Graag tips!
vrijdag 16 maart 2018 om 22:17
Graag tips/ ervaringen van de ervaringsdeskundigen onder jullie. Onze zoon van 4,5 maanden oud slaapt best goed. Fles en dan slapen van +/- 19.30 - 00.30, dan is hij wakker en krijgt hij een fles en komt dan ergens tussen 04.40-06.15 uur en weer een fles. We willen hem niet wakker maken rond 23.00 uur maar wachten tot hij komt. Is dit al redelijk doorslapen ? Of is het beter voor hem om te wekken rond 23.00 uur voor een fles? Hij komt soms na zijn fles van 00.30 uur moeilijker in slaap. Herkenbaar? Ervaring dat wekken voor een fles beter is voor het inslapen/ doorslapen? Overigens niet omdat het ons beter uitkomt, meer voor zijn rust. Alvast bedankt!
vrijdag 16 maart 2018 om 22:32
Als het voor jullie en hem niet nodig is, kun je hem natuurlijk laten slapen. Er zijn echt geen standaarden voor.
Wij zijn zelf wel snel een fles om 23u gaan proberen omdat het onze dochter niet uitmaakte en ik een stuk blijer was met meer slaap.
Dus eigenlijk zou ik het persoonlijk gewoon een keer proberen;)
Wij zijn zelf wel snel een fles om 23u gaan proberen omdat het onze dochter niet uitmaakte en ik een stuk blijer was met meer slaap.
Dus eigenlijk zou ik het persoonlijk gewoon een keer proberen;)
vrijdag 16 maart 2018 om 22:40
Als je hem niet wilt wakker maken, hoef je 't niet t doen. Het mag wel natuurlijk en misschien komt hij na een fles van ca 23.00 makkelijker in slaap ( en slaapt hij evengoed daarna tot 5/6 uur) dan na 0.30u. Voor jezelf kan het ook fijner zijn .
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
zaterdag 17 maart 2018 om 00:54
De mijne ook!!Zalmsnipper schreef: ↑16-03-2018 22:53Klinkt als een zegen.
Mijn kind reageerde niet zo best op wakker maken, hij kwam dan 3x per nacht ipv de gebruikelijke 1x![]()
zaterdag 17 maart 2018 om 07:00
Zoon werd er ook vaker wakker door.Zalmsnipper schreef: ↑16-03-2018 22:53Klinkt als een zegen.
Mijn kind reageerde niet zo best op wakker maken, hij kwam dan 3x per nacht ipv de gebruikelijke 1x![]()
Lekker van dit ritme genieten.
zaterdag 17 maart 2018 om 07:48
Wij maken dochter (bijna 4 mnd) wel wakker voor de voeding van 23u. Soms wordt ze zelf al wakker.
Verschonen, flesje, terug in bed en ze slaapt dan tot 7u.
Als ze de avondfles van 19u later heeft gehad maken we haar helemaal niet wakkereer om 23u.
Soms wordt ze dan rond 5u wakker en krijgt ze haar speentje en slaapt ze weer tot 7u.
Maargoed, ieder kindje is anders. Vooral doen waar je je goed bij voelt en wat je denkt dat voor je kindje het best is.
Verschonen, flesje, terug in bed en ze slaapt dan tot 7u.
Als ze de avondfles van 19u later heeft gehad maken we haar helemaal niet wakkereer om 23u.
Soms wordt ze dan rond 5u wakker en krijgt ze haar speentje en slaapt ze weer tot 7u.
Maargoed, ieder kindje is anders. Vooral doen waar je je goed bij voelt en wat je denkt dat voor je kindje het best is.
zaterdag 17 maart 2018 om 08:01
zaterdag 17 maart 2018 om 20:30
Geniet van je kindjeVrolijkezomer schreef: ↑17-03-2018 19:34Dank je wel voor jullie attente reacties. Stelt me gerust, fijn!![]()
zaterdag 17 maart 2018 om 20:52