Voorjaarsschoonmaak
maandag 5 maart 2018 om 10:19
Lekker suf, maar ik heb er vandaag opeens zo’n zin in! Wie ook?
Ik heb alle bedden afgehaald en de dekbedden in de wasmachine zitten. Beneden de keuken eens goed gesopt, daarna gezogen en gedweild(verder was het beneden al aardig schoon, dankzij de werkster) Nu de kleding van zoontje aan het sorteren, want hij groeit veel te hard
Zijn kast en commode sop ik daarna uit. Geen idee wat er verder nog op het programma staat, maar ik ben opeens enorm gemotiveerd. De zon schijnt, zoontje van 10 maanden zit hier naast me lief te spelen en ‘helpen’. Doen jullie aan de voorjaarsschoonmaak?
Ik heb alle bedden afgehaald en de dekbedden in de wasmachine zitten. Beneden de keuken eens goed gesopt, daarna gezogen en gedweild(verder was het beneden al aardig schoon, dankzij de werkster) Nu de kleding van zoontje aan het sorteren, want hij groeit veel te hard
maandag 5 maart 2018 om 13:12
Zo doe ik het ook.lilalinda schreef: ↑05-03-2018 12:47onze hulp is al bijna 15 jaar bij ons. Ik kan haar van alles vragen hoor
Zou haar niet vragen dingen te doen waarbij weggooien belangrijk is (de schuur uitruimen bijvoorbeeld).
ze heeft een hekel aan strijken, dat doe ik dus altijd zelf.
Maar verder...
ramenlappen, badkamer grondig, koelkast uitsoppen etc. Doet ze allemaal hoor.
Ze doet wekelijks het 'hele huis'en dan elke keer een andere klus als extraatje
maandag 5 maart 2018 om 13:19
maandag 5 maart 2018 om 13:34
Mijn man draagt zeker zijn steentje bij in het huishouden, maar wel naar verhouding. Ik werk 24 uur per week, hij rond de 35. Niet meer dan normaal dat ik dan iets meer in het huishouden doe. Maar ik heb gelukkig niet zo’n man die ik een taak moet geven. Hij doet gewoon wat er op dat moment nodig is.
maandag 5 maart 2018 om 13:37
maandag 5 maart 2018 om 14:50
Nummer*Zoveel schreef: ↑05-03-2018 10:30Hier wordt momenteel flink verbouwd, dus elke schoonmaakmissie is bij voorbaat al kansloos.
maandag 5 maart 2018 om 15:00
Heet water met een gesneden ui erin.Habbekratz schreef: ↑05-03-2018 12:06Wat gebruiken jullie trouwens om de ramen mee te lappen,ik heb van die makkelijke ruitenschoonmaakflacons maar man zweert bij water en een drupje groene dreft.
Nog nooit zo'n streeploze ramen gehad!
maandag 5 maart 2018 om 16:07
Hier wordt mijn hele huis door gebanjerd met nieuwe raamkozijnen. Dus, stof en puin van demontage en montage. Tel daar een verharende hond bij op met een voorliefde voor wroeten in en rollen door de tuinaarde, en ik heb het voor deze week maar gewoon helemaal opgegeven.poldervrouw schreef: ↑05-03-2018 14:50hier ook. Witte waas zit óveral. Morgen komt Stucadoor weer. Woensdag klaar hoop ik. Vrijdag radiatoren erin maandag nieuwe vloer en en dan eindelijk meubels
. Wat een puinzooi. Overal staat wat. Hele huis is overhoop. Kan mijn spullen niet kwijt. Oude bank staat al buiten
![]()
maandag 5 maart 2018 om 17:08
Ik heb iets stoms gedaan.... had een paar verfspetters op mijn laminaat die ik er niet afkreeg met een doekje. Toen een schuursponsje gewoon met een sopje gemaakt. De verfspetters zijn weg maar nu heb ik een paar lichte vlekken
Kan ik hier nog iets aan doen? Pledge? of iets anders?
Echt zo stom, hoe haal ik het in mijn hoofd om een schuursponsje te pakken, ik zat gewoon zo in de schoonmaakflow
Echt zo stom, hoe haal ik het in mijn hoofd om een schuursponsje te pakken, ik zat gewoon zo in de schoonmaakflow
maandag 5 maart 2018 om 17:16
Nee op laminaat krijg je die lichte vlekken niet meer weg. Hier ook ,gelukkig onder een kast valt op het eerste oog dus niet op.pearle schreef: ↑05-03-2018 17:08Ik heb iets stoms gedaan.... had een paar verfspetters op mijn laminaat die ik er niet afkreeg met een doekje. Toen een schuursponsje gewoon met een sopje gemaakt. De verfspetters zijn weg maar nu heb ik een paar lichte vlekken![]()
Echt zo stom, hoe haal ik het in mijn hoofd om een schuursponsje te pakken, ik zat gewoon zo in de schoonmaakflow![]()