Adressen uitprinten

22-03-2018 04:51 8 berichten
Goedemorgen,

Ik wil een adressenbestand aanmaken en die uitprinten op etiketten.

Kan iemand mij misschien uitleggen in wat voor een bestand ik dit moet maken?

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in word? Zo doen wij op kantoor in elk geval de etiketten voor kerstkaarten altijd. Ergens bij de mogelijkheden bovenin kun je het etikettenformaat aangeven en dan wordt de tekst vanzelf goed verdeeld.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
In Excel zetten met kolommen en dan een mailmerge in Word is het makkelijkst.

https://support.office.com/nl-nl/articl ... 8dcf271252
Bedankt schorpioentje28 en LizBakker, ik zal beide opties proberen.
zoals LizB al schreef, adressen in Excel. En dan via Word uitprinten. Gaat heel makkelijk, gewoon de link volgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Zo.maar,

Omdat er verschillende soorten etiketten zijn, is het dus belangrijk om te weten wat het merk en het typenummer is. Dat is op de verpakking van de etiketten te zien.
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
22-03-2018 11:06
Zo.maar,

Omdat er verschillende soorten etiketten zijn, is het dus belangrijk om te weten wat het merk en het typenummer is. Dat is op de verpakking van de etiketten te zien.
Is wel handig, maar wanneer je een ander merk hebt, dan gewoon naar de afmetingen kijken en dan bij een groot en bekend merk een vergelijkbaar product kiezen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
22-03-2018 11:33
Is wel handig, maar wanneer je een ander merk hebt, dan gewoon naar de afmetingen kijken en dan bij een groot en bekend merk een vergelijkbaar product kiezen.
Ik vraag me af of dat echt nodig is. Word heeft werkelijk van diverse merken honderden en honderden verschillende soorten etiketten. Op het werk moet ik ook weleens adressen op etiketten afdrukken. Deze adressen komen van een Excel-bestand of ik moet 24 keer hetzelfde adres intikken (eigenlijk één keer het adres intypen en dat dan 23 keer kopiëren).

Ik pleit dan wel voor een standaard, zodat je etiketdocumenten die je eerder met Word heb gemaakt, nog een keer kunt afdrukken. In het verleden hadden we die standaard niet, en ik heb dat een aantal keren aangekaart bij de leidinggevende, maar nu hebben wij dat wel. Wij bestellen ook steeds hetzelfde soort etiketten als de voorraad opraakt.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven