USA

27-02-2018 22:07 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik zit nog na te genieten van mijn reis door italie in september, maar nu wordt het hoog tijd om na te denken over mijn volgende reis.
Ik heb heel lang nagedacht, hetgene wat ik echt graag wil (rondreis z-Amerika) is dit jaar nog niet mogelijk, dus zat ik aan anderen dingen te denken.
Ik denk dat ik 2-3 weken wil, ligt eraan wat ik precies ga doen.
Ik wil sowieso naar New York voor een paar dagen, ik ben daar al geweest, maar ik wilde toen al een keer terug.
Maar ik wil dat dan combineren met nog iets anders in Amerika.
Laten we zeggen dat ik 3x 5 dagen ergens wil zitten (15 dagen in totaal dus). Waarvan 5 dagen New York, maar wat is verder nog echt iets wat ik moet zien daar? Het moet te doen zijn vanaf New York (trein, binnenlandse vlucht), maar ik wil niet een hele dag reizen. ‘s ochtends weg en voor het diner ergens aangekomen zijn.
Zijn er nog tips?
Welke periode wil je gaan? Als je in de zomermaanden gaat is omgeving Yellowstone erg gaaf. Kun je vliegen op Saltlake bijv en daar 'n rondje natuurparken gaan rijden. Ga je in de koudere maanden is Florida wel erg lekker voor 'n roadtrip. Of je kunt Vegas combineren met 'n rondje Bryce, Monument Valley, Grand Canyon etc.
Vet, dankjewel
Ik ga waarschijnlijk in het najaar, omdat dat het makkelijkst vrij krijgen is op mijn werk.
Nu nog kijken of het financieel haalbaar is voor mij Haha, maar ik ga zeker op die plekken Googlen. Altijd leuk, die voorpret ^^
In het najaar zou ik gaan voor de Indian Summer en in New England gaan rondrijden: Cape Cod, Boston...
Voor Yellowstone vlieg je wel ff half USA door. Florida is dan een stuk dichterbij.

Verder, heb je al eens op het forum van AllesAmerika gekeken?
Ik heb afgelopen oktober de indian summer meegemaakt in de Smokies. En combi met Nashville, Florida, Savannah, Charleston. Heerlijk klimaat, fijne temperatuur en prachtige herfstkleuren. En geweldige halloween attracties te beleven.
redbulletje schreef:
27-02-2018 22:10
Welke periode wil je gaan? Als je in de zomermaanden gaat is omgeving Yellowstone erg gaaf. Kun je vliegen op Saltlake bijv en daar 'n rondje natuurparken gaan rijden. Ga je in de koudere maanden is Florida wel erg lekker voor 'n roadtrip. Of je kunt Vegas combineren met 'n rondje Bryce, Monument Valley, Grand Canyon etc.
Van NYC naar Yellowstone naar Vegas/Bryce etc lijkt mij wel een beetje enthousiast voor een vakantie van 15 dagen?

Ik zou lekker wat leuke steden aan de oostkust zoeken. Inderdaad van NYC naar Florida is te doen. Miami bezoeken en dan door naar Everglades, Fort Meyers en Tampa bijvoorbeeld.
Binnenlandse vluchten gaan er aan de lopende band, ik zou me niet door een paar uur vliegen laten beperken. En dat je in twee weken een minder groot rondje kunt rijden dan in drie is logisch, maar je kunt nog altijd veel doen op die tijd.
Boston en Cape cod zijn erg leuk. Wij zijn er vorig jaar een dag of 9 geweest.
Dus dat zou je kunnen combineren met New York.

Of met Philadelphia en Atlantic city. Of Washington. Genoeg in de buurt van Ny waar je met de trein heen kunt om je een paar weken te kunnen vermaken.
NY is al een stad, ik zou juist met de auto gaan roadtrippen ergens in de natuur als afwisseling.
Ik zou als je in de zomer gaat wel naar de kust of natuur gaan inderdaad.
Toen wij vorig jaar in juni in Boston waren werd het er 36 graden dus wij waren blij om de stad uit de kunnen en naar de kust te gaan.
Ik vond Washington erg leuk. Was toen ook in het najaar. En ik was naar Florida, maar dat zou ik niemand aanraden ;). Tenzij je mega Harry Potter fan bent dan... dan is het wel heel gaaf.
redbulletje schreef:
28-02-2018 15:29
Binnenlandse vluchten gaan er aan de lopende band, ik zou me niet door een paar uur vliegen laten beperken. En dat je in twee weken een minder groot rondje kunt rijden dan in drie is logisch, maar je kunt nog altijd veel doen op die tijd.
Als je elke keer je koffer moet inchecken, zoveel uur van te voren aanwezig zijn etc. dan heb je het niet over een paar uurtjes..

Je mist in mijn ogen dan 4 dagen, ik vind dat zonde.

Natuurlijk zijn al die plekken prachtig, maar persoonlijk zou ik dan ook met de volle 100% zo'n soort reis doen (rondreis b.v. zuid-westen of noord-westen Amerika).

T.O. wil vanuit NYC reizen. Dan lijkt mij een aantal steden in het oosten van USA handiger.

Maar goed, ik ben geen TO, misschien vind hij/zij het helemaal avontuurlijk en prima om van oost naar zuid-west en noord-west te gaan.
Ik vind Boston ook een leuk idee, juist omdat het in vergelijking met New York echt een ander type stad is, veel kleinschaliger en alles beloopbaar, maar nog steeds van alles te doen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Madre schreef:
28-02-2018 16:09
Als je elke keer je koffer moet inchecken, zoveel uur van te voren aanwezig zijn etc. dan heb je het niet over een paar uurtjes..

Je mist in mijn ogen dan 4 dagen, ik vind dat zonde.
Voor een binnenlandse vlucht ben je helemaal niet veel tijd kwijt en we (althans ik) hebben t over 1 binnenlandse vlucht naar een regio waar je verder gewoon kunt gaan roadtrippen.

Zelf was ik half oktober in Florida en t was heerlijk weer. Meest genoten van snorkelen met manatees in Crystal River maar ook Universal en Disney vond ik tof. Ook niet druk wegens geen hoogseizoen.

En dan de Smokies. Prachtig als je van bergen, natuur en herfstkleuren houdt.

Ik had in totaal 23 dagen maar ik heb 6500 km gereden en dus ontzettend veel afwisseling gehad en veel gezien en gedaan.
redbulletje schreef:
28-02-2018 17:30
Voor een binnenlandse vlucht ben je helemaal niet veel tijd kwijt en we (althans ik) hebben t over 1 binnenlandse vlucht naar een regio waar je verder gewoon kunt gaan roadtrippen.

Zelf was ik half oktober in Florida en t was heerlijk weer. Meest genoten van snorkelen met manatees in Crystal River maar ook Universal en Disney vond ik tof. Ook niet druk wegens geen hoogseizoen.

En dan de Smokies. Prachtig als je van bergen, natuur en herfstkleuren houdt.

Ik had in totaal 23 dagen maar ik heb 6500 km gereden en dus ontzettend veel afwisseling gehad en veel gezien en gedaan.
Je hebt gelijk, je kan van Yellowstone best in 10 dagen richting LV en de gebergten daar.
Voor YS en Rockies moet je niet te laat in het najaar zijn, iig voor oktober. Ik was er eind september en er was al veel sneeuw in de bergen, er waren wegen afgesloten en ik heb geen enkele hoge pas kunnen rijden.
.
Wat een leuke reacties! Ik heb helaas geen rijbewijs en ik ga waarschijnlijk alleen, dus met de auto valt al af.
Ik heb zelf nog even rondgekeken naar aanleiding van jullie reacties en ik denk inderdaad dat het Florida word en dan vanaf daar weer door naar een andere plek (moet ik nog even over nadenken). Als het financieel kan, wil ik liever 3 weken, dat is voor zo’n reis in Amerika misschien wat leuker!
Ben je nog onder de 21? Anders heb je nog een half jaar om je rijbewijs te halen.
Madre schreef:
28-02-2018 20:40
Je hebt gelijk, je kan van Yellowstone best in 10 dagen richting LV en de gebergten daar.
Yellowstone en Grand Teton NP zijn ook prima te combineren met enkele parken in Utah.
Als je geen auto hebt, zou ik naar een stad gaan. En een Amtrak traject doen (trein), dan zie je nog wat van het landschap. Rondreizen zonder auto lijkt me errug lastig in de VS.
.
redbulletje schreef:
01-03-2018 11:13
Ben je nog onder de 21? Anders heb je nog een half jaar om je rijbewijs te halen.
Als je nog maar net je rijbewijs hebt, mag je doorgaans sowieso geen auto huren.
.
impala schreef:
01-03-2018 12:09
Als je nog maar net je rijbewijs hebt, mag je doorgaans sowieso geen auto huren.
Jawel, maar pas vanaf je 21e en de verzekering is 'n pak duurder.
Ik ben 26, maar heb geen behoefte aan een rijbewijs. Hier in Nederland heb ik hem niet nodig, dan zou ik hem alleen moeten halen voor die reis, en dat gaat me een beetje ver. Maar met de trein/bus/vliegtuig zou je een heel eind moeten komen dacht ik zo ^^
Ik heb btw gehoord via via dat Boston ook heel leuk is. Iemand daar geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven