Op de step, blij da'k 'm heb?

22-03-2018 17:25 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door een lichamelijke aandoening zit ik er sinds kort serieus aan te denken om een step te kopen. Een echte, vette ;-D .
Deze:
http://www.kickbike.nl/?page_id=23

Echter....
Mijn man verklaart me voor gek. Maar fietsen op een gewone fiets kana ik echt niet meer. Enige alternatief is een ligfiets. En die vinnik stom. En het lijkt me ook niet lekker fietsen. Ik fiets normaal niet veel verder weg dan 7 kilometer, naar mijn werk. En verder voor dingen als wat boodschappen, naar de stad (4 kilometer), en voor ontspanning, rondje van 10 tot 15 kilometer is dan ook wel de max wegens strandtenten in de weg waar ik strandt ;- D

Nou ga ik heus echt niet op jullie mening varen (behalve als jullie unaniem vóór zijn ;-D ).
Maar wat denken jullie? Toch beter een ligfiets (al zie ik, behalve dat je er veel verder mee kan, maar dat doe ik dus niet in de praktijk), of een step en vet cool, hip en happening zijn (in waarschijnlijk enkel en alleen mijn eigen ogen, maar goed, het gaat ook om mij).
Ow, om het beeld compleet te maken: grote dame (zowel lang als stevig, maar niet dik), uitbundig type (bos krullen en veel kleurige kleding). Wel altijd in jurken omdat ik broeken verschrikkelijk vindt, maar ik kan in de modellen die ik draag prima steppen (en niet ligfietsen :hihi: ). Alleen schoeisel even aanpassen of gympen aan en extra paar schoenen op mijn werk. En tegen de 50, is misschien ook handig om te melden. Griet van 20 op een step of eentje van tegen de 50 geeft toch een ander beeld :rofl:
spiritusloco wijzigde dit bericht op 22-03-2018 17:27
5.07% gewijzigd
Elektrische step. 279 euro. Geen geld.

Afbeelding
Ik vind een monowheel of Segway wel leuk: https://youtu.be/rmlg5QkusFQ

Maar volgens mij mag zoiets niet net zoals zo'n hooverboard.
Oh, dat is óók gaaf, die elliptigo! Ik begin me nu te realiseren dat er meer alternatieven zijn dan alleen die ligfiets. Wel fijn zeg, dat ik daar nu ook over na kan denken! Ik heb die loopfiets van hierboven en de elliptigo echt nooit eerder gezien. Is al fijn om meer keuzes te hebben dan alleen die ligfiets of een step (wat me nog steeds heel kek lijkt, hoor, maar het moet wel te doen zijn. Ga 2 keer per week er mee naar mijn werk, de andere dagen heb ik of heen of terug een werkauto mee. Dus het gaat om 4 keer per week 7 kilometer. Je zou dat toch een keer moeten kunnen uitproberen, he....
Punt is dat ik er ook mee aan mijn beweging wil komen. Dus elektrisch, of zoiets als een segway is me te passief. Ik ben een beetje een stuiterbal die echt beweging nodig heeft anders word ik vervelend. Soort Jochem Myjer met een jurk aan :rofl:
Ik, bijna 59 (oei) step vrijwel dagelijks op m'n Kickbike:) Doe dit al 15 jaar of langer met veel plezier. Ik weet eigenlijk niet wat anderen ervan denken. Mijn man vindt het in ieder geval leuk en mijn conditie is top! Ik step als sport in de polder en als ik in een stad moet zijn neem ik hem mee in de auto, parkeer ik iets buiten het centrum en step naar m'n bestemming.
Ik verkleed me er niet voor en step in jurken, rokken of broeken. Wel op sneakers en regelmatig wisselend van been.....
Is 7 kilometer te doen?
Zeg ja
zeg ja
zeg ja
Zeg ja
Zeg ja
;-D
SpiritusLoco schreef:
22-03-2018 18:33
Is 7 kilometer te doen?
Ik denk dat je met de step zo'n 15 kilometer per uur rijdt, dus dan kan je er vanuit gaan dat je een half uurtje aan het steppen bent. Aan jou om te besluiten of je dat volhoudt.
Gewoon doen! Het gaat hier niet even simpel om een vervoermiddel, maar om jouw gevoel van vrijheid. Wat mij betreft is dat zo ongeveer de belangrijkste levensvoorwaarde! Gewoon doen dus!
Zo lijkt het me helemaal top, Lacuba! Het is met name die 7 kilometer waarvan ik niet weet of dat nou te hoog gegrepen is of niet. Ik denk het niet, maar ik heb echt helemaal geen idee wat op een step nou wel en niet te doen is.
Afbeelding

Tante Paula fiets.

Ik dacht overigens dat je daarvoor een brommerbewijs nodig had. Je mag niet zomaar overal mee de straat op.
retrostar wijzigde dit bericht op 22-03-2018 18:47
29.54% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Half uur zou ik prima vinden.

Nummer*Zoveel, spijker op z'n kop. Ik vind het zwaar frustrerend dat ik voor mijn gevoel nergens meer heen kan. Voelt opgesloten. Is niet zo, maar veel te afhankelijk van de auto, lopen is vaak te ver... nou ja, miepmiepmekker, ik wil inderdaad mijn vrijheid terug.
[quote=retrostar post_id=28296112 time=1521740520 user_id=183624]

Bij het zien van het zadelkrimp ik al ineen. Ik kan echt niet meer zitten. Helaas. Maar dank je voor het meedenken!
SpiritusLoco schreef:
22-03-2018 18:46
Oh, wat ellendig!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
SpiritusLoco schreef:
22-03-2018 18:35
Zeg ja
zeg ja
zeg ja
Zeg ja
Zeg ja
;-D
JA!
Was even steppen:) Nee hoor, maar 7 km is voor mij prima te doen. Ik step veel verder.
Ik ga verhuizen en moet daarna met de trein/(...) naar mijn psycholoog.

Ik zit ook al weken steppen te kijken, eentje die wel mee in de trein kan, dat wel.
Plus, is een alternatief voor hardlopen, las ik op veel pagina's!
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik heb alleen je opening post gelezen. Ik vind het heel gaaf!
Ken je die serie Grace and Frankie op Netflix? Als ik dat zo lees zie ik je voor me als een jongere Frankie haha. Ik zeg doen!
Oja, dit gaat hem hoogstwaarschijnlijk worden:

https://www.decathlon.nl/p/step-town-7- ... /R-p-12329

(Nogmaals, hij moet mee kunnen in de trein, plus ik wil geen banden, ik werk met fietsen en vervang al banden genoeg). (En het is de blauwe :p )
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Lacuba schreef:
22-03-2018 18:49
JA!
:worship:

Ik denk dat ik gewoon morgen een winkel ga bezoeken. Heb toch vrij. Had nog geen plannen. Moet toch wat te doen hebben, toch :A:

Eigenlijk raak ik alleen maar meer overtuigd dat ik het gewoon moet doen. Als iemand van 59 het kan, kan ik het ook ;-D . Sorry :whistle:

Ik ga morgen gewoon proberen. Kan vast wel bij een winkel met veel steps. Steppen? Maak ga niet uit, ik hoef er maar eentje!

En dan rijdt mijn man maar gewoon tien meter achter me. Tsss. ;-D
Kohaku schreef:
22-03-2018 18:57

(Nogmaals, hij moet mee kunnen in de trein, plus ik wil geen banden, ik werk met fietsen en vervang al banden genoeg). (En het is de blauwe :p )
Leuk! Zo eentje hebben mijn kinderen allebei, en dat vind ik echt al zo leuk!
Kohaku schreef:
22-03-2018 18:57

Leuk! Zo eentje hebben mijn kinderen allebei, en dat vind ik echt al zo leuk!
Doen! Ik hou van steppen!
Schattig he! Hoop alleen dat mijn knieën het een beetje aan kunnen.
Moet 2,5 km van het station naar psycholoog, dat moet wel lukken :p
Zou een speciaal fietszadel kunnen helpen?

https://www.google.nl/search?q=medisch+ ... 31&bih=781
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven