Niet eens met prijs

07-03-2018 07:51 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast mijn betaalde baan doe ik ook vrijwilligerswerk, hier hadden wij gisteren een vergadering over en daar werd onderandere verteld dat we een prijs kregen voor het hele sociale gebeuren (we zijn een Ruilwinkel)
Er is al ´ja´ gezegd tegen de prijs en hier waren een paar vrijwilligers het niet mee eens omdat het van een bepaalde partij is waar zij tegen zijn en het ´toevallig´ net voor de verkiezingen is. Nu had ik daar nog niet bij stil gestaan, maar dan nog vind ik dat gezeik.

Hoe staan jullie tegenover zoiets?
Wat is de prijs en waarvoor krijgen jullie die?
Ligt eraan wat de patij is....
Ik denk dat het bestuur beslist over het accepteren van de prijs, en dat jullie als vrijwilligers daar niets over te zeggen hebben.

Als je het niet eens bent met die prijs, dan eet je de bijbehorende taart niet, of ga je niet op de foto voor in de krant.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
heb je weer drama meid?
lilalinda schreef:
07-03-2018 08:09
heb je weer drama meid?
Ik dacht precies hetzelfde. Ik zeg het nogmaals: maak je niet zo druk om wat andere mensen vinden.
Het blijft altijd een lastige situatie.

En natuurlijk worden er vlak voor verkiezingen cadeautjes uitgedeeld. Niets niets onder de zon.

Het hangt er een beetje vanaf, is de prijs echt heel erg ver van mijn bed. Denk aan de PVV die de witte Nederlanders een prijs wil geven, dan zou ik ook weigeren.

Maar ik zou het zien als gratis reclame voor de organisatie. Heeft de organisatie überhaupt iets met politiek te maken?

Bij interviews of op de website / facebook pagina kan je wel een kanttekening plaatsen. Dat jullie blij zijn met de prijs, maar dat dit wel toevallig is zo vlak voor de verkiezingen. En dat deze partij weinig affiniteit heeft met jullie organisatie.

Door de prijs te weigeren krijgt de organisatie minder publiciteit. En je hoeft als vrijwilliger toch niet op de foto met deze politieke partij?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Je kunt als winkel ook politiek onpartijdig willen zijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Tja dat doen partijen in verkiezingstijd: zieltjes proberen te winnen.
Van mij mogen ze de prijs best geven, tenzij het voor iets is waar ik niet achter sta, maar ze moeten niet gaan denken dat ik dan op ze stem.
hamerhaai schreef:
07-03-2018 08:14
Het blijft altijd een lastige situatie.

En natuurlijk worden er vlak voor verkiezingen cadeautjes uitgedeeld. Niets niets onder de zon.

Het hangt er een beetje vanaf, is de prijs echt heel erg ver van mijn bed. Denk aan de PVV die de witte Nederlanders een prijs wil geven, dan zou ik ook weigeren.

Maar ik zou het zien als gratis reclame voor de organisatie. Heeft de organisatie überhaupt iets met politiek te maken?

Bij interviews of op de website / facebook pagina kan je wel een kanttekening plaatsen. Dat jullie blij zijn met de prijs, maar dat dit wel toevallig is zo vlak voor de verkiezingen. En dat deze partij weinig affiniteit heeft met jullie organisatie.

Door de prijs te weigeren krijgt de organisatie minder publiciteit. En je hoeft als vrijwilliger toch niet op de foto met deze politieke partij?
Nee, precies. We hebben niks met politiek te maken.
Het gaat er alleen om dat sommige er een heel punt van maken en er fel op tegen zijn dat we nu deze prijs in ontvangst nemen.
Ingevd93 schreef:
07-03-2018 08:27
Het gaat er alleen om dat sommige er een heel punt van maken en er fel op tegen zijn dat we nu deze prijs in ontvangst nemen.

Waarvan akte.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ingevd93 schreef:

Ach sommige mensen zijn roomser dan de paus. Ik zou die mensen adviseren om lid te worden van een politieke partij en zo zorgen dat deze partij ook cadeautjes prijzen gaat uitdelen. Alleen maar klagen en zelf niets doen, daar wordt de wereld ook niet beter van.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik snap je collega's wel.
closednote schreef:
07-03-2018 08:20
Tja dat doen partijen in verkiezingstijd: zieltjes proberen te winnen.
Van mij mogen ze de prijs best geven, tenzij het voor iets is waar ik niet achter sta, maar ze moeten niet gaan denken dat ik dan op ze stem.
Zer verwachten dat de rest op ze gaat stemmen, want hee kijk ze eens goede doelen steunen.
Ik zou er als bedrijf ook lekker voor passen in dit geval.

Laat ze maar terug komen na de verkiezingen en als de hele gemeente die prijs uitreiken.
hamerhaai schreef:
07-03-2018 08:52
Ach sommige mensen zijn roomser dan de paus. Ik zou die mensen adviseren om lid te worden van een politieke partij en zo zorgen dat deze partij ook cadeautjes prijzen gaat uitdelen. Alleen maar klagen en zelf niets doen, daar wordt de wereld ook niet beter van.
Huh?

Ze doen wel wat. Zij wel.

En willen nu niet door een partij die idd niks heeft gedaan hun succes gaan gebruiken als marketingtool.
Vast de Pluim van de Arbeid... zieltjes winnen hoort erbij in verkiezingstijd... lekker belangrijk.
Such a beautiful place to be with Friends.
Als vrijwilligersorganisatie kunnen jullie de prijs vast goed gebruiken, gok ik zo. Een individuele vrijwilliger of sympathisant kan het zich veroorloven idealen te hebben, een bestuur moet ook praktisch zijn en de begroting rond zien te breien want een vrijwilligersorganisatie runnen kost ook geld.
Erizon schreef:
07-03-2018 09:05
Als vrijwilligersorganisatie kunnen jullie de prijs vast goed gebruiken, gok ik zo. Een individuele vrijwilliger of sympathisant kan het zich veroorloven idealen te hebben, een bestuur moet ook praktisch zijn en de begroting rond zien te breien want een vrijwilligersorganisatie runnen kost ook geld.
Maar zit er uberhaupt een geldprijs aan vast?
Als het geen foute partij betreft, of een partij die zich gewoonlijk helemaal niet interesseert voor jullie belangen, zou ik vriendelijk bedanken.

Maar waarschijnlijk is het een partij waar je wel wat aan hebt. En dan is dit gewoon gezeur! Ze vinden dat jullie goed bezig zijn. Leuk toch?

Het is voor jullie extra publiciteit en je kan de toekomstige raadsleden tijdens zo'n uitreiking vertellen over jullie behoeftes zodat ze jullie belangen beter kunnen behartigen.
Moest het vijf keer lezen maar ik zou niemand discrimineren zelfs Groen Links niet.

Lijkt mij best moeilijk, een ruilwinkel, omdat er nogal eens voor anderen waardeloze spullen zullen worden aangeboden en het best pijnlijk zal zijn om die te moeten weigeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als mijn vrijwilligerswerk een prijs van bijv de PVV zou krijgen hoop ik toch echt ook dat die prijs geweigerd wordt.
Dus ik snap je collega's wel.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Lucifermiauww schreef:
07-03-2018 09:06
Maar zit er uberhaupt een geldprijs aan vast?
.
Geen idee, ik sprak meer uit eigen ervaring (frustratie :bonk: ).
Mwah, ik zou me in niets verplicht voelen om op de desbetreffende partij te gaan stemmen na cashen van hun prijs. Ik ben opportunistisch ingesteld dus ik zou zelfs van D66 of Groen Links een prijs in ontvangst nemen maar in geen van mijn publieke meldingen deze partij promoten.
viva-amber schreef:
07-03-2018 08:18
Je kunt als winkel ook politiek onpartijdig willen zijn.
Dat houdt in dat de winkel niet meewerkt aan een campagne-stunt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Ingevd93 schreef:
Maar je kunt toch niet zeggen dat je niks met politiek te maken hebt als je een prijs in ontvangst neemt van een politieke partij?
Door die prijs in ontvangst te nemen schurk je zelf tegen de politieke partij aan die de prijs uitlooft, daar hebben je collega's die de prijs willen weigeren volkomen gelijk in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven