Cadeautips tweejarige?

08-03-2018 08:11 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wordt twee over een aantal weken. Opas en omas en tantes vragen wat hij wil hebben.
Ik vind het heel lastig, eigenlijk heeft hij alles al.
Ik koop speelgoed vaak bij de speelgoed kringloop hier in de buurt, ook als het voor later is ( anders is het weg) en dat leg ik dan weg.

Hij heeft al een keukentje met toebehoren, al 2 soorten loopfietsjes al veel van little people en aardig wat duplo. Hij heeft verf en stiften en een uitgebreide set van play doh. Tig ballen en autos. Ook al veel badspeelgoed ( maar voornamelijk eendjes, spuitbeestjes en bakjes).
Hij krijgt van ons een magibook van v tech ( ik zou een aanvulling daarop kunnen vragen).

Jullie nog leuke ideeen?
Puzzels, (prenten)boeken en een houtentreinbaan met oneindig veel mogelijke treintjes en baanstukken die je kan vragen.
Kleding of iets anders nuttigs? Je zou ook kunnen vragen om een kleinigheidje en de rest in de spaarpot.
Wij hebben ons zoontje een kinder boormachine setje van Bosch gegeven voor zijn 2e verjaardag. Hij is dol op helpen met klussen en schroevendraaiers enzo. Hij speelt er super veel mee.

Verder zei ik tegen familie dat hij echt alles al heeft maar knutselspullen altijd leuk zijn.
Dekbedovertrek, stepje, ander buitenspeelgoed, verkleedkleren, parapluutje, rugzakje.
Those who don’t believe in magic will never find it
Wij hadden ook al veel speelgoed. De cadeautjes waren praktisch: Peuterbed (zelfbouw door opa en peuter), dekbedovertrek deken en kussen. Ook een rugzak en buitenbadje.
"Ik vind het heel lastig, eigenlijk heeft hij alles al.
Ik koop speelgoed vaak bij de speelgoed kringloop hier in de buurt, ook als het voor later is ( anders is het weg) en dat leg ik dan weg. "

Niet meer doen ;-D

Serieus, als je al veel zelf koopt dan is het natuurlijk lastig iets te verzinnen voor cadeau's.

Is geld vragen een optie?
Bvb voor een uitje (Efteling...)
aliva schreef:
08-03-2018 08:28
"Ik vind het heel lastig, eigenlijk heeft hij alles al.
Ik koop speelgoed vaak bij de speelgoed kringloop hier in de buurt, ook als het voor later is ( anders is het weg) en dat leg ik dan weg. "

Niet meer doen ;-D

Serieus, als je al veel zelf koopt dan is het natuurlijk lastig iets te verzinnen voor cadeau's.

Is geld vragen een optie?
Bvb voor een uitje (Efteling...)
Precies wat ik dacht. Als iedereen wat geld geeft kunnen jullie daarmee een dagje uit met alles erop en eraan, denk dat je hem daar veel blijer mee maakt dan nog meer speelgoed. Ik zou met een tweejarige naar de dierentuin gaan en lekker poffertjes eten daar.
En dan een mooie foto van tijdens het uitje appen naar de gulle gevers uiteraard :-)
Haha ja ik dacht slim te zijn maar achteraf gezien is het niet leuk om al zoveel te hebben en niks meer te weten.

Maar jullie hebben me al geinspireerd. Een houten treinbaan hebben we nog niet! Dat lijkt me leuk.

Een dekbed(overtrek) ook nog niet. Dat mag vanaf 2 toch?

Rugzak, ook leuk. Ik heb een heel kleintje maar daar past weinig in.

Efteling/dierentuin ook erg leuk! Efteling is hij misschien nog te klein maar dierentuin of apenheul lijkt me heel leuk.

Top! Dankjulliewel
Een bootjes waterbaan voor buiten.
Zand en watertafel.
Speeltentje.
Kruiwagentje.
Afbeelding
Zand en watertafel. Ze hebben ook hele mooie van hout.

Bijdrage aan een dagje uit.
Knutselspullen waren hier ook altijd goed.
Waterbaanonderdelen.
Een zandbak, abonnement op de dierentuin, loco bambino, grote vloer puzzels.
Abbo op binnenspeeltuin
Loop fiets
Buiten speelgoed zoals voetbal, stoepkrijt, emmer schep enz
Afbeelding
Afbeelding
Heeft hij al diertjes? Van die plastic dingen? Schleich is erg mooi.

Spelletjes zijn ook leuk van af 2 jaar, hout vis spel met magneetjes aan de hengels. Habba en djeco hebben ook dingen voor van af 2 jaar. Ik zou eens naar een speelgoedwinkel gaan die geen intertoys oid is. Een met meer houten dingen ed en laat je gewoon inspireren. Er zijn ook 2 smart games die al van af 2 kunnen.
Afbeelding
Tent of tipi, krijtbord,vingerverf, verfschort, doeken voor een hut, boerderij met dieren, trein, duplo, grote kralen om mee te rijgen, prentenboeken, billaboo of wobbel, bakfiets met grote blokken, verkleedkleren, t-shirt met favoriet figuur, zand of watertafel of bak met vormpjes en gieter, zwembroek, regenlaarzen in favoriete kleur, stickers, gekleurd papier, stevige schep, voetbaldoelen, schommel, dvd?
Ja waterbaan is ook leuk!
Maanzand of hoe het dat soepele spul, kapla, Grims regenboog, schoenen met lampjes, hamertje tik, visspel met hengels, tafeltje met stoeltjes, gymmat, stoepkrijt, bellenblaas?
Duplo heeft trouwens ook een leuke trein.
Magnetisch tekenbord is hier een succes. Ook handig in de auto.

Verder krijgen wij ook vaak spullen die 'op' gaan. Klei, stoepkrijt, verf andere knutselspullen.
Leuke kinderboeken? Of boekenbonnen zodat hij zelf kinderboeken uit kan zoeken?
Een set om koekjes te bakken
Speelzand + toebehoren
Rolschaatsjes van Fisher-Price
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Een t-shirt met opdruk:
Ik ben 2 en ik zeg NEE

Ah, verkeerd gelezen. Ik dacht dat je een kado zocht om te geven. :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven