Praag

08-03-2018 19:52 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen vertrekken manlief en ik naar Praag. Heeft iemand nog do s and dont s?
De burcht! Dan heb je echt een mooi uitzicht over Praag. En de lichtjestour.
Burcht staat idd op ons lijstje! Lichtjestour ga ik nu op googlen thankx
Ga je echt alleen naar Praag of ook naar andere plaatsen?
Ga ook eens kijken buiten de historische binnenstad. Daar vind je ook hele leuke bars en restaurants. Met "ouderwetse" Oostblokprijzen....
Wij zijn voor 3 euro in het opera gebouw naar een opera geweest. We zaten op de bovenste rij. Hele imposante zaal en gaaf om van bibben te zien. Heel bijzonder! Leuk als je zin hebt in een bijzonder avondje uit.
Restaurant Brasileiro At Town Hall is een echte aanrader.

prague zoo is ook een goede aanrader wij hebben daar vorig jaar 5 euro entree pp voor betaald maar wel een hele dag plezier gehad.
Als je voor het eerst naar een stad gaat, moet je gewoon doen wat iedereen doet, de must-seens bekijken. Daar heb je het in een paar dagen druk genoeg mee.

Ik zou de Karelsbrug zo vroeg mogelijk in de ochtend bezoeken, daar is het altijd stervensdruk.

Drink een lekker zwart biertje in een kroegje of op terras buiten het toeristisch centrum. Waar veel lokale jongeren zitten, daar zit je meestal goed.
Mijn vriend en ik zijn 5 dagen naar Praag geweest. Ik zou sowieso alle hoogtepunten gaan bezichtigen (ja, die zijn heel toeristisch haha).

1 dag zijn we met de metro naar 'Vyšehrad' geweest. Een stuk rustiger maar toch met velen bezienswaardigheden! Echt een aanrader.

Verder zou ik echt een 'Trdelnik' eten, een lekkernij van Praag. Je komt genoeg kraampjes tegen met deze lekkernij.
Fantastisch weekend gehad
Veel gewoon gelopen
De gebouwen an sich zijn al prachtig
Nog lang niet alles gezien
Gaan zeker n keer terug!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-04-2018 20:42
Reden: spam
98.03% gewijzigd
sowiso lekker struinen door de oude stad, de astromische klok de joodse wijk vooral het kerkhof niet vergeten

Praag zoo is idd een aanrader en de karelsbrug vroeg in de ochtend is het nog lekker rustig
Relax we're all crazy, it's not a competition
Als je veel tijd hebt raad ik de Skoda fabriek aan, die buiten de stad ligt. Op de eerste indruk leek het me niet leuk maar toch was het heel indrukwekkend en er waren zelfs Nederlandstalige gidsen met veel humor. Ook is er een toren, waarvan ik de naam niet meer weet, waarbij je over heel Praag heen kijkt. In ieder geval veel plezier en het is echt een geweldige stad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven