heb uberhaupt geen zin om iets te doen wat op huishouden lijkt. Alleen maar om bij de kachel te zitten met een boek. Terwijl ik onlangs nog dacht, ik moet die vriezer weer eens ontdooien.
Ik baal er altijd zo van. De lade onder de vriezer moet ook altijd leeg, want al het water loopt daar altijd in. Door schade en schande wijs geworden ben ik tegenwoordig wel zo slim om die leeg te halen en er een bak in te zetten. Maar in dat leeghalen van die la heb ik al geen zin momenteel.
Ik zet altijd de fohn (heet&hard) op het ijs. Het zal wel niet heel veilig zijn, maar wel snel.
Ik baal er altijd zo van. De lade onder de vriezer moet ook altijd leeg, want al het water loopt daar altijd in. Door schade en schande wijs geworden ben ik tegenwoordig wel zo slim om die leeg te halen en er een bak in te zetten. Maar in dat leeghalen van die la heb ik al geen zin momenteel.
Ik zet altijd de fohn (heet&hard) op het ijs. Het zal wel niet heel veilig zijn, maar wel snel.