Certificaat kwijt

16-03-2018 21:59 20 berichten
In 2010 heb ik een certificaat behaald in de zorg.

Helaas is het certificaat nergens meer te vinden, ben het kwijt...

Contact opgenomen met de onderwijsinstelling en nou blijkt dat ik daar nergens meer sta geregistreerd tot nu wat zij zo zagen.

Heb zelf wel mail correspondentie uit die periode en een werkboek met afgevinkte competenties en stempels van de onderwijs instelling.

Wil mijn certificaat graag en hoe kom er er weer aan?
Al bij DUO nagevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Dat vraag je aan de onderwijsinstelling.
Zalmsnipper schreef:
16-03-2018 22:02
Dat vraag je aan de onderwijsinstelling.
Dat heeft ze al gedaan, staat in de OP.
Maar die kunnen haar niet terugvinden in het systeem.

Maar TO, volgens mij kun je het bij DUO opvragen.
S0LEIL schreef:
16-03-2018 22:09
Dat heeft ze al gedaan, staat in de OP.
Maar die kunnen haar niet terugvinden in het systeem.

Maar TO, volgens mij kun je het bij DUO opvragen.
Als ik bij DUO inlog met mijn digiD kan ik al mijn diploma’s downloaden.
Moiren’ schreef:
16-03-2018 22:01
Al bij DUO nagevraagd?
Nee nog niet.

Het was volwassen onderwijs.
Een verkorte cursus van een paar maanden.
Na stages en volgen van de cursus kreeg ik een certificaat, geen diploma.

Heeft duo dit ook?
Nog een keer contact opnemen. 2010 is echt vrij recent en het is belachelijk dat ze je niet zouden kunnen vinden. Misschien heb je meer geluk met een andere medewerker.
Donna1971 schreef:
16-03-2018 22:17
Nee nog niet.

Het was volwassen onderwijs.
Een verkorte cursus van een paar maanden.
Na stages en volgen van de cursus kreeg ik een certificaat, geen diploma.

Heeft duo dit ook?

Ja, als het goed is wel.
Moiren’ schreef:
16-03-2018 22:14
Als ik bij DUO inlog met mijn digiD kan ik al mijn diploma’s downloaden.

Helemaal handig dus tegenwoordig.
Duo registreert geen cursussen toch?
gizzmo-returns schreef:
16-03-2018 22:44
Ligt er aan hoe het erkend wordt geloof ik.
gizzmo-returns schreef:
16-03-2018 22:44

Volwasseneneducatie is geen cursus, maar gewoon voortgezet onderwijs dat je in deelcertificaten kunt halen.
Moiren’ schreef:
16-03-2018 22:14
Als ik bij DUO inlog met mijn digiD kan ik al mijn diploma’s downloaden

Dan zal ik het wel te lang geleden zijn dat ik mijn diploma's behaalde, want bij mij staat er geen een. :cry:
Tr0tter schreef:
17-03-2018 08:15
Dan zal ik het wel te lang geleden zijn dat ik mijn diploma's behaalde, want bij mij staat er geen een. :cry:
Ruim 20 jaar geleden.
Tr0tter schreef:
17-03-2018 08:15
In principe staan opleidingen vanaf 1996 in het online register. Alles daarvoor kan ook nog worden opgevraagd, maar dat moet je aan apart aanvragen. Daar heb ik voor mijn werk zelfs opleidingen uit de jaren ‘50 kunnen opvragen en verifiëren.

TO, dat zou je nog kunnen proberen, afhankelijk van wat voor opleiding het was. DUO houdt geen cursussen etc. bij. Ik weet ook niet of alle losse certificaten erin staan, maar het hangt vooral van de opleidingsinstelling af.

DUO diplomaregister: https://duo.nl/zakelijk/diploma/diploma ... lingen.jsp

Handleiding DUO diplomaregister: https://duo.nl/zakelijk/images/5285-001 ... gister.pdf

DUO diploma kwijt: https://duo.nl/particulier/diploma-kwijt.jsp#

DUO overzicht jaargangen en opleidingen:https://duo.nl/particulier/images/overz ... gangen.pdf

Maar belangrijker is dat je blijkbaar niet te vinden bent bij je opleiding! Dat kan toch niet.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 20:42
9.59% gewijzigd
Inmiddels gekeken bij duo en hij staat er niet op...

Wel een cursus die ik in de jaren 90 heb gevolgd en vergelijkbaar is alleen een andere hoek van dezelfde branche.
Nog altijd het certificaat niet.
Het staat aldus niet bij duo.

Kan ik het nu niet meer krijgen?

De onderwijsinstel bestaat niet meer maar er werkt nog wel 1 docent iig aan het ROC wat hij toen al deed.
Hij wil niet meewerken lijkt het.

Dit ivm dat ik wel eerder had mogen aankloppen hiermee.

Op de opleidings werkboeken staat wel ergens ROC.
En bovendien heb ik alle stage inclusief lesstof gehasld, dit staat dus ook.in het werkboek.
Dus alle competenties zijn afgestempeld door de niet meer actieve opleiding.

Wil graag aan de slag in deze branche en een extra module volgen op meer mogelijkheden in de zorg maar zonder certificaat kom ik nergens.

Deze opleiding heb ik destijds verkort gedaan en als ik deze opniew zou moeten doen ben ik een jaar verder, armer en zit dan vast aan een.

Dus vind dit niet eerlijk..
Kan die oud medewerker dit zomaar maken of anders?
Weet je zeker dat je er niet zonder dit certificaat kunt beginnen? Misschien is het anders voor instellingen onderling? Dat jij gewoon aangeeft dat je het gedaan hebt, en dat zij zelf de controle doen.

En heb je met DUO gebeld, of alleen online zelf gecheckt? Want je kunt met die formulieren namelijk apart aanvragen en dan zoeken zijn het uit. Online staat nu niet alles meteen als je inlogt met DigiD.
Donna1971 schreef:
22-05-2018 14:39
Kan die oud medewerker dit zomaar maken of anders?
Het gaat niet om die oud-medewerker. Er had net zo goed niemand van destijds meer daar kunnen werken. Dus ja, die oud-medewerker kan dat maken en heeft waarschijnlijk zelf ook geen toegang tot dit soort gegevens.
Dankjewel voor de reacties.

Heb duo zelf niet gebeld.
Heb wel gevraagd aan de oud medewerker of het bij Duo ergens staat en zij zei van niet.

De oud medewerker is bij nader onderzoek wel de organisator en dergelijke van de opleiding geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven