kadotip voor feest

07-03-2018 07:09 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een uitnodiging voor een feest gekregen,hun kennende pakken ze flink uit,dus wil ik een mooi kado geven.
Het gaat over een stel van 60+ maar ze reizen zelf nog veel dus hotelovernachting etc word het niet.
Nu dacht ik aan een bon voor uit eten ofzo,want een bon voor iets met activiteiten doen valt af ivm rolstoel.
Iemand een leuke tip voor een bon,of andere suggesties??
Je kunt ze eventueel ook zoiets als de Pluim geven.

Hoeveel geld wil je besteden? Ik merk dat 60 plussers vaak waarde hechten aan het doen van leuke dingen, maar ook mooie duurzame dingen die ze van mensen krijgen waar ze om geven. Een soort herinnering. Ik geef ook vaak boeken. Mooie boeken over het leven of over wijn of over weet ik veel waar de 60 plusser van houdt.
Theaterbon
Musicalbon
Nou ja iets van een zoiets vind ik ook leuk,zat ook al een een leuk iets met foto's te denken maar daar staan ze niet echt samen op.Het bedrag zo rond de 50 euro
ongeveer.
De museumkaart of geef een podiumcadeaukaart.
Neem ze lekker mee uit eten in een plaatselijk restaurant.
Ik geef geen bonnen meer. Mijn ervaring (en ik hoor dat van meerdere mensen) is dat het er vaak niet van komt om de bon te gebruiken.

En dan wordt dat zo'n eeuwige Todo op je lijstje: ik moet dringend wat met die bon doen.

Ik zou zo'n bon alleen doen voor iets waarvan je weet dat ze vaak doen, bvb bon voor hun favoriete restaurant.

En anders zou ik ze een gewoon cadeau geven: een mooi fotoboek over een van hun interesses, een mooie gedichtenbundel, een pakket wijn, een plant voor op het terras, een pakket lekkere dingen uit de wereldwinkel, een gift aan een goed doel waar ze achter staan, ....
Misschien hebben ze zelf wel wensen.
Of willen ze wel geld ontvangen voor een goed doel.
Moet zeggen die pluim ziet er leuk uit,kan ook eens kijken voor theater of zoiets bij hun in de buurt voor een bon ofzo,lijkt me ook wel wat.
Ze hebben zelf geen speciale wensen...
aliva schreef:
07-03-2018 07:52
Ik geef geen bonnen meer. Mijn ervaring (en ik hoor dat van meerdere mensen) is dat het er vaak niet van komt om de bon te gebruiken.

En dan wordt dat zo'n eeuwige Todo op je lijstje: ik moet dringend wat met die bon doen.
ik heb al mijn bonnen omgeruild voor BOL-bonnen, en bij BOL bestel ik toch wel geregeld.
Ik zou eens voorzichtig informeren of er een fotograaf aanwezig is op hun feest. Zo niet, neem je camera mee en maak gedurende de avond foto's. Die bundel je in een mooi fotoboek.
lelystad schreef:
07-03-2018 08:02
Moet zeggen die pluim ziet er leuk uit,kan ook eens kijken voor theater of zoiets bij hun in de buurt voor een bon ofzo,lijkt me ook wel wat.
Die pluim zou ik dan weer niet doen, dat is beperkt aanbod.
dolfje schreef:
07-03-2018 07:41
De museumkaart of geef een podiumcadeaukaart.

Grote kans dat ze een museumkaart al hebben, en je hebt er niets aan 2. Dus dat zou ik sowieso niet doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ElizabethThatcher schreef:
07-03-2018 08:49
Ik zou eens voorzichtig informeren of er een fotograaf aanwezig is op hun feest. Zo niet, neem je camera mee en maak gedurende de avond foto's. Die bundel je in een mooi fotoboek.
Die is mooi!
Ik zou eerst aan hen vragen of ze zelf wensen hebben en anders rondvragen naar favorestaurant en daar direct wat mee regelen.

Dat van de foto's eerder genoemt is ook echt mooi cadeau.
Misschien is dit iets, het is nostalgisch boek voor autoliefhebbers, het is een reeks er is ook een boek over brommers en muziek uit de jaren 50 en 60.

https://www.bol.com/nl/p/mijn-vader-had ... oductTitle

Viel hier goed in de smaak, maar dat zijn dan ook echt auto en brommer liefhebbers.
Dat foto-idee is ook een leuke...
Boeken zijn ook wel herkenbaar van hun tijd!
Dank ik krijg weer wat inspiratie van jullie...
Gaat het om een trouwjubileum? Dan is het misschien leuk om een krant of tijdschrift die op die trouwdag is uitgegeven (vroeger dus hè). Op internet zijn wel sites te vinden die historische kranten en tijdschriften verkopen.
Ik vind hier dingen van.
Als ze veel reizen zou ik een bijdrage geven voor hun komende reis. Gewoon cash dus ipv een bon.
Jouw cadeau kost wat jij uit kunt/wil geven , dat staat los van het feit dat zij waarschijnlijk flink uitpakken.
Als ze een simpel feestje hadden gegeven, had je minder gegeven?
Geef wat je wil, laat het niet afhangen van de grootte van het feest.
ik geef mn bek ook maar een douw
Een harde schijf misschien? Kan je aan je tv vastmaken en vanalles opslaan. Het ding is iets breder dan een smartphone.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ElizabethThatcher schreef:
07-03-2018 08:49
maar dan heb je pas weken na het feest een kado
dan wel iets van een zelfgemaakte bon oid meebrengen
aliva schreef:
07-03-2018 07:52

Ik zou zo'n bon alleen doen voor iets waarvan je weet dat ze vaak doen, bvb bon voor hun favoriete restaurant.

En anders zou ik ze een gewoon cadeau geven: een mooi fotoboek over een van hun interesses, een mooie gedichtenbundel, een pakket wijn, een plant voor op het terras, een pakket lekkere dingen uit de wereldwinkel, een gift aan een goed doel waar ze achter staan, ....
ik snap dat dus niet want ik vind bonnen juist fijn en ik gebruik ze altijd.
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven