Kat & vakantie

15-03-2018 00:00 57 berichten
Hoi!

Ben nu al bezig met het bedenken waar we onze kat gaan 'laten' tijdens onze vakantie, en we gaan pas in juli ;-)

We hebben hem nu 1.5 jaar en de vorige vakantie heeft hij 2 weken bij familielid gelogeerd. Dat ging prima maar dit jaar kan het niet, er komt rond die tijd een baby daar (en 1 van het gezin is een beetje bang van katten).

Alleen thuis laten met 1 of x per dag iemand die zijn eten ververst, vind ik zo zielig voor onze knuffelkat. Hij ligt sowieso de hele avond op schoot en is super aanhankelijk.

Pension lijkt me ook niets, zit hij tussen al die andere katten.. hij raakt al in paniek als hij de buurkat ziet ;-)

M'n ouders willen 'm niet te logeren, die hebben cavia's en mijn moeder is bang dat dat fout gaat.

Man opperde om kat dan maar mee te nemen, weet nog niet of we 1 of 2 weken weggaan, maar een kat mee op kampeervakantie... hij kan prima tegen auto rijden, maar is bijv. een echte binnenkat. Hij zal op de camping dus aan een tuigje moeten lopen en of een kat in een tent nou zo'n goed idee is.. wel een grote tent overigens, maar toch..

Wat doen jullie met je kat(ten) tijdens je vakantie
Alle reacties Link kopieren
In de ochtend doet de buurvrouw de bakjes vullen en kattenbak schoonmaken. Zij doet dit snel snel en heeft geen tijd om te kroelen.

Maar ergens in de middag komt dan een van de scouting vriendinnetjes van mijn dochter (er zitten een paar dierenliefhebsters tussen dus tot nog toe hebben we wel al elk jaar iemand gevonden). Zij hebben checken nogmaals de bakjes en vullen aan indien nodig. Daarnaast mogen ze chips en cola en Netflixen op de bank :) Die meiden hebben ook allemaal een telefoon met whatsapp, dus krijgen we elke dag enkele kroelfoto's doorgestuurd.

Ik betaal de buurvrouw niet - ik doe ook wel eens vriendendiensten voor haar onbetaald. Het meisje geef ik € 25 euro voor een weekje. Ik koop ook een aantal meiden tijdschriften die ze mag houden.

Kat vind het allemaal best in haar eigen omgeving. Wel mag ze in die week niet naar buiten. Vind ik geen prettig idee en ik wil de verantwoordelijkheid niet bij een 13-jarige leggen. Dus daar wordt poezenbeest misschien wel beetje sacherijnig van.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik zou echt nooit m'n kat meenemen op vakantie, volgens mij vindt iedere kat dat vreselijk.

Onze kat gaat, hoe vreselijk ik het ook vind, ieder jaar naar een pension. Ik ken letterlijk niemand die op onze kat kan/wilt passen. Thuis laten wil ik ook niet want ze is enorm aanhankelijk. Als ik thuis kom van een dagje werken wacht ze me altijd op voor het raam (terwijl ze daar normaal nooit zit) en gaat als een zot tekeer als ik binnen kom. Dus als er maar 1 of 2x per dag iemand komt vind ik echt te zielig.

Dus voor ons is een pension de beste optie. Ze gaat trouwens ook enorm tekeer tegen iedere kat die ze tegen komt maar in het pension niet, de andere katten daar ook niet. Komt waarschijnlijk omdat ze daar op neutraal terrein zitten?
florita schreef:
15-03-2018 11:16
Nou, met onze 2 katten zou ik dit wel echt heel veel geld vinden voor 1x eten per dag (=26 euro * 3 weken = 546 euro).

Aangezien jij niet alle berichten leest, zal ik het nog maar even herhalen: Ik zei ook al dat ik dat veel geld vind.

Blijkbaar snappen mensen niet het verschil tussen wat je voor iets over hebt en dat het ook gewoon een baan is voor iemand. Voor 13 euro komen maar weinig mensen 2 keer per dag naar je huis hoor. Ik kan niet een beroepsgroep bedenken. Lekker typisch, mensen willen zelf veel verdienen, maar de oppasser van je huisdier mag dat absoluut niet.

En nee, ik ben zelf geen oppasser en heb er ook geen.

En als jij 3 weken op vakantie kan betalen, zou je ook gewoon in kunnen incalculeren dat je voor je huisdieren ook iets moet regelen en dat dat ook geld kost.
Ik zou toch voor thuisoppas kiezen.
Hij krijgt dan zijn natje en zijn droogje.
Aandacht krijgt hij wel weer als je terugbent van vakantie.
Ik heb dat wel eens ooit gezien toen we op de camping waren, mensen die hun katten mee hadden genomen met de caravan.

En ik ken nog iemand die ging op vakantie in een huisje op Texel. Die had haar kat ook gewoon meegenomen. Sommige katten zijn helemaal niet zo problematisch. Ik zou hem wel chippen en altijd een tuigje om doen. Je wilt hem niet op een vreemde plek kwijtraken, en al helemaal niet in het buitenland.
Ik heb voor mijn twee katten een oppas aan huis via https://huizenoppassite.nl/. Is een oudere dame die het heerlijk vindt om eruit te zijn, ze is echt dol op de katten en ik krijg dagelijks een update. Van tevoren kennis gemaakt, voelde goed en tijdens een lang weekend geprobeerd of het werkte. Ja dus, want ze is twee weken geleden weer een weekje geweest en in mei komt ze ook weer twee weken.

Het is in principe gratis, maar ik heb afgelopen keer wel een envelopje klaar gelegd met €50, ik weet dat ze het niet breed heeft en dat ze ontzettend goed is voor mijn beestjes. Bovendien is het een schijntje vergeleken bij een pension of betaalde oppas aan huis!

Ander voordeel: tijdens de vakantieperiode is je huis bewoond, wat het minder aantrekkelijk maakt voor inbrekers. Speelt bij mij op 4 hoog minder een rol, maar is mooi meegenomen.
Ik heb drie kroelkatten (2 van 1,5 en een van bijna 13), die helaas alle drie hartstikke bang zijn voor vreemden. Als ik lang weg ben, trekt mijn jongere broer gedurende mijn vakantie in mijn huis. Meestal ziet hij ze niet of nauwelijks, maar ze zijn in ieder geval lekker in hun vertrouwde omgeving. Kan mijn broer niet of ben ik maar een paar dagen weg, komt een goede vriend 2x per dag even naar binnen om ze eten te geven en de kattenbak te doen. Ik denk dat mijn katten die laatste constructie nog prettiger vinden dan de weken dat mijn broer op ze past en ze een kroel zouden kunnen krijgen :)

En zodra ik thuis kom, is het dringen om met zijn drieën tegelijk bij me op schoot te kunnen liggen :-D
In liefde en NaNoWriMo is alles geoorloofd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven