Lente!
dinsdag 20 maart 2018 om 19:29
Het is lente!
Wie was er ook al zo lang zo vreselijk klaar mee, die kou en regen? De korte dagen. Veel te veel binnen zitten. Wat moet in je in godesnaam wéér een weekend binnen met de kinderen doen?
Dat soort dingen.
Het is weg! We zien de zon weer, kunnen lekker naar buiten. De natuur zien gaan bloeien. Licht, licht en nog eens licht.
Yesss!
Wie was er ook al zo lang zo vreselijk klaar mee, die kou en regen? De korte dagen. Veel te veel binnen zitten. Wat moet in je in godesnaam wéér een weekend binnen met de kinderen doen?
Dat soort dingen.
Het is weg! We zien de zon weer, kunnen lekker naar buiten. De natuur zien gaan bloeien. Licht, licht en nog eens licht.
Yesss!
dinsdag 20 maart 2018 om 20:02
mijn voorkeur gaat naar oktober november en december maar altijd herfst zou ook gaan vervelen dus mag elk seizoen er zijn.
het saaiste vind ik juni juli en augustus wanneer het meeste klaar is met bloeien en alles saai groei is.
ook januari en februari vind ik niet veel aan.
het saaiste vind ik juni juli en augustus wanneer het meeste klaar is met bloeien en alles saai groei is.
ook januari en februari vind ik niet veel aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 20 maart 2018 om 20:04
Ik hou wel van de lente maar de klok verzetten mogen ze van mij afschaffen. Ik heb er sowieso al een hekel aan als het lang licht is. Ik hou van de avond en van donker. Op vakantie in bv Griekenland of Spanje is het om 8 uur helemaal donker. Heerlijk vind ik dat om dan met een glas wijn op een terras te zitten met kaarsjes aan.
dinsdag 20 maart 2018 om 20:21
Ik ben wel blij dat de winter weer achter de rug is, maar ik vond het vandaag allesbehalve lekker om buiten te zijn met die smerige harde en vooral koude wind. Kom eerst maar eens met 15 graden (of meer) en zon, dan ben ik pas blij. Nu baal ik vooral dat het lente is maar het weer dat blijkbaar nog niet weet.
dinsdag 20 maart 2018 om 20:38
dinsdag 20 maart 2018 om 20:41
Zo klaar met:
Het dikke dubbele dekbed waarvan de delen altijd losraken in de hoes zodat ik op een gegeven moment een dikke prop onderin heb zitten en bovenin niks.
Tig keer per dag “deur dicht” moeten roepen.
Ramen maar beperkt open kunnen zetten.
Ruzie maken wie de hond uit gaat laten want pestweer.
Dikke vormeloze truien met grote kragen.
Handschoenen waarvan er altijd een is blijven liggen op school/gymzaal of zwembad.
En meer van zulks...
Ik wil zon! En ik wil het nu!
Het dikke dubbele dekbed waarvan de delen altijd losraken in de hoes zodat ik op een gegeven moment een dikke prop onderin heb zitten en bovenin niks.
Tig keer per dag “deur dicht” moeten roepen.
Ramen maar beperkt open kunnen zetten.
Ruzie maken wie de hond uit gaat laten want pestweer.
Dikke vormeloze truien met grote kragen.
Handschoenen waarvan er altijd een is blijven liggen op school/gymzaal of zwembad.
En meer van zulks...
Ik wil zon! En ik wil het nu!
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
dinsdag 20 maart 2018 om 20:44
De zon is ook al warm wel.Kwebbeltje91 schreef: ↑20-03-2018 20:43Uit de wind was het prima te doen vandaag. Moest een half uur wachten op de bus, vond het geen probleem hoor!
dinsdag 20 maart 2018 om 20:46
dinsdag 20 maart 2018 om 20:56
Is niet suf hoor. Miljoenen mensen ontspannen hun gezicht en lopen minder voorovergebogen zodra het lente wordt. We hebben massaal hetzelfde als jij.Kwebbeltje91 schreef: ↑20-03-2018 20:46Ja klopt. Had vandaag wel een lentegevoelBehalve vanmorgen, toen was het echt spekglad hier.
Maar verder is het zo lekker dat de lente er aankomt. Vogels die fluiten, klinkt misschien suf maar ik kan daar echt van genieten.
dinsdag 20 maart 2018 om 20:58
Haha ja dat klopt. Maar soms krijg ik weleens opmerkingen dat het echt suf is om van dat soort geluiden te genieten.
dinsdag 20 maart 2018 om 21:05
Ja, de vogeltjes laten zich weer horen. Zo leuk is dat.normandina schreef: ↑20-03-2018 20:38Lente? Winter achter de rug? Mijn gevoel en knmi zegt echt voorlopig heel wat anders hoor. Ik ben wel blij met de aankomende zomertijd! Lekker langer licht, heb je meer aan je dag. Ik hoor s morgens ook al steeds meer en vroeger vogeltjes fluiten, krijg dan gelijk zin in de dag, heeerlijk!
dinsdag 20 maart 2018 om 22:53
Helaas; Brussel heeft besloten dat zomertijd blijft.Blondie456 schreef: ↑20-03-2018 20:04Ik hou wel van de lente maar de klok verzetten mogen ze van mij afschaffen. Ik heb er sowieso al een hekel aan als het lang licht is. Ik hou van de avond en van donker. Op vakantie in bv Griekenland of Spanje is het om 8 uur helemaal donker. Heerlijk vind ik dat om dan met een glas wijn op een terras te zitten met kaarsjes aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
woensdag 21 maart 2018 om 09:57
Het kan heerlijk ruiken na een regenbui en alles ziet er weer lekker fris uit.
Nooit in de regen gedanst na een broeierige zomerdag?
Ik hou van de zon, maar zeker in de zomer, als het heel warm is, vind ik een verfrissende regenbui heerlijk en dat mag best af en toe overdag.
No one should brave the underworld alone.