Dagje Texel
donderdag 22 maart 2018 om 12:37
reserveren! https://www.texelhopper.nl/
donderdag 22 maart 2018 om 12:46
Je zou ook kunnen gaan fietsen. Fiets reserveren en die staat klaar als je van de pont af komt.
Een electrische fiets is wel handig met de wind daar..
In de Koog zitten leuke strandtenten.
Als je wel de auto meeneemt moet je een parkeerkaart kopen, overal is betaald parkeren tegenwoordig daar.
Bij ecomare kan je leuk wandelen en vanuit Oudeschild geloof ik met een garnalenboot mee om zeehondjes te zien.
Een electrische fiets is wel handig met de wind daar..
In de Koog zitten leuke strandtenten.
Als je wel de auto meeneemt moet je een parkeerkaart kopen, overal is betaald parkeren tegenwoordig daar.
Bij ecomare kan je leuk wandelen en vanuit Oudeschild geloof ik met een garnalenboot mee om zeehondjes te zien.
donderdag 22 maart 2018 om 13:15
donderdag 22 maart 2018 om 15:20
donderdag 22 maart 2018 om 15:46
dus t scheelt 30 euro.MinkeDeWit schreef: ↑22-03-2018 15:16Nu twijfel ik wel weer. De overtocht met de auto kost 37,50. Daar komt dan een dagparkeerkaart bij, maar ik weet niet hoe duur die is.
Overtocht zonder auto is 2,50 per persoon (keer drie dus). Maar met de auto is natuurlijk wel makkelijker.
Even logisch nagedacht, een fietshuur kost: 10.50 per dag x 3 = 31,50 ==> duurder
tegelhopper kost, 3 euro pp per rit, dus 9 euro voor jullie per locatie, dus als je en naar ecomare wilt, en even lammetjes knuffelen en dan weer terug naar de boot (3 ritjes dus) ben je al 27 euro kwijt, en heb je 0 flexibiliteit.
Met andere woorden, gezien de weersverwachting zou ik zeker de auto laten overzetten...
Veel plezier alvast!
vrijdag 23 maart 2018 om 08:18
Als het weer slecht is zeg ik auto mee! Is het mooi weer dan een fiets huren. OV sta je toch steeds ergens te wachten en zonde van je tijd. Of een tuk tuk huren maar is wel stuk duurder dan eigen auto mee.
https://evenementenbureautexel.nl/diens ... oer-texel/
https://evenementenbureautexel.nl/diens ... oer-texel/
you go girl
vrijdag 23 maart 2018 om 18:04
Het ov op texel neemt vaak de lange route. Prima als je alleen naar Ecomare wil, minder fijn als je meer wilt doen.
In eerste instantie zou ik zeggen laat je auto in Den Helder staan vanwege de drukte, maar tweede paasdag gaat iedereen waarschijnlijk weer naar huis. Dus hoef je op de heenweg niet te wachten tot je auto op de boot mag.
Op de terugweg misschien wel afhankelijk van hoe laat je gaat.
In eerste instantie zou ik zeggen laat je auto in Den Helder staan vanwege de drukte, maar tweede paasdag gaat iedereen waarschijnlijk weer naar huis. Dus hoef je op de heenweg niet te wachten tot je auto op de boot mag.
Op de terugweg misschien wel afhankelijk van hoe laat je gaat.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
maandag 26 maart 2018 om 06:43
Ik ben twee jaar geleden geweest en herrinner me niet dat oerticht met auto zo duur was.
Ik weet wel dat ons auto gratis geparkeerd stond op het terrein waar we een scooter hadden gehuurd. Dit was gelijk rechts als je met de boot aan kwam.
Als het koud is, is scooter niet zo leuk. Auto meenemen is echt een groot plezier hoor. Lekker mobiel om het eiland te verkennen. Als gezegd hier, de afstanden zijn groot.
Wat fietsen huren betreft, let op goed fietsweer (en niet bloedheet) en of je gewend bent veel te fietsen. Toen wij er waren kwamen we echt heel veel mensen tegen die zich daarop verkeken hadden.
Ik weet wel dat ons auto gratis geparkeerd stond op het terrein waar we een scooter hadden gehuurd. Dit was gelijk rechts als je met de boot aan kwam.
Als het koud is, is scooter niet zo leuk. Auto meenemen is echt een groot plezier hoor. Lekker mobiel om het eiland te verkennen. Als gezegd hier, de afstanden zijn groot.
Wat fietsen huren betreft, let op goed fietsweer (en niet bloedheet) en of je gewend bent veel te fietsen. Toen wij er waren kwamen we echt heel veel mensen tegen die zich daarop verkeken hadden.