1200 ml
dinsdag 20 maart 2018 om 15:16
Hoi allemaal,
Graag advies over het volgende:
Ons kind was bij de geboorte al een grote baby. Bijna 5 kg en 56 cm. Kind is inmiddels 3 maanden oud en drinkt 6x180+6 scheppen = 1200 ML flesvoeding per dag. De arts van het CB vindt de hoeveelheid melk geen probleem. Kind is nu bijna 70 cm en 7,6 kg.
Overdag wil de baby het liefst elke 2,5 uur voeding. Ik rek dit naar 3 / 3,5 uur, omdat ik geen zeven voedingen per dag wil geven. En omdat ik 1200ml toch ergens wel veel vind. Maar misschien ben ik nog geïndoctrineerd met de ouderwetse liter. De tijden zijn ongeveer 0300-0700-1000-1400-1700-2100. Alle flessen gaan op. En ik gebruik 4 scheppen forte en 2 standaard (van Nutrilon). Minder melk geven levert een boze gefrustreerde baby op, en de baby is absoluut niet chubby. Geen vetrollen e.d.
Zouden jullie op basis van deze informatie al starten met de bijvoeding? De groente en fruithapjes. Ik hoop daarmee de honger wat te stillen zodat er wat makkelijker meer tijd tussen de voedingen komt. Het is niet leuk om meermaals per dag je kind te moeten afleiden vanwege de honger.
Alvast bedankt voor het meedenken.
ps: de kinderen zijn thuis dus het kan zijn dat ik niet direct kan reageren op vragen.
Graag advies over het volgende:
Ons kind was bij de geboorte al een grote baby. Bijna 5 kg en 56 cm. Kind is inmiddels 3 maanden oud en drinkt 6x180+6 scheppen = 1200 ML flesvoeding per dag. De arts van het CB vindt de hoeveelheid melk geen probleem. Kind is nu bijna 70 cm en 7,6 kg.
Overdag wil de baby het liefst elke 2,5 uur voeding. Ik rek dit naar 3 / 3,5 uur, omdat ik geen zeven voedingen per dag wil geven. En omdat ik 1200ml toch ergens wel veel vind. Maar misschien ben ik nog geïndoctrineerd met de ouderwetse liter. De tijden zijn ongeveer 0300-0700-1000-1400-1700-2100. Alle flessen gaan op. En ik gebruik 4 scheppen forte en 2 standaard (van Nutrilon). Minder melk geven levert een boze gefrustreerde baby op, en de baby is absoluut niet chubby. Geen vetrollen e.d.
Zouden jullie op basis van deze informatie al starten met de bijvoeding? De groente en fruithapjes. Ik hoop daarmee de honger wat te stillen zodat er wat makkelijker meer tijd tussen de voedingen komt. Het is niet leuk om meermaals per dag je kind te moeten afleiden vanwege de honger.
Alvast bedankt voor het meedenken.
ps: de kinderen zijn thuis dus het kan zijn dat ik niet direct kan reageren op vragen.
woensdag 21 maart 2018 om 19:43
En ja ik heb al eens geprobeerd te voeden de speeltuin. Geen succes. Sommige forummers schijnen te zijn vergeten dat het de afgelopen weken winter is geweest. Met kou, vorst en harde wind. Gelukkig was ik met een vriendin en kon ik snel terug naar huis terwijl zij met haar kind en onze peuter in de speeltuin bleef.
En de peuter die zelf wil lopen in een buggy en de baby die niet in een draagzak wil in de wandelwagen.. ja dat is makkelijk boodschappen doen met twee wagens.
En ja ik heb zo’n meerijplankje, zelfs mogelijk met zitje. En nee peuter wil er gewoon niet op. Selluf lope
En de peuter die zelf wil lopen in een buggy en de baby die niet in een draagzak wil in de wandelwagen.. ja dat is makkelijk boodschappen doen met twee wagens.
En ja ik heb zo’n meerijplankje, zelfs mogelijk met zitje. En nee peuter wil er gewoon niet op. Selluf lope
woensdag 21 maart 2018 om 19:57
Bedankt voor je tip. Ik kende dat van de maizena niet. Ik heb nog niet eerder geprobeerd de voeding te verdikken. Ben ergens bang dat daarmee de kramp terug komt maar weet niet of die angst terecht is.simbalabimba schreef: ↑21-03-2018 13:34Ik heb het zelf gedaan, niet zomaar, maar destijds gelezen en of gehoord en 'toestemming' voor gekregen.
Johannisbroodpitmeel wordt idd gebruikt bij spugen/reflux, heeft geen voedingswaarde, maar kan toch meer verzadiging geven, omdat ;t wat lekkerder ligt in de maag.
Van geen enkel advies ( ook van die van de echte deskundigen niet, zoals TO zelf al schrijft) is er van te voren 100% garantie dat t werkt.
Iedereen schrijft wat zij/hij t beste lijkt, zelf uitgevogeld heeft, ik ook.
Vandaag kwam baby 3x om de drie uur, 1x na 3,5 uur en 1x na 2,5 uur. Heb tot op heden 200 ml gegeven per keer en alles op.
Als antwoord op de vraag van n paar anderen: De zevende fles was een van de twee nachtvoedingen. Die heeft baby zelf laten vallen toen baby van 150 naar 180 ging. Op dit moment komt baby nig 1x per nacht voor voeding.
woensdag 21 maart 2018 om 19:59
Meestal kopen mensen met twee zulke hele jonge kinderen dan een duo-wagen. Kan de peuter met kou, vorst en harde wind ook gewoon lekker warm mee naar huis om daar te spelen.Ananas schreef: ↑21-03-2018 19:43En ja ik heb al eens geprobeerd te voeden de speeltuin. Geen succes. Sommige forummers schijnen te zijn vergeten dat het de afgelopen weken winter is geweest. Met kou, vorst en harde wind. Gelukkig was ik met een vriendin en kon ik snel terug naar huis terwijl zij met haar kind en onze peuter in de speeltuin bleef.
En de peuter die zelf wil lopen in een buggy en de baby die niet in een draagzak wil in de wandelwagen.. ja dat is makkelijk boodschappen doen met twee wagens.![]()
Maar goed, ik zit onder de negeer dus iemand anders kan deze tip eventueel ook nog geven
woensdag 21 maart 2018 om 20:03
Man en ik hebben gekeken naar een duowagen, maar oudste wil zelf alles lopen. Dat was ook al voordat de baby geboren was. En het gaat ook erg goed. Alleen gaat het niet altijd even snel, maar ik zie nu wel elk bloemetje, poes, hondje of vogel
woensdag 21 maart 2018 om 20:14
Zelf lopen als dat goed gaat is natuurlijk ook prima.Maar soms is dat gewoon niet handig en zal ukkepuk toch even in de wandelwagen/buggy moeten.
Hou oud is jouw oudste?
woensdag 21 maart 2018 om 20:21
Het klinkt of je erg in problemen denkt ipv oplossingen. Er zijn bijvoorbeeld ook binnenspeeltuinen of een ikea geopperd maar je reageerd alleen op de speeltuin buiten waar het koud was. Een duo wagen lijkt me ook een goede oplossing.
Je baby drinkt dan misschien iets meer dan gemiddeld de voedingsmomenten zijn wel heel gemiddeld. Fijn dat je ook nog maar op 1 nachtvoeding zit zodat je zelf ook wat rust kan hebben
Je baby drinkt dan misschien iets meer dan gemiddeld de voedingsmomenten zijn wel heel gemiddeld. Fijn dat je ook nog maar op 1 nachtvoeding zit zodat je zelf ook wat rust kan hebben
woensdag 21 maart 2018 om 20:24
En het is toch ideaal om met een vriendin naar de speeltuin te gaan en zelf thuis te voeden? Spreek je nog eens vaker af en kan je dat ook weer zo doen.
Ben je trouwens een thuisblijfmoeder dat je zoveel met de twee kinderen bent? Wellicht iets van opvang mogelijk voor de oudste als je het anders niet trekt? Of kan man/vrienden/familie vaker helpen?
Ben je trouwens een thuisblijfmoeder dat je zoveel met de twee kinderen bent? Wellicht iets van opvang mogelijk voor de oudste als je het anders niet trekt? Of kan man/vrienden/familie vaker helpen?
woensdag 21 maart 2018 om 20:39
Ik snap je dilemma. Heb zelf ook een hongerige baby en een dreumes van 1,5 die aandacht wilt.
Maar leg de lat ook niet zo hoog voor jezelf! Vandaag ben ik bijv na een fles en een broodje voor de oudste een uurtje naar de kinderboerderij geweest. Lang zat voor dreumes en toen baby het zat was zijn we gewoon weer naar huis gelopen.
Je hoeft toch ook geen hele dagen op pad met twee kids? Dat bewaren wij v
Maar leg de lat ook niet zo hoog voor jezelf! Vandaag ben ik bijv na een fles en een broodje voor de oudste een uurtje naar de kinderboerderij geweest. Lang zat voor dreumes en toen baby het zat was zijn we gewoon weer naar huis gelopen.
Je hoeft toch ook geen hele dagen op pad met twee kids? Dat bewaren wij v
woensdag 21 maart 2018 om 20:45
Mijn kinderen hebben vanaf 3,5 maand bijvoeding gekregen, begonnen met halve potjes groente maar dat werd al snel een heel potje. Inmiddels zijn ze groot en beide hebben geen last van allergieën of darmproblemen. Wij kregen vroeger vanaf 6 weken liga met sinaasappelsap, en van onze generatie heeft ook niet het merendeel darmproblemen.
woensdag 21 maart 2018 om 21:00
Ze zijn 18 en 13 en destijds was meer dan een liter geven nog streng verboden vanwege te belastend voor de nieren. Het leek me dus minder schadelijk om eerder bijvoeding te geven. Ze waren bijna vier maanden en op de verpakking van alle babypotjes en pap e.d. staat 'vanaf 4 maanden.' Tel daarbij op herhaaldelijke adviezen van oma's over geprakte liga met banaan of sinaasappel, dus toen was de keuze eigenlijk snel gemaakt.
woensdag 21 maart 2018 om 21:18
@Minke, dat snap ik met de wijsheid van toen maar inmiddels is op verschillende manieren aangetoond dat je beter even kan wachten. Dan lijkt me het advies om al eerder te beginnen omdat oa de oma's dat ook deden me niet zo gepast.
Mijn moeder gaf me trouwens juist de tip om ook wat langer te wachten omdat ze zelf ook darmklachten heeft en het ook vaak om haar heen ziet.
Mijn moeder gaf me trouwens juist de tip om ook wat langer te wachten omdat ze zelf ook darmklachten heeft en het ook vaak om haar heen ziet.
woensdag 21 maart 2018 om 21:23
Ja misschien. Als ik nu een nakomertje zou krijgen zou ik het trouwens weer net zo aanpakken. Net als bijv met het slaapadvies (op de rug). Dat was destijds afwisselend op de linker- en rechterzijde, en daar krijg je toch echt mooiere bolletjes van dan nu al die platte achterhoofden.Marloes85 schreef: ↑21-03-2018 21:18@Minke, dat snap ik met de wijsheid van toen maar inmiddels is op verschillende manieren aangetoond dat je beter even kan wachten. Dan lijkt me het advies om al eerder te beginnen omdat oa de oma's dat ook deden me niet zo gepast.