Wifi-internet valt soms weg

17-03-2018 11:46 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tot een maand geleden had ik internet via Online.nl (eigenlijk via CanalDigitaal, maar die hebben dat bij Online uitbesteed) met een Experia-box (v8).
Nu ben ik overgestapt op Telfort, ook Experia-box (v8) met precies dezelfde instellingen. Dus ook hetzelfde SSID en password. De doos staat op dezelfde plek in de woonkamer.

Nu valt regelmatig de Wifi-verbinding met mijn laptop weg, om na 1 minuut weer terug te keren. Da's irritant als je een film zit te kijken op je laptop.

Iemand een idee hoe dat kan? Ik heb het, volgens mij, niet met mijn telefoon (maar het kan zijn dat ik het daarop alleen niet merk, want daarop gebruik ik alleen email/whatsapp die veel minder heavy zijn)
Ik zou je armen goed in de gaten houden :biggrin:
Je kanaal even vastzetten ipv op automatisch.
Oh en gaan aquarium of vaas ervoor bv.
En nog een optie is hem iets hoger plaatsen..je zogenoemde doos dan heh..
Bel eens met online, misschien kunnen ze je op een ander kanaal aansluiten. Daar hoef jij niets verder voor te doen, maar dit regelen ze in de centrale. Of ze kunnen je vanuit de centrale een harde reset geven. Dit wil ook wel eens helpen.

Uiteraard begin je zelf eerst met een harde reset. Dus niet alleen de stroom eraf, maar ergens het knopje vinden voor een harde reset, vaak zo'n zwart puntje waar je een paperclip in moet steken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
http://www.omroepbrabant.nl/?news/27599 ... nding.aspx
Ik lees mee, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb al bij drie verschillende providers 'gezeten' dus daar ligt het niet aan, de router is al een keer vervangen, er is al iemand komen kijken die geconstateerd heeft dat de router op een prima plek hangt, alle instellingen zijn al ontelbaar veel keren aangepast. Inmiddels weet de provider het ook niet meer :@@:
mimarr schreef:
17-03-2018 12:45
Ik lees mee, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb al bij drie verschillende providers 'gezeten' dus daar ligt het niet aan, de router is al een keer vervangen, er is al iemand komen kijken die geconstateerd heeft dat de router op een prima plek hangt, alle instellingen zijn al ontelbaar veel keren aangepast. Inmiddels weet de provider het ook niet meer :@@:
Woon je misschien in mijn straat? Hier liggen ook van die hele oude kabels. Problemen gehad met meerdere providers.

Nu eindelijk glasvezel gekregen, na heel veel zeuren en klagen door alle buren. De hele stad had glasvezel, behalve onze straat. De grootste problemen zijn nu opgelost. Al is het nog steeds niet 100% van de tijd stabiel.
hamerhaai schreef:
17-03-2018 12:50
Woon je misschien in mijn straat? Hier liggen ook van die hele oude kabels. Problemen gehad met meerdere providers.

Nu eindelijk glasvezel gekregen, na heel veel zeuren en klagen door alle buren. De hele stad had glasvezel, behalve onze straat. De grootste problemen zijn nu opgelost. Al is het nog steeds niet 100% van de tijd stabiel.
Nou, woonde ik maar in jouw straat, dan had ik ook glasvezel gehad! Hier kan de hele buurt zeuren wat 'ie wil, maar geen glasvezel :(
mimarr schreef:
17-03-2018 13:23
Nou, woonde ik maar in jouw straat, dan had ik ook glasvezel gehad! Hier kan de hele buurt zeuren wat 'ie wil, maar geen glasvezel :(
Misschien wel, de overkant heeft het nog niet ;-) Ons rijtje huizen gelukkig wel. We waren anders bereid geweest om met alle buren zelf een kabel door de achtertuin te trekken, in de zijstraten en de rest van de buurt heeft namelijk wel glasvezel.
Hier voorlopig nog geen glasvezel, maar ik vind het apart omdat het dezelfde adsl-kabel is (volgens mij) en exact dezelfde modem en dezelfde wifi-lokatie... dan zou het toch ook hetzelfde stabiel moeten zijn....
Harde reset ga ik even proberen...

Een mechanische engineer, een software engineer en een elektrotechneut zitten in de auto, maar de auto wil niet starten. "Vast iets met de accu of de ontsteking", zegt de elektrotechneut. "Welnee, ik denk stroperige olie of brandstofpomp", zegt de mechanicus. Dan de software engineer: "Als we nu eens allemaal uitstappen en dan weer instappen.... misschien doet hij het dan wel... "
Stap 1 zou zijn om uit te zoeken of het aan de wifi-verbinding ligt of aan de internetverbinding. Als je een netwerkkabel gebruikt in plaats van wifi, heb je het probleem dan ook?
daddy_gijs schreef:
17-03-2018 14:49
Hier voorlopig nog geen glasvezel, maar ik vind het apart omdat het dezelfde adsl-kabel is (volgens mij) en exact dezelfde modem en dezelfde wifi-lokatie... dan zou het toch ook hetzelfde stabiel moeten zijn....
Harde reset ga ik even proberen...

Een mechanische engineer, een software engineer en een elektrotechneut zitten in de auto, maar de auto wil niet starten. "Vast iets met de accu of de ontsteking", zegt de elektrotechneut. "Welnee, ik denk stroperige olie of brandstofpomp", zegt de mechanicus. Dan de software engineer: "Als we nu eens allemaal uitstappen en dan weer instappen.... misschien doet hij het dan wel... "
Het enige wat verschilt is het signaal naar jouw kastje. Wordt misschien via dezelfde kabel gestuurd, maar komt van een ander verdeelkastje af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven