KOUD!
donderdag 1 maart 2018 om 09:04
Vanochtend vroeg liep ik met de hond buiten, ik zag de marktkooplui hun kramen opbouwen in die ijzige kou.
Ik kwam thuis en de cv was nog niet warm. Ik woon in een huurwoning met slechte isolatie. Nu, twee uur later is het nog steeds niet warm in huis. Ik ga zo maar flink aan de schoonmaak, dan krijg ik het vanzelf warm.
Ik hou niet van kou, tenminste niet als ik het niet meer warm krijg.
Maar ik zit nog binnen. Met warme koffie.
En ik vraag me echt af: hoe is dit voor mensen die de hele dag buiten werken in die ijzige kou van vandaag?
Ik wens iedereen sterkte daarmee!
Ik kwam thuis en de cv was nog niet warm. Ik woon in een huurwoning met slechte isolatie. Nu, twee uur later is het nog steeds niet warm in huis. Ik ga zo maar flink aan de schoonmaak, dan krijg ik het vanzelf warm.
Ik hou niet van kou, tenminste niet als ik het niet meer warm krijg.
Maar ik zit nog binnen. Met warme koffie.
En ik vraag me echt af: hoe is dit voor mensen die de hele dag buiten werken in die ijzige kou van vandaag?
Ik wens iedereen sterkte daarmee!
donderdag 1 maart 2018 om 09:14
Mijn buurman die buiten werkt, is al een paar dagen thuis.
Dinsdag was het hier markt en de kooplui hadden een dichte kraam gebouwd en een flinke gaskachel erin gezet. Met je jas aan voelde het behaaglijk in de tent.
Wij leven vandaag in de keuken omdat de vloer van de kamer moet drogen. Vanuit de keuken moet ik naar buiten en dan de voordeur weer in om naar boven te gaan. En vice versa. Het is koud steeds, vooral toen ik gisteren in pyjama nog even heen en weer moest. Heel blij als het morgen klaar is!
Dinsdag was het hier markt en de kooplui hadden een dichte kraam gebouwd en een flinke gaskachel erin gezet. Met je jas aan voelde het behaaglijk in de tent.
Wij leven vandaag in de keuken omdat de vloer van de kamer moet drogen. Vanuit de keuken moet ik naar buiten en dan de voordeur weer in om naar boven te gaan. En vice versa. Het is koud steeds, vooral toen ik gisteren in pyjama nog even heen en weer moest. Heel blij als het morgen klaar is!
donderdag 1 maart 2018 om 09:21
donderdag 1 maart 2018 om 09:26
Oh! Dat is naar!AnAppleADay schreef: ↑01-03-2018 09:23Bij mijn ouders is de verwarming stuk op het moment, dus die vind ik wel heel zielig.
donderdag 1 maart 2018 om 09:26
Ik heb een prima geïsoleerd huis en de verwarming staat lekker hoog. Ze zouden deze dagen bij mij de kozijnen komen vervangen en dat is uitgesteld wegens het weer. Ik ben er niet rouwig om! Gapende gaten in mijn gevel vind ik echt een minder fijn plan nu
Als ik met de hond naar buiten ga dan pak ik me heel dik in. Dan nog vind ik zo'n 10 minuten wel de max momenteel. Mijn hond daarentegen moet ik echt omkopen met wat lekkers om hem weer naar binnen te krijgen, want die blijft liever buiten. Gek beest!
Als ik met de hond naar buiten ga dan pak ik me heel dik in. Dan nog vind ik zo'n 10 minuten wel de max momenteel. Mijn hond daarentegen moet ik echt omkopen met wat lekkers om hem weer naar binnen te krijgen, want die blijft liever buiten. Gek beest!
donderdag 1 maart 2018 om 09:29
Dinsdag was het hier normaal druk op de markt. Mensen hebben toch boodschappen nodig, dus of je ze dan in de supermarkt haalt of op de markt maakt toch niet zo heel veel uit.
Juist omdat ze er wel waren heb ik mijn boodschappen daar toch gehaald. Gewoon om ze te steunen, zodat ze niet voor niets gekomen waren.
donderdag 1 maart 2018 om 09:29
Er zijn altijd wel klanten, al zal het aantal minder zijn. Niet alle kramen staan er ook. De echte die-hards staan er altijd valt mij op, door weer en wind.
Ik begreep trouwens dat er geen “vorstverlet” meer bestaat, zoals vroeger voor mensen in de bouw. Nu is het niet vaak meer zo koud, maar ik vraag me af waarom dat is afgeschaft.
donderdag 1 maart 2018 om 09:32
Ik zag de docu van Dragan Bakema over daklozen, vond dat toch best heftig.MissMystique schreef: ↑01-03-2018 09:21En wat te denken van de daklozen en dieren die buiten wonen.
Ik kan me daar echt druk om maken.![]()
donderdag 1 maart 2018 om 09:32
Ik geloof dat ik het de afgelopen dagen niet meer warm heb gehad. Nu is ook de verwarming op kantoor stuk.. of dat lijkt in ieder geval zo te zijn.
Ik zit dus met mijn jas aan en heb ijskoude handen.
Gelukkig morgen een sauna dagje gepland. Heerlijk even van binnenuit warm worden
Ik zit dus met mijn jas aan en heb ijskoude handen.
Gelukkig morgen een sauna dagje gepland. Heerlijk even van binnenuit warm worden
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 1 maart 2018 om 09:41
In de supermarkt is het toch echt warmer dan buiten op de markt.Andersom schreef: ↑01-03-2018 09:29Dinsdag was het hier normaal druk op de markt. Mensen hebben toch boodschappen nodig, dus of je ze dan in de supermarkt haalt of op de markt maakt toch niet zo heel veel uit.
Juist omdat ze er wel waren heb ik mijn boodschappen daar toch gehaald. Gewoon om ze te steunen, zodat ze niet voor niets gekomen waren.
Hier is het nu markt, maar ik sla een weekje over.
donderdag 1 maart 2018 om 09:41
Geld. Te strakke deadlines, veel winst moeten maken. Het welzijn van de werknemers boeit de leiders in de bouw niet zoveel. De kwaliteit van de bouw ook niet... Als er maar geld verdient wordt.
Mijn vriend werkt in de bouw en staat nu ook hele dagen buiten. Hij is zzp-er en kan eisen stellen aan zijn werkplek en, als het te gek wordt, gewoon vertrekken. Maar zijn collega's in vaste dienst niet, die moeten nu gewoon werken.
anoniem_64ca64e6b24fc wijzigde dit bericht op 01-03-2018 09:44
Reden: Quote aangepast
Reden: Quote aangepast
2.46% gewijzigd
donderdag 1 maart 2018 om 09:46
Ik vind die kou heerlijk eigenlijk! Ik hoef dan ook niet onnodig lang buiten te zijn.
De markt is wel echt uitgestorven vandaag. Normaal staan er in de winter rond de 35 kramen, vandaag zijn er maar twee zie ik op de webcam van het plein. Ik ga zo wel even langs, dan zijn ze niet voor niets gekomen.
Postbode zijn lijkt me met dit weer ook geen pretje. Vooral ook omdat je geen echt dikke handschoenen kunt dragen.
De markt is wel echt uitgestorven vandaag. Normaal staan er in de winter rond de 35 kramen, vandaag zijn er maar twee zie ik op de webcam van het plein. Ik ga zo wel even langs, dan zijn ze niet voor niets gekomen.
Postbode zijn lijkt me met dit weer ook geen pretje. Vooral ook omdat je geen echt dikke handschoenen kunt dragen.
donderdag 1 maart 2018 om 09:51
Ik ben de hele dag wel buiten, het is vooral de eerste 5 minuten koud. Daarna werk je jezelf wel warm.
Ik ben vooral erg blij met alle bevroren leidingen in de oude stal waardoor ik nu voor 80 dieren speciebakken met water sta te vullen
En gister een kalfje te vroeg geboren, die heb ik maar binnen bij de kachel gelegd. Zelfs de honden liggen bij de kachel.. Ruikt weer lekker fris in huis
Ik ben vooral erg blij met alle bevroren leidingen in de oude stal waardoor ik nu voor 80 dieren speciebakken met water sta te vullen
En gister een kalfje te vroeg geboren, die heb ik maar binnen bij de kachel gelegd. Zelfs de honden liggen bij de kachel.. Ruikt weer lekker fris in huis
donderdag 1 maart 2018 om 09:51
bestaat nog wel hoor, zolang je onder de Bouw-cao valt. Alleen zijn veel 'bouwers' tegenwoordig ZZP, zonder CAO
https://www.cnvvakmensen.nl/caos/bouw/c ... orstverlet