Overal nieuws

05-03-2018 12:05 27 berichten
Het valt me op dat er werkelijk overal nieuws te horen of zien is, je kunt er gewoon niet meer omheen.
In de bibliotheek staan schermen met het journaal, in de apotheek staat op de informatieborden nu.nl nieuws, idem in het ziekenhuis. In de winkels staat constant de radio aan. Overal waar ik kom word ik geconfronteerd met het wereldnieuws. Het lijkt wel alsof de maatschappij geobsedeerd is door het nieuws.

Vinden jullie dit ook zo irritant of zijn er echt mensen die dit prettig vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet irritant vinden, waarom wel?
En verder zie ik echt nergens nieuws, niet in de apotheek, ziekenhuis valt het me niet op, winkels een radio aan? Nooit gehoord.
Wat is er irritant aan? Kijk gewoon niet naar zo'n scherm. "Probleem" opgelost.
Ik vind het wel storend. Vooral de overload aan buitenlands nieuws.
Ik vind het niet echt storend eigenlijk.
Ik vind het ook storend. Maar vooral als er geluid aan staat. En overal heeft men radio's aan staan waar om de haverklap irritante reclameblokken te horen zijn of idd nieuws. Gelukkig heb ik sinds kort een noice cancelling koptelefoon, dus ik kan het nu prima blokken in wachtkamers.
ja ik moet zeggen dat ik het ook storend vind. Het aantal nieuwsberichten over non nieuws. Bijvoorbeeld hoeveel mensen er dit weekend wel of niet door het ijs gezakt zijn op de grachten. Of het wel of niet verantwoord is om het ijs om te gaan en of je dan wel of niet je kinderen mee op het ijs mag nemen. Er zijn gewoon teveel nieuwsbronnen.
sneeuwwitje80 schreef:
05-03-2018 12:26
ja ik moet zeggen dat ik het ook storend vind. Het aantal nieuwsberichten over non nieuws. Bijvoorbeeld hoeveel mensen er dit weekend wel of niet door het ijs gezakt zijn op de grachten. Of het wel of niet verantwoord is om het ijs om te gaan en of je dan wel of niet je kinderen mee op het ijs mag nemen. Er zijn gewoon teveel nieuwsbronnen.
Eens!
sneeuwwitje80 schreef:
Ja, hier ben ik het dan wel weer mee eens.
Laatst hadden ze het bij de huisarts zo'n roulerend nieuwsbord, rete irritant.
sneeuwwitje80 schreef:
Maar al dat soort nieuws is irritant, ik weet dat het niet mag, maar ik vraag mij écht af hoe al die mensen het ooit zonder internet hebben gedaan.
Lucylucille schreef:
05-03-2018 12:13
Wat is er irritant aan? Kijk gewoon niet naar zo'n scherm. "Probleem" opgelost.
In onze bibliotheek hangen dus 4 van die schermen om een zuil, met op twee schermen cnn, en op twee news24, met beide zenders het geluid aan, door elkaar heen.
Ik vind het ook lastig om die schermen te negeren als ze er zo prominent hangen. Ook in de bus en de tram overal zo'n banner met het nieuws. Van mij hoeft het niet en toch kijk ik ernaar als het er hangt.
Bij de ortho komt de naam van het kind dat aan de beurt is op een televisie... die staat altijd op RTLZ, Nieuws dus. Toch vind ik het al een verbetering, want eerst stond de tv standaard op Nickelodeon - de horror.
Maar waarom er überhaupt altijd iets moet opstaan, snap ik dan weer helemaal niet.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik vind het ook bloedirritant, dat soort schermen. Niemand wil weten wat daarop verschijnt en het trekt je aandacht, zodat je niet iets anders kunt gaan doen (of gewoon even voor je uit staren). Dieptepunt was bij een echopraktijk, waar ik zat te wachten op mijn eerste echo (dus spannend), waar een documentaire over echoscopie werd afgespeeld waarin ze eens gezellig lieten zien hoe bepaalde afwijkingen er uitzagen en of ze wel verenigbaar waren met het leven. Op een ENORM groot scherm. :|
Heel irritant, alleen maar nog meer herrie en nep. Het suggereert dat we met zijn allen ontzettend geïnformeerd zijn (en moeten willen zijn). Bovendien is het mij opgevallen dat mensen die daar fan van zijn en zich de hele dag bezig houden met het nieuws, zich vooral storten op allerlei volstrekt oninteressante nieuwsfeitjes van de categorie sensatie of raar, maar ondertussen nooit naar een fatsoenlijk nieuws-achtergrondenprogramma of een serieuze reportage kijken, en feitelijk beroerd geïnformeerd zijn over wat er in de wereld gebeurt op sociaal, politiek, cultureel, en milieu-gebied.
don't watch the movie, read the book
Bij de tandarts hangt een tv aan het plafond, maar hadden ze discovery op staan, kwamen er verschrikkelijke oorlogsbeelden voorbij, waarom staat dat ding in vredesnaam aan?
Op mijn verzoek mocht hij uit, ga niet tegen oorlogsbeelden aan zitten kijken als er een tandarts staat te boren.
Maar goed, dat was dan geen nieuws.
Wel nieuws: in de terminal en de veetboot naar de Wadden. Ik wil lekker uit het raam kijken, of een gesprek voeren met mijn reisgenoten. Het haalt het eiland-gevoel, het gevoel dat je even echt weg bent uit het normale leven, naar beneden.
Ik vind het ook storend, ben regelmatig in het ziekenhuis waar van die grote schermen met het laatste nieuws hangen, ik wil niet de hele dag met die ruis geconfronteerd worden, als ik het nieuws wil horen, dat zet ik het journaal wel op of lees ik de krant.

Luister ook vaak naar de radio, en vind de manier waarop sommige nieuwslezers hun berichten oplezen, een beetje te joviaal, ook vervelend vind ik de niets toedoende berichtjes, hou het gewoon zakelijk.
Ik wil ook graag continu op de hoogte van het laatste wereldnieuws zijn, het is goed om te weten dat er oorlog en ellende in de wereld is. Ik wil graag altijd weten dat de vrede om mij heen niet vanzelfsprekend is, het kan zo omslaan naar rampspoed, het is lopen op eieren geblazen. De dreiging is nabij, ook al lijkt het zo ver weg. Het nieuws herinnert mij daaraan, anders zou ik vergeten dat het ook anders kan zijn, wat niet goed zou zijn, vergeten. Nee, nee, ik ben zo blij dat er nieuws is, geen moment ontsnapt het gevaar uit mijn vizier.
Sometimes reality is too complex for oral communication. But legend embodies it in a form which enables it to spread.
wanderlily schreef:
05-03-2018 14:35
Ik wil ook graag continu op de hoogte van het laatste wereldnieuws zijn, het is goed om te weten dat er oorlog en ellende in de wereld is. Ik wil graag altijd weten dat de vrede om mij heen niet vanzelfsprekend is, het kan zo omslaan naar rampspoed, het is lopen op eieren geblazen. De dreiging is nabij, ook al lijkt het zo ver weg. Het nieuws herinnert mij daaraan, anders zou ik vergeten dat het ook anders kan zijn, wat niet goed zou zijn, vergeten. Nee, nee, ik ben zo blij dat er nieuws is, geen moment ontsnapt het gevaar uit mijn vizier.
Het gaat niet over nieuws, het gaat over nieuws de hele dag door, overal
WildeMimosa schreef:
05-03-2018 14:42
Het gaat niet over nieuws, het gaat over nieuws de hele dag door, overal
Er is geen ontkomen aan . Heb jij dat dan niet , dat wanneer je dan om je heen kijkT , je dan zo gelukkig bent met de vrede om je heen ?
Sometimes reality is too complex for oral communication. But legend embodies it in a form which enables it to spread.
wanderlily schreef:
05-03-2018 14:46
Er is geen ontkomen aan . Heb jij dat dan niet , dat wanneer je dan om je heen kijkT , je dan zo gelukkig bent met de vrede om je heen ?
Dertig jaar geleden was ik me net zo goed bewust van de ellende op de wereld en hoe goed we het hier hebben, daar voegen de overal aanwezige nieuwsschermen helemaal niets aan toe
WildeMimosa schreef:
05-03-2018 14:51
Dertig jaar geleden was ik me net zo goed bewust van de ellende op de wereld en hoe goed we het hier hebben, daar voegen de overal aanwezige nieuwsschermen helemaal niets aan toe
We verschillen van mening, maar er zijn zoveel dingen die niets toevoegen, wat maakt het uit? Reclame heeft me toch vaak leuke dingen gebracht, hoe nutteloos ze ook waren.
wanderlily schreef:
05-03-2018 14:57
We verschillen van mening, maar er zijn zoveel dingen die niets toevoegen, wat maakt het uit? Reclame heeft me toch vaak leuke dingen gebracht, hoe nutteloos ze ook waren.
Het voegt niets toe aan mijn bewustzijn van wat er in de wereld gebeurt, en hoe zich dat vergelijkt met hoe we het in Nederland hebben: het voegt echter wel toe aan de zinloze herrie en de illusie van geïnformeerdheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven