Door de schermen de juiste laptop niet meer kunnen vinden.

14-03-2018 21:09 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk altijd een beetje pech (of de verkeerde keuzes gemaakt) als het gaat om het aanschaffen van een laptop.

Mijn huidige acer is er klaar mee en heeft niet echt waar gemaakt naar zijn geld.
Ik ben dus opzoek naar een laptop.

Nu zijn er laptops, Chromebooks en iMacs. Ik heb al met veel plezier een iPad waar ik veel op zit en een iPhone 6.
De laptop wil ik vooral gebruiken voor documenten maken en die kunnen delen met iedereen en dat anderen er ook in kunnen werken.

Mijn spullen bewaar ik nu vooral in Google apps (drive en foto’s) en er staat wat in de iCloud vanwege mijn Apple apparaten.
Bij deze gegevens kunnen komen en er mee kunnen werken vind ik belangrijk.

Dan het budget.
Zo min mogelijk, al wil ik er best wat aan uit geven als ik het nut ervan inzie. Levensduur is daarbij een goede reden.

Iemand verstand van deze handige apparaten?
Als je meer details geeft is meer hulp mogelijk :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Waarom beviel de Acer niet?
Als je op de Windows knop klikt, dan op Control Panel en dan op System, dan zie je info over processor en geheugen. Ook bij Performance information zie je een beoordeling van je systeem.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn acer heeft een kuur... aan, uit, aan, uit, aan, uit... hij start niet op. Hier zijn al meerdere acties op ondernomen, nieuw geheugen erin, nieuwe accu, harde schijf noem het maar op. Altijd werkt hij even weer en dan opeens start hij niet meer op..

Vandaar een andere laptop, ik moet er echt op kunnen werken.
JollyRider schreef:
14-03-2018 21:38
Als je meer details geeft is meer hulp mogelijk :)
Welke details zou je willen hebben?
MEFunny schreef:
14-03-2018 21:49
Welke details zou je willen hebben?
Budget, zo duidelijk mogelijk wat je er mee gaat doen, met name
(Dead Kennedys)
Brieven en documenten schrijven. Presentaties maken en vertonen.
Internetten om informatie binnen te halen. (Downloaden van kleine bestanden)

Budget 0 euro tot 750 euro
En als je schrijft, schrijf je dan echt veel? Dikke rapporten, of haiku zeg maar?
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
14-03-2018 21:59
En als je schrijft, schrijf je dan echt veel? Dikke rapporten, of haiku zeg maar?
Nee een aantal bladzijdes. Wel deel ik mijn schrijfwerk met anderen en bewerken we elkaars werk.
Ik heb een chromebook en vind die heel erg fijn.
Tekstverwerken en powerpoint enz zit er ook allemaal op, alleen, zonder internet werkt dat niet.
Dat is wel een groot nadeel misschien.
Verder is hij erg licht
MEFunny schreef:
14-03-2018 22:03
Nee een aantal bladzijdes. Wel deel ik mijn schrijfwerk met anderen en bewerken we elkaars werk.
Gebruik je daarvoor MS Office?
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
14-03-2018 22:04
Gebruik je daarvoor MS Office?
Ja.
Robinson schreef:
14-03-2018 22:04
Ik heb een chromebook en vind die heel erg fijn.
Tekstverwerken en powerpoint enz zit er ook allemaal op, alleen, zonder internet werkt dat niet.
Dat is wel een groot nadeel misschien.
Verder is hij erg licht
Aaah fijne reactie!
MEFunny schreef:
14-03-2018 22:06
Ja.
Gezien de spullen die je al hebt zou ik dan kiezen voor eventueel een nieuwe iPad (pro), een heel goed toetsenbord en geen laptop meer.

Ik werk alleen nog met een laptop als de netwerksystemen van mijn klanten dat vereisen, maar eigenlijk kan de iPad alles.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
14-03-2018 22:11
Gezien de spullen die je al hebt zou ik dan kiezen voor eventueel een nieuwe iPad (pro), een heel goed toetsenbord en geen laptop meer.

Ik werk alleen nog met een laptop als de netwerksystemen van mijn klanten dat vereisen, maar eigenlijk kan de iPad alles.
Bedankt... ik heb nu een iPad air2
MEFunny schreef:
14-03-2018 22:19
Bedankt... ik heb nu een iPad air2
Dan zou ik vooral geld steken in het toetsenbord.

Lijkt misschien nog raar, maar er komt een dag dat je je afvraagt wat mensen met een laptop of chromebook maar mee zeulen :)
(Dead Kennedys)
Ik ben echt heel erg blij met mijn chromebook. Lekker lucht, lange batterijduur, snel. Windows laptops worden na een X aantal updates zo tergend traag dat ik er gek van word, Apple vind ik veel te duur.
JollyRider schreef:
14-03-2018 22:20
Dan zou ik vooral geld steken in het toetsenbord.

Lijkt misschien nog raar, maar er komt een dag dat je je afvraagt wat mensen met een laptop of chromebook maar mee zeulen :)
Misschien is het idd beter om eens goed te onderzoeken wat mijn iPad eigenlijk allemaal kan. Ook hierop ben ik een beetje een lulletje.
Ik denk elke meer dat ik voor een beetje tekstverwerken een laptop of computer nodig heb maar misschien kan mijn iPad dat dus ook idd.
MEFunny schreef:
14-03-2018 22:34
Misschien is het idd beter om eens goed te onderzoeken wat mijn iPad eigenlijk allemaal kan. Ook hierop ben ik een beetje een lulletje.
Ik denk elke meer dat ik voor een beetje tekstverwerken een laptop of computer nodig heb maar misschien kan mijn iPad dat dus ook idd.
Word en Powerpoint werken imho perfect. Wel met beamer-kabeltje natuurlijk :)
(Dead Kennedys)
Mijn chromebook is lichter dan de ipad, heeft een langere accuduur en was 3x zo goedkoop.

Maar als je al een ipad hebt zou ik zeker kijken hoe het voelt/werkt met een goed toetsenbord!
Fragolisa schreef:
14-03-2018 23:02
Mijn chromebook is lichter dan de ipad, heeft een langere accuduur en was 3x zo goedkoop.
:proud: je hoort het TO, minstens twee opties bekijken!
(Dead Kennedys)
Het zijn zeker 2 hele goede adviezen!
MEFunny schreef:
14-03-2018 21:48
Mijn acer heeft een kuur... aan, uit, aan, uit, aan, uit... hij start niet op. Hier zijn al meerdere acties op ondernomen, nieuw geheugen erin, nieuwe accu, harde schijf noem het maar op. Altijd werkt hij even weer en dan opeens start hij niet meer op..

Vandaar een andere laptop, ik moet er echt op kunnen werken.
Misschien is het CMOS-batterijtje op of zit er niet meer goed in. Contactje kapot oid. Dat is een klein stukje geheugen in computers dat algemene instellingen van het BIOS vasthoudt. En die instellingen heeft hij nodig om op te starten.

Maar je lijkt geen liefde te voelen voor je Acer dus misschien een mooie gelegenheid om te vervangen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
15-03-2018 07:18
Misschien is het CMOS-batterijtje op of zit er niet meer goed in. Contactje kapot oid. Dat is een klein stukje geheugen in computers dat algemene instellingen van het BIOS vasthoudt. En die instellingen heeft hij nodig om op te starten.

Maar je lijkt geen liefde te voelen voor je Acer dus misschien een mooie gelegenheid om te vervangen.
Nou liefde.... ik heb meerdere experts naar dit apparaat laten kijken en die hebben echt van alles gedaan en geprobeerd (wat ik niet kan opnoemen maar ik begrijp dat allemaal niet) Dusja, de liefde is een beetje over. Het apparaat heeft het meer niet gedaan dan wel in de afgelopen 3 jaar.
MEFunny schreef:
15-03-2018 07:37
Nou liefde.... ik heb meerdere experts naar dit apparaat laten kijken en die hebben echt van alles gedaan en geprobeerd (wat ik niet kan opnoemen maar ik begrijp dat allemaal niet) Dusja, de liefde is een beetje over. Het apparaat heeft het meer niet gedaan dan wel in de afgelopen 3 jaar.
Leeg cmos-batterijtje is dan ook echt geen logische verklaring voor wat jij beschrijft. Opstarten zonder actueel cmos levert een foutmelding, geen weigering te starten.
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven