Op de step, blij da'k 'm heb?
donderdag 22 maart 2018 om 17:25
Door een lichamelijke aandoening zit ik er sinds kort serieus aan te denken om een step te kopen. Een echte, vette
.
Deze:
http://www.kickbike.nl/?page_id=23
Echter....
Mijn man verklaart me voor gek. Maar fietsen op een gewone fiets kana ik echt niet meer. Enige alternatief is een ligfiets. En die vinnik stom. En het lijkt me ook niet lekker fietsen. Ik fiets normaal niet veel verder weg dan 7 kilometer, naar mijn werk. En verder voor dingen als wat boodschappen, naar de stad (4 kilometer), en voor ontspanning, rondje van 10 tot 15 kilometer is dan ook wel de max wegens strandtenten in de weg waar ik strandt ;- D
Nou ga ik heus echt niet op jullie mening varen (behalve als jullie unaniem vóór zijn
).
Maar wat denken jullie? Toch beter een ligfiets (al zie ik, behalve dat je er veel verder mee kan, maar dat doe ik dus niet in de praktijk), of een step en vet cool, hip en happening zijn (in waarschijnlijk enkel en alleen mijn eigen ogen, maar goed, het gaat ook om mij).
Ow, om het beeld compleet te maken: grote dame (zowel lang als stevig, maar niet dik), uitbundig type (bos krullen en veel kleurige kleding). Wel altijd in jurken omdat ik broeken verschrikkelijk vindt, maar ik kan in de modellen die ik draag prima steppen (en niet ligfietsen
). Alleen schoeisel even aanpassen of gympen aan en extra paar schoenen op mijn werk. En tegen de 50, is misschien ook handig om te melden. Griet van 20 op een step of eentje van tegen de 50 geeft toch een ander beeld
Deze:
http://www.kickbike.nl/?page_id=23
Echter....
Mijn man verklaart me voor gek. Maar fietsen op een gewone fiets kana ik echt niet meer. Enige alternatief is een ligfiets. En die vinnik stom. En het lijkt me ook niet lekker fietsen. Ik fiets normaal niet veel verder weg dan 7 kilometer, naar mijn werk. En verder voor dingen als wat boodschappen, naar de stad (4 kilometer), en voor ontspanning, rondje van 10 tot 15 kilometer is dan ook wel de max wegens strandtenten in de weg waar ik strandt ;- D
Nou ga ik heus echt niet op jullie mening varen (behalve als jullie unaniem vóór zijn
Maar wat denken jullie? Toch beter een ligfiets (al zie ik, behalve dat je er veel verder mee kan, maar dat doe ik dus niet in de praktijk), of een step en vet cool, hip en happening zijn (in waarschijnlijk enkel en alleen mijn eigen ogen, maar goed, het gaat ook om mij).
Ow, om het beeld compleet te maken: grote dame (zowel lang als stevig, maar niet dik), uitbundig type (bos krullen en veel kleurige kleding). Wel altijd in jurken omdat ik broeken verschrikkelijk vindt, maar ik kan in de modellen die ik draag prima steppen (en niet ligfietsen
spiritusloco wijzigde dit bericht op 22-03-2018 17:27
5.07% gewijzigd
donderdag 22 maart 2018 om 17:30
Ik heb wel eens op een volwassen step gereden maar ik vind het niet prettig. Mijn knieën houden dat niet vol die Step beweging met een been en met het andere moet je iets gebogen staan.
cowandchicken wijzigde dit bericht op 22-03-2018 17:31
Reden: Foutje
Reden: Foutje
0.53% gewijzigd
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
donderdag 22 maart 2018 om 17:34
Cowandchicken, mijn benen kunnen dit wel aan, rij ook wel eens op de step van één van de kinderen. Het zal wel wennen zijn denk ik, maar nu sta ik de hele tijd op de pedalen van mijn fiets, en, nou ja, probeer het maar eens, ik denk dat dat erger is voor de knieën. Dat hou ik geen kilometer vol, dus daar ben ik mee gestopt.
donderdag 22 maart 2018 om 17:38
Is zoiets ook iets voor je?
https://www.trouw.nl/home/drentse-loopf ... ~a2f34829/
Ziet er bijzonder uit maar lijkt mij nog best leuk.
donderdag 22 maart 2018 om 17:38
Ik hoop ook op iemand die zegt dat ze al jaren dagelijks 20 kilometer per dag wegstept in een uurtje en er een fantastische conditie, strak lichaam en blond haar aan overgehouden heeft (dat wil ik ook, maar dat heeft man ge-veto'd. Soms luister ik naar hem. Zal ik hem laten kiezen tussen step of blond
)
donderdag 22 maart 2018 om 17:45
Dat is ook wel gaaf! Maar wel een stuk duurderldp schreef: ↑22-03-2018 17:38Is zoiets ook iets voor je?
donderdag 22 maart 2018 om 17:47
Ik vind de stel heel stoer!
En eventueel een alternatief voor de ligfiets, maar wel heel veel duurder dan jouw kekke step, is een (elektrische) driewieler. Rijdt een stuk beter dan een ligfiets en door de ondersteuning kan ik een stuk verder fietsen dan ooit tevoren.
Veel plezier met steppen!! Man houdt vanzelf z’n mond wel als hij ziet dat jij van je vrijheid geniet, en anders is er altijd ducktape
En eventueel een alternatief voor de ligfiets, maar wel heel veel duurder dan jouw kekke step, is een (elektrische) driewieler. Rijdt een stuk beter dan een ligfiets en door de ondersteuning kan ik een stuk verder fietsen dan ooit tevoren.
Veel plezier met steppen!! Man houdt vanzelf z’n mond wel als hij ziet dat jij van je vrijheid geniet, en anders is er altijd ducktape
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig
donderdag 22 maart 2018 om 17:52
Leuke step! Ik zeg doen en zet een nieuwe trend
zie regelmatig mensen op een skateboard naar het werk/school gaan en in de zomer veel skeelers dus waarom zou een step niet kunnen?
Maar is steppen niet veel zwaarder en intensiever dan fietsen? Zie mezelf niet meer dan 2 kilometer steppen naar m'n werk enzo tenzij je natuurlijk de tijd hebt en tussendoor kan rusten. En hoe zet je die goed op slot?
Maar is steppen niet veel zwaarder en intensiever dan fietsen? Zie mezelf niet meer dan 2 kilometer steppen naar m'n werk enzo tenzij je natuurlijk de tijd hebt en tussendoor kan rusten. En hoe zet je die goed op slot?
donderdag 22 maart 2018 om 17:53
donderdag 22 maart 2018 om 17:53
En het scheelt ook dat ik, tot dit hele gebeuren, behoorlijk sportief was. Liep per week zo'n 25 kilometer hard, veel wandelen, vierdaagses zijn een hobby van mijn man en mij. Dus de spieren heb ik er wel voor denk ik. Mijn man vindt me er kort gezegd gewoon te oud voor. Bang dat ik voor gek step. Nou zal mij dat werkelijk jeuken, maar hij zal er ook wel eens naast fietsen. En ik denk eigenlijk dat hij dat gênant vindt. Maarja, ik zou zo'n ligfiets gênant vinden. Met me jurrekie over m'n gezicht, zie het al helemaal voor me. En daar moet ik me dus meer voor kleden dan voor een step.
Dus dat is eigenlijk het grootste dilemma. Zal ik echt voor gek rijden op een step... En moet ik me wat aantrekken van de gene van mijn man, wat hooguit een keer of vier per jaar is, dat we er samen op de fiets op uit gaan, en dan dus hij op de fiets, ik op de step. Allebei kan niet, geen plaats voor en geen geld voor. En ik wil eigenlijk gewoon echt geen ligfiets.
Dus dat is eigenlijk het grootste dilemma. Zal ik echt voor gek rijden op een step... En moet ik me wat aantrekken van de gene van mijn man, wat hooguit een keer of vier per jaar is, dat we er samen op de fiets op uit gaan, en dan dus hij op de fiets, ik op de step. Allebei kan niet, geen plaats voor en geen geld voor. En ik wil eigenlijk gewoon echt geen ligfiets.
donderdag 22 maart 2018 om 18:02
Ja, nu ik die loopfiets al een paar keer bekeken heb vind ik dat ook wel tof.... Ik ga die er ook in gooien bij manlief. Kan ik meteen zien of geld geen rol speelt
.
(En dat weet ik al hoor, dat dat het struikelblok niet zal zijn).
Openhaardvuur, het probleem is dat ik niet kan zitten op een zadel. Moet echt onderuit als ik zit op een stoel, en de zadel is echt een hel voor mij. Ik neem aan dat dat ook op een driewieler zit. Heb grote, blijvende problemen met het onderkantje zeg maar.
(En dat weet ik al hoor, dat dat het struikelblok niet zal zijn).
Openhaardvuur, het probleem is dat ik niet kan zitten op een zadel. Moet echt onderuit als ik zit op een stoel, en de zadel is echt een hel voor mij. Ik neem aan dat dat ook op een driewieler zit. Heb grote, blijvende problemen met het onderkantje zeg maar.
donderdag 22 maart 2018 om 18:05
Hij vindt juist mijn wens voor een step puberaal
We houden heel veel van elkaar
donderdag 22 maart 2018 om 18:06
Ik heb zo'n step (van Marktplaats... )
Het ziet er inderdaad eigenlijk niet uit, maar dat kan me niet schelen.
Het is wel echt anders dan fietsen. Zo hou ik fietsen gemakkelijk een twee uur vol, maar met een step ben ik na 45 minuten compleet leeg (daarom ook gekocht: conditie opbouwen).
Jurkje zou ik niet doen op een step, maar rok+legging ofzo... tja, waarom niet.
Je bent er zeker niet te oud voor. Integendeel: de jongeren schamen zich kapot... de wat ouderen kan het niet schelen.
Steppen naast iemand op de fiets... oef, ik denk niet dat ik het bijhoud.
Het is wel echt anders dan fietsen. Zo hou ik fietsen gemakkelijk een twee uur vol, maar met een step ben ik na 45 minuten compleet leeg (daarom ook gekocht: conditie opbouwen).
Je bent er zeker niet te oud voor. Integendeel: de jongeren schamen zich kapot... de wat ouderen kan het niet schelen.
donderdag 22 maart 2018 om 18:07
Als er geen sprake is van houden van, dan is er ook geen ruimte om te puberen.SpiritusLoco schreef: ↑22-03-2018 18:05Hij vindt juist mijn wens voor een step puberaal. Als ik hem wel koop, weet ik nu al dat hij dat mijn 'midlife-je' gaat noemen. Net zoals ik zijn boot zijn 'midlife-je' noem
![]()
We houden heel veel van elkaar![]()
donderdag 22 maart 2018 om 18:11
Ik ben dus ook niet zo gevoelig voor wat anderen vinden, behalve wat mijn man vindt. Waar ik me ook niet altijd wat van aantrek. Hoe vers kom je met 45 minuten steppen? Want ik moet er dus wel mee naar mijn werk. Dwars door de stad, allemaal mooie gladde fietspaden en op niet -drukke tijden, dus dat is wel lekker. En ik ga niet als een zot tekeer (denk ik), zal langzamer gaan dan normaal fietstempo denk ik (reed altijd zo'n 18 km per uusr).daddy_gijs schreef: ↑22-03-2018 18:06Ik heb zo'n step (van Marktplaats... )
Mijn man's fietstempo is net hard genoeg om niet om te kantelen. Denk dat ik dat wel red
spiritusloco wijzigde dit bericht op 22-03-2018 18:13
4.19% gewijzigd
donderdag 22 maart 2018 om 18:11
Normaal een meelezer, maar ik moest bij dit topic meteen denken aan de ElliptiGo (?). Zag paar dagen terug een nieuwsartikel over de Hollandse 100 waar een aantal prinsen aan meedeed en 1 van hen had zo'n fiets/step. Zelf dus geen ervaring mee en ook geen idee van de kosten, maar dat is wellicht ook een optie.