Lente!

20-03-2018 19:29 52 berichten
Het is lente!

Wie was er ook al zo lang zo vreselijk klaar mee, die kou en regen? De korte dagen. Veel te veel binnen zitten. Wat moet in je in godesnaam wéér een weekend binnen met de kinderen doen?

Dat soort dingen.

Het is weg! We zien de zon weer, kunnen lekker naar buiten. De natuur zien gaan bloeien. Licht, licht en nog eens licht.

Yesss!
Alle reacties Link kopieren
mijn voorkeur gaat naar oktober november en december maar altijd herfst zou ook gaan vervelen dus mag elk seizoen er zijn.

het saaiste vind ik juni juli en augustus wanneer het meeste klaar is met bloeien en alles saai groei is.

ook januari en februari vind ik niet veel aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik hou wel van de lente maar de klok verzetten mogen ze van mij afschaffen. Ik heb er sowieso al een hekel aan als het lang licht is. Ik hou van de avond en van donker. Op vakantie in bv Griekenland of Spanje is het om 8 uur helemaal donker. Heerlijk vind ik dat om dan met een glas wijn op een terras te zitten met kaarsjes aan.
Bij mij is het altijd donker warm. Heerlijk. Kom ook.
anoniem_366516 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 20:19
Reden: warm trekt meer klanten aan
11.11% gewijzigd
No one should brave the underworld alone.
:cheer2:
lentefee schreef:
20-03-2018 20:16
:cheer2:
Zo, daar ben je, eindelijk zeg.
Ik ben wel blij dat de winter weer achter de rug is, maar ik vond het vandaag allesbehalve lekker om buiten te zijn met die smerige harde en vooral koude wind. Kom eerst maar eens met 15 graden (of meer) en zon, dan ben ik pas blij. Nu baal ik vooral dat het lente is maar het weer dat blijkbaar nog niet weet.
Lente? Winter achter de rug? Mijn gevoel en knmi zegt echt voorlopig heel wat anders hoor. Ik ben wel blij met de aankomende zomertijd! Lekker langer licht, heb je meer aan je dag. Ik hoor s morgens ook al steeds meer en vroeger vogeltjes fluiten, krijg dan gelijk zin in de dag, heeerlijk!
Zo klaar met:

Het dikke dubbele dekbed waarvan de delen altijd losraken in de hoes zodat ik op een gegeven moment een dikke prop onderin heb zitten en bovenin niks.

Tig keer per dag “deur dicht” moeten roepen.

Ramen maar beperkt open kunnen zetten.

Ruzie maken wie de hond uit gaat laten want pestweer.

Dikke vormeloze truien met grote kragen.

Handschoenen waarvan er altijd een is blijven liggen op school/gymzaal of zwembad.

En meer van zulks...

Ik wil zon! En ik wil het nu!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Uit de wind was het prima te doen vandaag. Moest een half uur wachten op de bus, vond het geen probleem hoor!
Kwebbeltje91 schreef:
20-03-2018 20:43
Uit de wind was het prima te doen vandaag. Moest een half uur wachten op de bus, vond het geen probleem hoor!
De zon is ook al warm wel. :)
Cateautje schreef:
20-03-2018 20:44
De zon is ook al warm wel. :)
Ja klopt. Had vandaag wel een lentegevoel :) Behalve vanmorgen, toen was het echt spekglad hier.
Maar verder is het zo lekker dat de lente er aankomt. Vogels die fluiten, klinkt misschien suf maar ik kan daar echt van genieten.
Kwebbeltje91 schreef:
20-03-2018 20:46
Ja klopt. Had vandaag wel een lentegevoel :) Behalve vanmorgen, toen was het echt spekglad hier.
Maar verder is het zo lekker dat de lente er aankomt. Vogels die fluiten, klinkt misschien suf maar ik kan daar echt van genieten.
Is niet suf hoor. Miljoenen mensen ontspannen hun gezicht en lopen minder voorovergebogen zodra het lente wordt. We hebben massaal hetzelfde als jij. :)
Cateautje schreef:
20-03-2018 20:56
Is niet suf hoor. Miljoenen mensen ontspannen hun gezicht en lopen minder voorovergebogen zodra het lente wordt. We hebben massaal hetzelfde als jij. :)
Haha ja dat klopt. Maar soms krijg ik weleens opmerkingen dat het echt suf is om van dat soort geluiden te genieten.
normandina schreef:
20-03-2018 20:38
Lente? Winter achter de rug? Mijn gevoel en knmi zegt echt voorlopig heel wat anders hoor. Ik ben wel blij met de aankomende zomertijd! Lekker langer licht, heb je meer aan je dag. Ik hoor s morgens ook al steeds meer en vroeger vogeltjes fluiten, krijg dan gelijk zin in de dag, heeerlijk!
Ja, de vogeltjes laten zich weer horen. Zo leuk is dat.
Nou wij zijn weekend weg en het is hier nog ijzig koud
Kou is een emotie. En emoties kun je uitschakelen.
Hou ook van de vogel geluidjes zo ontspannend
Nog nooit een pauw horen krijsen zeker.
Ooooh inderdaad! Lente!!!
Ik was vandaag direct met kind in het park, fris, maar iedereen die ik tegenkwam had er zin in en genoot van de frisse zonnestralen.
Echt, gewoon de vibes dat de lente er weer aan komt.... heerlijk!
Amant schreef:
20-03-2018 19:33
Elke dag 25 graden met een licht briesje. Soms iets meer wind. Maar altijd warm. Daglicht van half zes ‘s ochtends tot kwart voor 11 ‘s avonds.

Dat wil ik :)
Strak plan!
Blondie456 schreef:
20-03-2018 20:04
Ik hou wel van de lente maar de klok verzetten mogen ze van mij afschaffen. Ik heb er sowieso al een hekel aan als het lang licht is. Ik hou van de avond en van donker. Op vakantie in bv Griekenland of Spanje is het om 8 uur helemaal donker. Heerlijk vind ik dat om dan met een glas wijn op een terras te zitten met kaarsjes aan.
Helaas; Brussel heeft besloten dat zomertijd blijft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Oh, en het mag alleen regenen wanneer ik slaap. Niet te veel, want ik wil geen plassen zien en geen modderige grasvelden.

Af en toe een wolkje overdag. Nooit helemaal betrokken. Nooit dus.
Lavendel2 schreef:
20-03-2018 21:22
Hou ook van de vogel geluidjes zo ontspannend
Ik vind het irritant. Ze beginnen al om half 5 's morgens. Ik word daar wakker van en rond die tijd wil ik nog slapen. Daarom slaap ik nu weer met het raam dicht en dat scheelt wel.
Amant schreef:
21-03-2018 08:41
Oh, en het mag alleen regenen wanneer ik slaap. Niet te veel, want ik wil geen plassen zien en geen modderige grasvelden.

Amen :worship:
Amant schreef:
21-03-2018 08:41

Het kan heerlijk ruiken na een regenbui en alles ziet er weer lekker fris uit.
Nooit in de regen gedanst na een broeierige zomerdag?
Ik hou van de zon, maar zeker in de zomer, als het heel warm is, vind ik een verfrissende regenbui heerlijk en dat mag best af en toe overdag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven