Misofonie

22-03-2018 11:43 24 berichten
Welke geluiden kun je niet uitstaan?
TO trapt af:

Eetgeluiden
Ergste is iemand die een appel eet in een stille ruimte :thunder:
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg de rillingen van krakende knieën.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
klapperende deur
zeurende kat (de leuke geluidjes vind ik heel leuk)
gezoem van computers
koelwagen van een vrachtauto die draait.
stofzuiger

pff, ik heb er nogal wat....
Mijn man die luidruchtig ademhaalt of snurkt wanneer ik wil slapen. Van mijn zoontje van 2 kan ik het gek genoeg makkelijker hebben.
Eet- en drinkgeluiden
Het uitgebreid ophalen van de neus
Snurken en luidruchtig ademhalen
Het geschreeuw van de buurvrouw tegen haar kinderen
Spugen op de grond vind ik waanzinnig goor om te horen (en om te zien)

Wat betreft misofonie: mijn moeder kan me hels, woester dan woest maken als ze kucht, een boer laat of haar neus ophaalt. Ook raak ik bijna buiten zinnen van woede als ze eet.

Heel sneu, want ik ben dol op mijn mams. Misschien wel zo dol dat ik juist vreselijk sterk op haar reageer wanneer ze bovenstaande geluiden maakt? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik bijna mijn tong af moet bijten als ze geluid maakt om te zorgen dat ik niet in een gigantische scheldkannonade uitbarst.

Met andere mensen heb ik dit gek genoeg niet.
Een lekkende kraan en mensen die agressief chips eten.
Ik heb het heel sterk als mensen slurpen, bijvoorbeeld bij het slurpen van de druppels die bovenop een blikje liggen. Maar ook bij mensen die chips eten met hun mond open en dan een hele haffel in een keer opkauwen. En bij eet een drinkgeluiden die onnodig hard zijn. Slurpen aan soep, koffie, thee etc. Het geluid wat mensen maken bij het aflikken van hun vingers vind ik alleen maar irritant maar niet perse zo erg als de andere dingen.
Mensen die passief agressief aan een lolly likken, brrrr.
Bobby-Pin schreef:
22-03-2018 12:06
Een lekkende kraan en mensen die agressief chips eten.
Dan kijken ze er heel boos bij?
Nu vind ik lolly's maar rare dingen en onnozel snoep, maar hoe lik je in hemelsnaam passief-agressief aan een lolly? :)
Ik heb een tijd in een Aziatisch land gewoond waar het normaal is om geluid te maken bij (sommig) eten :cry: :cry:

Verder:
Nagels die per ongeluk over bepaalde materialen krassen.
Mensen die snot uit hun keel ophoesten/schrapen.
Krakende en knarsende botten.
Fluisterende mensen.

Bladblazers.
Mensen die smakken
Hondengeblaf
Kettingzaag
Bladblazer
Snurken
Iemand die steeds met hun nagels op bijv bureau tikt
Iemand die steeds een pen indrukt en los laat
Mejuffrouwmuis schreef:
22-03-2018 12:03
Spugen op de grond vind ik waanzinnig goor om te horen (en om te zien)

Wat betreft misofonie: mijn moeder kan me hels, woester dan woest maken als ze kucht, een boer laat of haar neus ophaalt. Ook raak ik bijna buiten zinnen van woede als ze eet.

Heel sneu, want ik ben dol op mijn mams. Misschien wel zo dol dat ik juist vreselijk sterk op haar reageer wanneer ze bovenstaande geluiden maakt? Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat ik bijna mijn tong af moet bijten als ze geluid maakt om te zorgen dat ik niet in een gigantische scheldkannonade uitbarst.

Met andere mensen heb ik dit gek genoeg niet.
Dat heb ik met mijn schoonmoeder, die heeft een versleten kaak en iedere hap die ze neemt hoor je "klap" van de kiezen op elkaar.
Om knettergek van te worden, het is een lief mens maar als ze eet dan ga ik zover mogelijk uit de buurt !
En ik heb soms moordneigingen als mijn man iets knapperigs eet, als ik eet dan klinkt het als hap-hap-hap-hap in en normaal tempo maar hij eet dan snel en dan weer langzaam dus hap-hap-happerdehap-hap-hap-haphaphap
De bladblazer, diegene die die uitgevonden heeft had nooit geboren morgen worden (6)
Wat een intens irritant pokkegeluid maakt dat ding !
Loca_Loca schreef:
22-03-2018 12:54
Mensen die passief agressief aan een lolly likken, brrrr.

+1000
Yakatani schreef:
22-03-2018 12:56
Dan kijken ze er heel boos bij?

Wel als je ze vriendelijk verzoekt wat minder agressief de chips te eten.
Van die smakgeluiden bij het eten, terwijl men de mond dicht heeft. Je hoort dan gewoon het speeksel heen en weer gaan. :@@:
Mensen die hun vingers aflikken.
Klusgeluiden kan ik ECHT niet uitstaan, en dan voornamelijk schuurmachines.
Kettingzagen en bladblazers word ik ook woest van. :lol:
Hondengeblaf is ook een goeie, voornamelijk als men er niks mee doet.
Ik kan niet tegen: smakken, met een plastic lepel uit een kartonnen beker schrapen, gekras op bord ( en muren of hout), snurken, gekrijs van kinderen en getik.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Mensen die hun vingers 'knakken'. Dat vind ik denk ik wel het naarste geluid.
Verder smakken, luidruchtig ademhalen, heel hard niesen of hoesten.
Hard niesen of hoesten doet mijn vader. Het is een schat van een man, maar als hij niest komt er toch een lawaai uit! Ik schrik me altijd het leplazarus. Maar zacht niesen kan hij niet zegt hij altijd :)
Erger je niet, verwonder slechts!
Smakken, nagelbijten, babygehuil, neus ophalen, luid ademhalen.
Kinderstemmen
Snurken en diepe ademhaling
Bladblazer
Apparatuur die zoemt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven