Ervaringen Engelse taalreis

17-03-2018 18:50 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn 17 jarige dochter wil Engels beter leren en een week in het buitenland op cursus met ook culturele activiteiten zodat ze anderen ontmoet. Wie heeft goede tips/ervaringen?
In een week tijd leer je een taal niet significant beter spreken, dus dat argument lijkt me onzin. Een beetje snuffelen aan de cultuur en andere mensen ontmoeten, ok, dat kan, maar meer dan oppervlakkig iets mee krijgen van die andere cultuur of iemand oppervlakkig ontmoeten zit er ook niet in, als je er maar een week bent. Dus ja, het kan een aardige ervaring zijn, maar verwacht niet dat je dochter er opeens perfect Engels door gaat spreken, of de Engelse cultuur door gaat doorgronden, of levenslange vrienden opdoet in die paar dagen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Een week is best kort om een taal bij te leren. Hoewel, ze heeft al Engels op de middelbare school gehad dus het zal met name om bijspijkeren gaan. Toch zou ik langer gaan, minimaal drie, vier weken.

Een tip, ik heb een taalcursus gedaan in Zuid-Amerika. Ik kende geen Spaans toen ik ging en kon na vier weken aardig wat Spaans. Na vier maanden kon ik aardig meebabbelen met mensen. Op mijn taalschool zaten mensen uit allerlei landen, dus ik sprak ook veel Engels tussendoor.
Toch leerde ik het snelste als ik tussen mensen was die geen Engels of Nederlands spraken. Dan moet je er namelijk wel met Spaans proberen uit te komen.
Dus als ze gaat laat haar dan een plek zoeken waar niet veel Nederlanders zijn. Dan leert ze meer en sneller. Ook als ze alleen maar leuke dingen zou doen en gewoon met medeleerlingen of andere mensen praat.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Ik heb zo'n taalreis gedaan.
Tijdens de culturele uitstapjes spraken de Nederlandse meiden onderling Nederlands en de Spanjaarden spraken Spaans.

Dus om de taal beter te leren: neen.

Als ze beter Engels wil leren, kan ze Cambridge CAE gaan doen (in Nederland).

O ja, en in mijn gastgezin was het niet zo fijn.
En dan is twee weken best lang.
Zelfs van 'maar' een weekje lessen kan ze best veel leren. Ik heb jaren terug een tijdje in Zuid-West Engeland gewoond en daar stage gelopen bij een taalschool en geholpen bij het geven van lessen. Dat was zeker leerzaam. Verblijf kan bij een gastgezin, wat ik ook zou aanraden, omdat ze daar dan extra haar taal zal oefenen.

hun website: http://riviera-english-school.com/cours ... l-english/
Ik ben vroegar toen ik 17 was een maand naar Malta geweest. Kies niet voor een taalschool die heel bekend is in Nederland, want dan is ze nog gewoon Nederlands aan het lullen de hele dag.

En een week is wel kort, ik zou minimaal 3 weken doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven