Zwanger en miskraam door spiraal heen?
maandag 5 maart 2018 om 16:37
Hallootjes,
Heb nu zo'n 3 jaar een koperspiraal en tot nu toe vond ik hem geweldig. Nergens aan denken, wel gewoon een normale cyclus en er is niets wat de betrouwbaarheid van dat ding in de weg kan zitten.
Toch ben ik nu inmiddels 1.5 week overtijd. Paar dagen geleden daarom maar een zwangerschap's test gedaan die heeeeel vaagjes positief aan gaf, echt heel vaagjes. Met de HA besproken dat ik na een paar dagen weer een test zou doen. Gedaan en nu is hij negatief.
Verder ook geen kwaaltjes of wat dan ook. Maar de menstruatie blijft verder ook maar uit.
Mijn HA vertelde dat het heel goed kan gaan om een miskraam, omdat het spiraal de baarmoeder eigenlijk onbewoonbaar maakt voor een embyro.
Of ik over een paar dagen weer wil testen als er nog steeds niets op gang is gekomen.
Ja goed. Maar het geeft nu zo langzamerhand wel heel wat stress.
Ik heb mijn partner ook nog niets verteld hierover. Ergens wil ik hem geen hartverzakking bezorgen over iets waar ik zelf nog geen antwoorden over heb maar anderzijds voel ik mij wel schuldig om het feit dat ik hem buiten iets laat, wat hem ook aan kan gaan. Ik heb verder een hele goede band met hem. We vertellen altijd aan elkaar als er iets dwars ligt.
Dus ik heb 2 vragen. Zijn er hier mensen met ervaring over het zwanger worden door een spiraal en wat zou jij doen tegenover je partner.
Heb nu zo'n 3 jaar een koperspiraal en tot nu toe vond ik hem geweldig. Nergens aan denken, wel gewoon een normale cyclus en er is niets wat de betrouwbaarheid van dat ding in de weg kan zitten.
Toch ben ik nu inmiddels 1.5 week overtijd. Paar dagen geleden daarom maar een zwangerschap's test gedaan die heeeeel vaagjes positief aan gaf, echt heel vaagjes. Met de HA besproken dat ik na een paar dagen weer een test zou doen. Gedaan en nu is hij negatief.
Verder ook geen kwaaltjes of wat dan ook. Maar de menstruatie blijft verder ook maar uit.
Mijn HA vertelde dat het heel goed kan gaan om een miskraam, omdat het spiraal de baarmoeder eigenlijk onbewoonbaar maakt voor een embyro.
Of ik over een paar dagen weer wil testen als er nog steeds niets op gang is gekomen.
Ja goed. Maar het geeft nu zo langzamerhand wel heel wat stress.
Ik heb mijn partner ook nog niets verteld hierover. Ergens wil ik hem geen hartverzakking bezorgen over iets waar ik zelf nog geen antwoorden over heb maar anderzijds voel ik mij wel schuldig om het feit dat ik hem buiten iets laat, wat hem ook aan kan gaan. Ik heb verder een hele goede band met hem. We vertellen altijd aan elkaar als er iets dwars ligt.
Dus ik heb 2 vragen. Zijn er hier mensen met ervaring over het zwanger worden door een spiraal en wat zou jij doen tegenover je partner.
maandag 5 maart 2018 om 16:49
Nee hierover niet, is niet heel erg goed. Weet ik. Weet ook alleen niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken.
"Zeg schat, ik was wellicht zwanger, maar het was voorbij voordat ik het wist... maar het kan ook zijn dat het nog niet voorbij is.. oja en het kan ook zijn dat het uitblijft door een hele andere reden, want ik heb niet echt een positieve test gehad. Maar ik stress er nu wel over"
"Zeg schat, ik was wellicht zwanger, maar het was voorbij voordat ik het wist... maar het kan ook zijn dat het nog niet voorbij is.. oja en het kan ook zijn dat het uitblijft door een hele andere reden, want ik heb niet echt een positieve test gehad. Maar ik stress er nu wel over"
maandag 5 maart 2018 om 16:49

maandag 5 maart 2018 om 16:51
Je weet hoe een koperspiraal werkt toch? Je kan hiermee wel (al dan wel heel lastig) zwanger worden, maar innesteling wordt daarna onmogelijk gemaakt. Zaadcellen kunnen niet of nauwelijks overleven door het koper. En dat nauwelijks geeft dus wel een kans aan. Er hoeft er natuurlijk maar 1 te overleven en je kan zwanger worden daardoor. Alleen nesteld het dan na de bevruchting niet in en heb je dus een vroege miskraam.
Wat betreft vertellen aan je vriend. Tja, ik zou hem de werking van een koperspiraal gewoon ook uitleggen. En zou het nu sowieso wel bespreken met hem. Blijkbaar zit je er toch wel mee.
Wat betreft vertellen aan je vriend. Tja, ik zou hem de werking van een koperspiraal gewoon ook uitleggen. En zou het nu sowieso wel bespreken met hem. Blijkbaar zit je er toch wel mee.
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 16:56
11.52% gewijzigd
maandag 5 maart 2018 om 16:53
Het is vooral dat ik ook niet weet hoe dit hele vage iets te brengen.
Ik weet niets, alleen dat ik al een tijdje geleden mijn menstruatie had moeten hebben, die normaal wel redelijk stabiel is.
Nu heb ik ook al gehoord van mijn arts dat het ook kan uitblijven door stress.
Bloedprikken deed hij nu nog niet aan.
Ik heb heel veel gewerkt de afgelopen maanden en weinig geslapen.
Nu gebeurd dat met mijn werk heel vaak en heb ik dit nog niet mee gemaakt, maar goed, niets hiervan al eerder meegemaakt.
maandag 5 maart 2018 om 16:58
Zeker, hij ook verder.Whomi schreef: ↑05-03-2018 16:51Je weet hoe een koperspiraal werkt toch? Je kan hiermee wel (al dan wel heel lastig) zwanger worden, maar innesteling wordt daarna onmogelijk gemaakt. Zaadcellen kunnen niet of nauwelijks overleven door het koper. En dat nauwelijks geeft dus wel een kans aan. Er hoeft er natuurlijk maar 1 te overleven en je kan zwanger worden daardoor. Alleen nesteld het dan na de bevruchting niet in en heb je dus een vroege miskraam.
Wat betreft vertellen aan je vriend. Tja, ik zou hem de werking van een koperspiraal gewoon ook uitleggen.
Dat er een bevruchting plaats heeft gevonden kan, maar het vruchtje zou dan al anderhalf week geleden ingenesteld moeten zijn of nouja moeten eindigen en mijn lichaam het moeten opruimen. Is nog steeds niet gebeurd en dan is anderhalf week best lang.
Nouja maakt ook niet uit
anoniem_288193 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 17:00
1.41% gewijzigd

maandag 5 maart 2018 om 16:58
Ik heb geen ervaring met zwanger zijn ondanks een spiraaltje.
Verder natuurlijk aan je partner vertellen. Ik vind het al bijzonder dat je naar de huisarts gaat zonder thuis te delen wat de reden is van je bezoek.
En daarbij lukt het je hier heel goed om uit te leggen wat er aan de hand is.
Het levert je nu stress op, laat je dan door hem steunen.
Of ben je bang voor zijn reactie en dat hij je die steun niet kan bieden?
Verder natuurlijk aan je partner vertellen. Ik vind het al bijzonder dat je naar de huisarts gaat zonder thuis te delen wat de reden is van je bezoek.

maandag 5 maart 2018 om 17:08
Ik heb de HA gebeld voor advies, zelfde als hier een beetje. Niet op afspraak want dat was niet nodig volgens hem.Framberry schreef: ↑05-03-2018 16:58Ik heb geen ervaring met zwanger zijn ondanks een spiraaltje.
Als ik echt naar een arts zou moeten zou het inderdaad wat serieuzer aan voelen. Nu geeft het meer een idee dat ik gewoon bang ben dat het is gebeurd.
Ik denk dat ik ergens wel bang ben voor zijn reactie.
We doen allebei werk wat het moeilijk maakt om een gezin te hebben samen. Dus beide al een tijdje geleden bij neergelegd dat het gewoon niet gaat gebeuren. Ergens zou het gewoon pijnlijk zijn als ik nu moet opbiechten dat ik heel misschien een miskraam aan het krijgen ben.

maandag 5 maart 2018 om 17:28
Ah ik dacht dat je bij de huisarts een test had laten doenCath89 schreef: ↑05-03-2018 17:08Ik heb de HA gebeld voor advies, zelfde als hier een beetje. Niet op afspraak want dat was niet nodig volgens hem.
Als ik echt naar een arts zou moeten zou het inderdaad wat serieuzer aan voelen. Nu geeft het meer een idee dat ik gewoon bang ben dat het is gebeurd.
Ik denk dat ik ergens wel bang ben voor zijn reactie.
We doen allebei werk wat het moeilijk maakt om een gezin te hebben samen. Dus beide al een tijdje geleden bij neergelegd dat het gewoon niet gaat gebeuren. Ergens zou het gewoon pijnlijk zijn als ik nu moet opbiechten dat ik heel misschien een miskraam aan het krijgen ben.
Je rotgevoel hoeft niet rechtvaardigd te worden door een doktersbezoek. Ik vind het best begrijpelijk dat je geschrokken bent en hier van in de stress schiet.
Het is niet dat je hier voor gekozen hebt en met opzet zwanger bent geraakt, toch? Dus opbiechten vind ik nogal een schuldbewuste omschrijving. Terwijl er geen sprake is van een schuldige in dit verhaal.
Zoek de steun op van je vriend en geef hem ook de kans om te beseffen dat dit een consequentie is van spiraaltje als anticonceptie.

maandag 5 maart 2018 om 22:20
Nou, ik heb wel eens het idee gehad dat ik zwanger was (ik had de prikpil) en het toen ook niet gelijk verteld. Wij zaten in een grote verbouwing en hij had erg veel stress.
Als ik het had verteld was het alleen zodat ik het kon delen, hij had zich enkel zorgen gemaakt omdat we tijdelijk bij schoonouders woonden en nog bijna een jaar bezig zouden zijn. Het had hem niets dan stress opgeleverd terwijl ik er niet eens zeker van was. En dat had mij weer stress opgeleverd omdat hij nog meer onder druk zou staan voor zijn gevoel.
Dus nee.. soms is gelijk vertellen niét beter in mijn opinie. Het hangt van de omstandigheden en van je partner af, denk ik. Ik heb het later wel verteld toen bleek dat er niets aan de hand was. En zelfs toen moest hij er twee dagen van bijkomen
ik heb toentertijd deze afweging gemaakt en ik heb er geen spijt van dat ik het toen zo heb aangepakt.
Als ik het had verteld was het alleen zodat ik het kon delen, hij had zich enkel zorgen gemaakt omdat we tijdelijk bij schoonouders woonden en nog bijna een jaar bezig zouden zijn. Het had hem niets dan stress opgeleverd terwijl ik er niet eens zeker van was. En dat had mij weer stress opgeleverd omdat hij nog meer onder druk zou staan voor zijn gevoel.
Dus nee.. soms is gelijk vertellen niét beter in mijn opinie. Het hangt van de omstandigheden en van je partner af, denk ik. Ik heb het later wel verteld toen bleek dat er niets aan de hand was. En zelfs toen moest hij er twee dagen van bijkomen
woensdag 7 maart 2018 om 23:23

woensdag 7 maart 2018 om 23:28
Ik heb ook ooit een vaag positieve test gehad (met koperspiraal). Omdat ik me verder niet zwanger voelde heb ik het even aangekeken en drie weken later werd ik alsnog ongesteld. Toen heb ik mijn vriend geïnformeerd. Ik weet dat hij zich anders veel drukker zou maken dan ik, en wilde eigenlijk ook geen discussies krijgen over hoe om te gaan met een hypothetische zwangerschap.