Schoolreisje
vrijdag 9 maart 2018 om 13:00
Hoi allemaal,
De groep 3 klas van mijn zoontje gaat eind juni op schoolreisje naar Toverland. Hij is dan net 7 jaar.
Het is de bedoeling dat de kinderen zelf in groepjes rond gaan lopen. Een aantal begeleiders zal op strategische plekken staan.
Nu ben ik nog nooit in Toverland geweest, maar begrijp dat het vrij groot is. Ook lijken me de attracties best heftig. Mijn zoontje durft niet in achtbanen of darkrides. Ik vind de kinderen (groep 3 en 4) best wel jong om daar alleen rond te lopen....
Maak ik mij nu teveel zorgen?
De groep 3 klas van mijn zoontje gaat eind juni op schoolreisje naar Toverland. Hij is dan net 7 jaar.
Het is de bedoeling dat de kinderen zelf in groepjes rond gaan lopen. Een aantal begeleiders zal op strategische plekken staan.
Nu ben ik nog nooit in Toverland geweest, maar begrijp dat het vrij groot is. Ook lijken me de attracties best heftig. Mijn zoontje durft niet in achtbanen of darkrides. Ik vind de kinderen (groep 3 en 4) best wel jong om daar alleen rond te lopen....
Maak ik mij nu teveel zorgen?
vrijdag 9 maart 2018 om 13:10
Ik zou kijken of je zelf mee kan als begeleiding. Ik ken Toverland ook niet, maar het lijkt mij nogal een opgave voor een kind uit groep 3 die waarschijnlijk nog geen plattegrond kan lezen etc. Misschien kan je nog eens informeren hoe het zit, want dit klinkt niet echt als een goed plan.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
vrijdag 9 maart 2018 om 13:12
Ik herken je gevoel.
Onze kinderen gingen vroeger ook naar Toverland met de basisschool.
Ik maakte mij destijds ook zorgen.
Hoeveel jaar gaat de school al naar Toverland?
Dat geeft toch een indicatie of de school zo'n uitstapje kan overzien.
Bij ons gingen de leerkrachten en vrijwilligers op strategische plaatsen zitten.
Bespreek desnoods je bezorgdheid met de leerkracht en vraag hoe ze het overzicht houden en de veiligheid waarborgen.
Onze kinderen gingen vroeger ook naar Toverland met de basisschool.
Ik maakte mij destijds ook zorgen.
Hoeveel jaar gaat de school al naar Toverland?
Dat geeft toch een indicatie of de school zo'n uitstapje kan overzien.
Bij ons gingen de leerkrachten en vrijwilligers op strategische plaatsen zitten.
Bespreek desnoods je bezorgdheid met de leerkracht en vraag hoe ze het overzicht houden en de veiligheid waarborgen.
vrijdag 9 maart 2018 om 13:14
Als hij niet in achtbanen durft, zal hij daar toch niet in stappen?
Onze dochter was destijds 6 jaar en is vorig jaar naar met groep 3 naar een overzichtelijk pretpark geweest (Julianatoren) en vond het geweldig om met groepjes rond te lopen. De juffen en begeleiders zaten verspreid over het park.
De Juul en Julia-voorstelling en de frietjes waren het hoogtepunt
Ging prima.
Onze dochter was destijds 6 jaar en is vorig jaar naar met groep 3 naar een overzichtelijk pretpark geweest (Julianatoren) en vond het geweldig om met groepjes rond te lopen. De juffen en begeleiders zaten verspreid over het park.
De Juul en Julia-voorstelling en de frietjes waren het hoogtepunt
Ging prima.
lizzy75 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 13:15
3.10% gewijzigd
Hier een paar jaar geleden dezelfde situatie voor mijn kinderen. Ik heb toen van de juffen begrepen dat Toverland juist een overzichtelijk park is (zelf ook nooit geweest overigens) en dat er bij elke attractie ook goede begeleiding van het park is. Dus ik vond het niet zo'n probleem. Ik heb er overigens ook altijd wel vertrouwen in dat een school daarin verantwoorde keuzes maakt en weet wat ze doen, je mag aannemen dat ze ervaring hebben met schoolreisjes
De kinderen werden in de klas ook voorbereid, plattegrond werd besproken etc.
Ja, ik denk dat je je teveel zorgen maakt. Mijn zoon heeft op die leeftijd ook een schoolreisje naar toverland gemaakt. Het is een overzichtelijk park. Kinderen kunnen er ook niet af. Onze school had veel ouders mee als begeleiding, een groepje van zes of zo per ouder. Vaak moeten ze allemaal een bepaalde kleur shirt aan ter herkenning.
Mijn zoon is ook geen held met achtbanen, maar hij geeft prima aan wat hij wel en niet durft. Bovendien heeft hij in zijn groepje ook al wel eens zijn grenzen verlegd. Groot dat ze zich dan voelen!
Waar ben je bang voor?
Mijn zoon is ook geen held met achtbanen, maar hij geeft prima aan wat hij wel en niet durft. Bovendien heeft hij in zijn groepje ook al wel eens zijn grenzen verlegd. Groot dat ze zich dan voelen!
Waar ben je bang voor?
De school zal het echt wel weten/vaker gedaan hebben.
Je kind loopt niet alleen, maar in groepjes. Her en der zitten mensen van de school verspreid. Ze hoeven dus geen plattegrond te kunnen lezen, want er zijn mensen die ze helpen en in de gaten houden.
En zelfstandigheid moet ergens beginnen.
Als je het eng vindt ga je mee. Je kind thuishouden door jouw angst lijkt me niet de bedoeling .
Je kind loopt niet alleen, maar in groepjes. Her en der zitten mensen van de school verspreid. Ze hoeven dus geen plattegrond te kunnen lezen, want er zijn mensen die ze helpen en in de gaten houden.
En zelfstandigheid moet ergens beginnen.
Als je het eng vindt ga je mee. Je kind thuishouden door jouw angst lijkt me niet de bedoeling .
Those who don’t believe in magic will never find it
vrijdag 9 maart 2018 om 13:15
En dit ook.Aapie87 schreef: ↑09-03-2018 13:14Hier een paar jaar geleden dezelfde situatie voor mijn kinderen. Ik heb toen van de juffen begrepen dat Toverland juist een overzichtelijk park is (zelf ook nooit geweest overigens) en dat er bij elke attractie ook goede begeleiding van het park is. Dus ik vond het niet zo'n probleem. Ik heb er overigens ook altijd wel vertrouwen in dat een school daarin verantwoorde keuzes maakt en weet wat ze doen, je mag aannemen dat ze ervaring hebben met schoolreisjesDe kinderen werden in de klas ook voorbereid, plattegrond werd besproken etc.
vrijdag 9 maart 2018 om 13:21
Dit. En de kinderen vinden het alleen maar stoer denk ik.Jufjoke schreef: ↑09-03-2018 13:14Ja, ik denk dat je je teveel zorgen maakt. Mijn zoon heeft op die leeftijd ook een schoolreisje naar toverland gemaakt. Het is een overzichtelijk park. Kinderen kunnen er ook niet af. Onze school had veel ouders mee als begeleiding, een groepje van zes of zo per ouder. Vaak moeten ze allemaal een bepaalde kleur shirt aan ter herkenning.
Waar ben je bang voor?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 9 maart 2018 om 13:41
Wij gaan om het jaar met groep 3 t/m 8 naar toverland. Met groep 3 en met groep 4 loopt wel een begeleider mee, maar volgens mij alleen begin van de dag (een uurtje ofzo, als de kinderen een beetje wegwijs zijn in het park gaan de begeleiders op strategische plekken zitten, is nog altijd probleemloos verlopen).
5 t/m 8 loopt sowieso zelf rond.
Alle kinderen en begeleiders hebben dezelfde schooltshirts aan, zodat iedereen goed te herkennen is.
Wij kiezen juist bewust voor toverland omdat het goed overzichtelijk park is.
5 t/m 8 loopt sowieso zelf rond.
Alle kinderen en begeleiders hebben dezelfde schooltshirts aan, zodat iedereen goed te herkennen is.
Wij kiezen juist bewust voor toverland omdat het goed overzichtelijk park is.
vrijdag 9 maart 2018 om 13:50
Het schoolreisje is (bij ons iig) de populairste activiteit van het hele schooljaar. Als je daarvoor ouderbegeleiding zoekt dan krijg je vier keer meer aanmeldingen dan nodig, terwijl je bij andere activiteiten met hangen en wurgen genoeg mensen bij elkaar krijgt.
Mocht dat bij TO’s kind op school ook zo zijn dan is de kans zelfs bij aanbieden mee te gaan als begeleiding vrij klein dat je daadwerkelijk mee mag.
Maar heb vertrouwen in de school TO, scholen gaan ieder jaar op schoolreisje, ze hebben hier ervaring mee. Het is spannend, maar ook een stukje loslaten van je kind, ze kunnen meer dan je denkt.
vrijdag 9 maart 2018 om 14:08
Dit!stripverhaal schreef: ↑09-03-2018 13:50Het schoolreisje is (bij ons iig) de populairste activiteit van het hele schooljaar. Als je daarvoor ouderbegeleiding zoekt dan krijg je vier keer meer aanmeldingen dan nodig, terwijl je bij andere activiteiten met hangen en wurgen genoeg mensen bij elkaar krijgt.
Mocht dat bij TO’s kind op school ook zo zijn dan is de kans zelfs bij aanbieden mee te gaan als begeleiding vrij klein dat je daadwerkelijk mee mag.
Maar heb vertrouwen in de school TO, scholen gaan ieder jaar op schoolreisje, ze hebben hier ervaring mee. Het is spannend, maar ook een stukje loslaten van je kind, ze kunnen meer dan je denkt.
Geef ze die verantwoordelijkheid, daar groeien ze enorm van. Ze kunnen dat best. Toverland is sowieso een prima park hiervoor.
vrijdag 9 maart 2018 om 14:17
Wat iemand hierboven ook al schrijft: los van dat de school dit vast goed kan inschatten, is ook de beveiliging en controle in het park top. Bij elke attractie is er iemand (of meerdere personen) aanwezig om actief te begeleiden en bij de uitgang wordt streng gecontroleerd of kinderen wel met begeleiding naar buiten gaan. Voeg daar nog het overzicht van de school aan toe en het lijkt me een prima manier om kinderen wat vrijheid te laten ervaren.
.
vrijdag 9 maart 2018 om 15:07
Ik ben naar toverland geweest ooit. Het is wel een stuk kleiner dan bijv. de efteling maar ook niet heel klein. Ik kan me niet herinneren dat er veel achtbanen waren(maar dat kan ook komen doordat ik er zelf nooit in wil) en vooral veel kinderattracties. Een deel van het park is binnen en een deel buiten.
vrijdag 9 maart 2018 om 18:07
Sorry, echter ik vind groep 3 te jong om zonder begeleiding rond te banjeren!
Toverland is leuk, dus dat is prima. Echter op die leeftijd zou ik mijn kind niet in zijn eentje of met 3 a 4 klasgenootjes laten ronddartelen tussen al die attracties. Iets van begeleiding all over vind ik bij die kleintjes echt noodzakelijk. Niet alleen strategisch zittende leerkrachten en ouders.
Toverland is leuk, dus dat is prima. Echter op die leeftijd zou ik mijn kind niet in zijn eentje of met 3 a 4 klasgenootjes laten ronddartelen tussen al die attracties. Iets van begeleiding all over vind ik bij die kleintjes echt noodzakelijk. Niet alleen strategisch zittende leerkrachten en ouders.
vrijdag 9 maart 2018 om 18:52
Wat denk je dat er gebeurt?Troeteltje schreef: ↑09-03-2018 18:07Sorry, echter ik vind groep 3 te jong om zonder begeleiding rond te banjeren!
Er kan dus niks gebeuren in zo'n park. Overal mensen en een hek er omheen. Ik maakte me hier geen minuut druk om, leuk voor mijn kind zou ik denken
vrijdag 9 maart 2018 om 19:01
Heb zelf geen kinderen, maar van mijn leven niet dat ik een 6-jarige in zijn ééntje (of met 3 vriendjes) loslaat in een pretpark.
Dat doet ie maar als ie 10 à 12 is.
Ik zou dus meegaan.
Ofwel als hulpouder, ofwel de bus achterna gaan.
Niemand verbied je immers om die dag ook gewoon een toegangsticket te kopen.
Ik zou dus meegaan.
vrijdag 9 maart 2018 om 19:14
Echt goed dat jij geen kinderen hebt.Tornacense schreef: ↑09-03-2018 19:01Heb zelf geen kinderen, maar van mijn leven niet dat ik een 6-jarige in zijn ééntje (of met 3 vriendjes) loslaat in een pretpark.
Ik zou dus meegaan.
Ik zit me steeds te bedenken hoe dat er uit ziet, al die ouders en juffen op een strategische plek. Elk kruispunt bevolkt door hordes moeders
Ik denk dat het vast goed komt TO. De school heeft ervaring met het park eigenlijk lopen kinderen zelden in een sloot, laat staan 7.
vrijdag 9 maart 2018 om 19:56
Je hebt pretparken en je hebt pretparken. Toverland is heel overzichtelijk en verdwalen is daar onmogelijk. Het is niet de Efteling. In Toverland hebben ze heel veel attracties/speeltoestellen voor kinderen van die leeftijd. Oorspronkelijk was het ook vooral voor de basisschoolleeftijd. Ze zijn de laatste jaren veel aan het uitbreiden omdat ze ook oudere kinderen willen trekken, maar dat gaat niet ten koste van de overzichtelijkheid. Daarnaast hebben scholen voldoende ervaring met het organiseren van schoolreisjes en moet je daar ook op vertrouwen. Zij kunnen het ook niet permitteren dat er iets fout gaat en voor een schoolreisje zijn over het algemeen genoeg ouders te vinden die mee willen. Ik zou mijn kind vooral een leuke dag gunnen zonder mij als ik geen hulpmoeder zou zijn. Ze springen echt niet in zeven sloten tegelijk als er voldoende begeleiders aanwezig zijn. En die afweging kan school prima zelf maken.Tornacense schreef: ↑09-03-2018 19:01Heb zelf geen kinderen, maar van mijn leven niet dat ik een 6-jarige in zijn ééntje (of met 3 vriendjes) loslaat in een pretpark.
Ik zou dus meegaan.
vrijdag 9 maart 2018 om 19:57