KOUD!

01-03-2018 09:04 103 berichten
Vanochtend vroeg liep ik met de hond buiten, ik zag de marktkooplui hun kramen opbouwen in die ijzige kou.

Ik kwam thuis en de cv was nog niet warm. Ik woon in een huurwoning met slechte isolatie. Nu, twee uur later is het nog steeds niet warm in huis. Ik ga zo maar flink aan de schoonmaak, dan krijg ik het vanzelf warm.

Ik hou niet van kou, tenminste niet als ik het niet meer warm krijg.
Maar ik zit nog binnen. Met warme koffie.

En ik vraag me echt af: hoe is dit voor mensen die de hele dag buiten werken in die ijzige kou van vandaag?

Ik wens iedereen sterkte daarmee!
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
01-03-2018 09:55
Basisschool van mijn kinderen laat ze al de hele week binnen in de gymzaal spelen in de pauze ipv buiten op het plein, vond ik wel een goed idee, kunnen ze zich toch even een beetje uitleven.
Dat vind ik dan weer een beetje overdreven.
MissMaran schreef:
01-03-2018 13:04
Ook veel muggenlarven sterven met deze kou zodat we in de zomer minder insecten hebben.
Hier dacht ik ook aan. Heerlijk!! :applause:

Mijn auto had het vanochtend echt moeilijk met starten. Dat was even spannend.
ñuca schreef:
01-03-2018 10:41
Je maakt een grapje??? Misschien ook niet, ik verbaas me enorm over mensen die ik met bloot hoofd, nek en handen buiten zie. En dan heb je op dit moment ook nog die idiote mode die voorschrijft dat de jeugd met gympies, lage zomersokjes (of blote voeten zelfs) en broekspijpen tot halverwege de kuit rondloopt. Oh ja en een broek die aan flarden hangt. :confused:

Wat doet die lente mode hier in deze tijd van het jaar?
Ik heb een tijd in Finland gewoond en verbaas me nergens meer over. -15 en gewoon met open hemd lopen enzo. Ok, mensen waren dronken en deden rare dingen, maar dat soort dingen gebeurden daar wel vaker.
Nummer*Zoveel schreef:
01-03-2018 14:11
Werkelijk te bizar voor woorden dat zijn ouders dit toestaan.
Vroeger hadden toch alle jongens altijd een korte broek aan?
Mevrouw75 schreef:
01-03-2018 14:22
Ben ik wel met jou eens. Frisse lucht is juist zo belangrijk en kinderen worden van spelen wel warm. Ze zijn ook geen uren buiten. Ooh.. .ik denk met lichte weemoed terug aan de tijd dat ik voor de klas stond en we gingen "wintersporten" in het nabijgelegen parkje als er sneeuw lag. Daarna alle sokken op de verwarming, pantoffels aan, kinderen met rode wangen in de klas...dat mis ik wel. Soms is kou ook wel leuk :)
Mevrouw75 schreef:
01-03-2018 14:27
Engelse Upper class jongens nog steeds, tot ze 8 zijn
(kijk Prince George maar)
retrostar schreef:
01-03-2018 10:49
Wat goed helpt tegen de kou - binnen - dat is een warme koekepan op schoot. Bak een roerei en ga met warme pan en ei binnen zitten.
En dan serveren aan de postbode?
Mevrouw75 schreef:
01-03-2018 14:27
De jongetjes uit de gegoede lagen van de bevolking wel (tot een jaar of 2 een jurk, en daarna tot een jaar of 8 een korte broek). In de UK doen ze dat trouwens nog steeds, kijk maar naar de koniklijke kindjes. Maar... dan horen daar in de winter wel warme kniekousen bij, zodat alleen de knieën bloot zijn. En die worden natuurlijk wel lekker warm met de auto naar school gebracht, dus die rijden niet met blote benen op fietsjes rond in deze temperaturen!
Nummer*Zoveel schreef:
01-03-2018 14:55
De jongetjes uit de gegoede lagen van de bevolking wel (tot een jaar of 2 een jurk, en daarna tot een jaar of 8 een korte broek). In de UK doen ze dat trouwens nog steeds, kijk maar naar de koniklijke kindjes. Maar... dan horen daar in de winter wel warme kniekousen bij, zodat alleen de knieën bloot zijn. En die worden natuurlijk wel lekker warm met de auto naar school gebracht, dus die rijden niet met blote benen op fietsjes rond in deze temperaturen!
Vroeger hadden ze geen auto en volgens mij zag ik deze jongen ook kniekousen dragen. Die kniekousen die zakten ook nog weleens af.
Kattenvrouwtje2 schreef:
01-03-2018 14:16
Nee dat doe ik ook gelijk als ik thuis ben in de hoop dat het dan wat behaaglijker is maar om de een of andere reden is mijn lichaam zo afgekoeld dat het gewoon pijn blijft doen en echt uren duurt voor ik echt weer op temperatuur ben.
Douchen dacht ik ook direct aan.

Warm drinken, gemberthee met veel suiker, zodat je van binnenuit warm wordt?
AnAppleADay schreef:
01-03-2018 11:00
Ik zag deze gisteren langskomen op facebook

Afbeelding

Ik ken iemand die dat ook doet, en zijn lijf heeft moeite met het reguleren van zijn lichaamstemperatuur. Hij heeft het dus altijd warm en loopt ook nu nog in een korte broek.
Nummer*Zoveel schreef:

Tja, mijn jongste draagt schoenen naar school, maar thuis loopt hij lekker op zijn Birkenstocks. Ook als hij even naar buiten moet. Ik ga de strijd niet aan. Hij is bijna nooit ziek dus ik zie het probleem niet.
Nummer*Zoveel schreef:

Tja, mijn jongste draagt schoenen naar school, maar thuis loopt hij lekker op zijn Birkenstocks. Ook als hij even naar buiten moet. Ik ga de strijd niet aan. Hij is bijna nooit ziek dus ik zie het probleem niet.
Mevrouw75 schreef:
01-03-2018 14:22
Behoorlijk ja. Wat hysterisch.
We zitten niet in Siberië. En trouwens, daar gaan de kinderen ook gewoon naar buiten. Ben blij dat onze school/opvang niet aan die ongein doet. Gewoon lekker in de pauze naar buiten, ze rennen zich maar warm. Succes ermee :byee:

Straks even met zoon naar het park, kijken of mensen de gok op het ijs al genomen hebben. Ik ga zelf het ijs niet op hoor, vind het doodeng :proud:
Ik ben ook zo iemand die met dun jasje en verder geen noemenswaardige winterkleding op de fiets zit of gewoon buiten is. Het levert gekke blikken op en ook bij aankomst op mijn werk verklaren ze me voor gek. Maar ik heb het gewoon écht niet koud!

Ik snap echt dat mensen dit als koud ervaren, maar in de lente loop ik er hetzelfde bij als nu.
Ik vind dit weer heerlijk! Veel beter dan die kleffe warmte in de zomer. Ik heb ook moeite met het reguleren van mijn lichaamstemperatuur, heb het snel te warm en kan die warmte niet kwijt. Enorm oncomfortabel. Ik ben nu dus in mijn element ;-)
Winter is coming...
Normaal ben ik echt een wintermens en hou ik van sneeuw en ijs. Maar ik ben al de hele winter niet fit en deze kou is niet zo goed voor mijn voorhoofdholte ontsteking, dus ik pak mij goed in buiten.

Hondje vind het heerlijk, vandaag en gisteren ook even wezen schaatsen, dan krijg je het lekker warm. Hondje rent dan mee.

Nu liggen er allebei moe op de bank onder een deken en ik ga zo lekker in bad en vroeg m'n bedje in.

Moet er niet aan denken om nog naar buiten te gaan met hondje. Ik denk dat ik bij hoge uitzondering het avondrondje oversla en hondje maar een plasje in de tuin laat doen.

Ik lig nu op de bank met hondje op schoot.
MissMaran schreef:
01-03-2018 13:04
Het is nu wel echt extreem koud, even heen en weer fietsen kan alleen heel goed ingepakt en de wind is zo sterk.

Arme watervogels buiten, ik snap dat ze ertegen kunnen maar het lijkt zo oneerlijk.. ze worden wel elk uur zo'n beetje bijgevoegd onder de brug waar ze zich verzamelen maar dat schijnt ook weer niet goed te zijn, veel te veel zout in het brood waardoor ze ziek worden, geen hongergevoel zodat ze ipv eten zoeken de vrouwtjes verkrachten en daar komen weer te vroeg pulletjes van die weer doodgaan van de kou, en de zwakke vogels horen in de winter af te sterven zodat er alleen gezonde en sterke dieren overblijven.
Dus bijvoeren doe ik niet meer, die kou is echt wel belangrijk voor een natuurlijk evenwicht

Ook veel muggenlarven sterven met deze kou zodat we in de zomer minder insecten hebben.
De paartijd van eenden begint in de herfst nadat de woerden hun prachtkleed hebben gekregen. Extra verkrachtigen door brood kan, maar daar komen niet te vroeg pulletjes van.

Op mijn werk moest ik een paar uur in een grote zaal zitten waarvan de verwarming nauwelijks werkte. Brrrrrrrrrrrr.
Ikje86 schreef:
01-03-2018 20:25

Moet er niet aan denken om nog naar buiten te gaan met hondje. Ik denk dat ik bij hoge uitzondering het avondrondje oversla en hondje maar een plasje in de tuin laat doen.
Ik ben nog niet hersteld van de griep, dus mijn hond moet het ook even met de tuin doen. Gelukkig is hij niet zo moeilijk en vind hij het wel best.

Buiten heeft hij het niet koud, maar volgens mij ‘s nachts wel. Hij heeft een dekentje, maar daar doet hij niets mee. In plaats daarvan komt hij bij me op bed en kruipt hij - zodra ik slaap - heel dicht tegen me aan. Normaal mag hij dat niet, maar nu vind ik het zelf ook wel fijn, zo’n warm kacheltje dicht tegen me aan gedrukt.
Nummer*Zoveel schreef:
01-03-2018 21:26
Ik ben nog niet hersteld van de griep, dus mijn hond moet het ook even met de tuin doen. Gelukkig is hij niet zo moeilijk en vind hij het wel best.

Buiten heeft hij het niet koud, maar volgens mij ‘s nachts wel. Hij heeft een dekentje, maar daar doet hij niets mee. In plaats daarvan komt hij bij me op bed en kruipt hij - zodra ik slaap - heel dicht tegen me aan. Normaal mag hij dat niet, maar nu vind ik het zelf ook wel fijn, zo’n warm kacheltje dicht tegen me aan gedrukt.
Zolang die van mij overdag genoeg beweging heeft gehad zal hij het avond rondje ook niet missen. Hij ligt lekker op de bank te slapen, naast de verwarming. Waarschijnlijk ga ik straks wel een keertje wakker worden van het hondenluikje als hij moet plassen.

Helaas mag die van mij juist nu niet meer in mijn bed wegens honden allergie en in combinatie met mijn voorhoofdholte ontsteking moet ik dus dat nu echt effe serieus nemen. Want voorheen kroop hij ook altijd op mijn bed en laatste tijd onder het dekbed lekker tegen mij aan. Ik mis dat nu wel :(
MissMystique schreef:
01-03-2018 09:21
En wat te denken van de daklozen en dieren die buiten wonen.
Ik kan me daar echt druk om maken. :"-(
Er zijn extra plekken en ze worden niet op straat gezet overdag. Iedereen kan onder dak met deze kou.
Heel koud!

Mijn auto moest vandaag naar de garage voor apk. Ik zou terug met de bus maar die kwam dus niet. Na een half uur bij de bushalte wachten was ik totaal bevroren. Vooral de wind was vreselijk. Ik dus maar terug naar de garage om te vragen of zij een taxi wilden bellen. Toen de manager dat wilde doen kwam er een monteur langs die zei: ik doe haar auto wel eerst geef een kopje thee en kan ze wachten. Wat een geweldige man! Wat mij bezwaart is dat ik geen contant geld bij mij had dus hem geen fooi kon geven. Is het raar als ik als ik dat morgen ga doen?
Adrianusdottir schreef:
02-03-2018 00:09
Heel koud!

Mijn auto moest vandaag naar de garage voor apk. Ik zou terug met de bus maar die kwam dus niet. Na een half uur bij de bushalte wachten was ik totaal bevroren. Vooral de wind was vreselijk. Ik dus maar terug naar de garage om te vragen of zij een taxi wilden bellen. Toen de manager dat wilde doen kwam er een monteur langs die zei: ik doe haar auto wel eerst geef een kopje thee en kan ze wachten. Wat een geweldige man! Wat mij bezwaart is dat ik geen contant geld bij mij had dus hem geen fooi kon geven. Is het raar als ik als ik dat morgen ga doen?
Geen idee of het raar is, maar als jij dat wil, gewoon doen!
Ik vind het aardig van je.
Jonari dank je.

Nou ik vond het zo aardig. Als die man mijn zoon was geweest (ik heb geen kinderen) dan had ik gedacht wat een fijn mens is hij geworden. Ja ik ga hem dus morgen een fooi brengen al vindt iedereen het raar! Het zij zo dan!

Hoe gaat het met je? Ik ken je nog van vroeger zeg maar niet kunnen slapen.
Adrianusdottir schreef:
02-03-2018 00:35
Ja ik ga hem dus morgen een fooi brengen al vindt iedereen het raar! Het zij zo dan.
Ik vind dit heel lief van je. Gewoon doen inderdaad! Dat zou iedereen (ik zelf ook) wat meer moeten doen: dankbaarheid uiten. Vaak zijn we dat wel maar tonen we het niet. Zo jammer! Want dat kan iemand zijn dag echt helemaal goed maken. Iedereen voelt zich graag nuttig.

Hier word ik warm van ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven