Psycho Kitty, Quest-ce que c'est?

22-03-2018 19:28 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze poes (het asiel wist niet precies hoe oud ze was, maar ik schat haar inmiddels op een jaar of zes) heeft al een tijdje gezondheidsproblemen. Ze is om te beginnen veel te zwaar, hoewel we haar alleen afgemeten hoeveelheden brokjes geven en niets extra's, en daarnaast zijn we nu voor de vierde keer binnen drie maanden met haar naar de dierenarts geweest omdat ze longproblemen heeft. Ze heeft de eerste keer een flinke longonsteking gehad en die lijkt steeds terug te keren.

Onze poes is thuis een lief beestje maar verandert bij de dierenarts in een ware helleveeg en het wordt steeds erger; ze bijt en klauwt wild om zich heen. De dierenarts gaf de vorige keer al aan dat hij haar zo eigenlijk niet kan (en wil) behandelen en vandaag werden we wederom naar huis gestuurd met de mededeling: binnen houden, meer kun je niet doen. Ze heeft een injectie met kalmeringsmiddelen gehad en daar moesten we het mee doen. Haar vlooienkuur wilde hij al niet meer geven.

Ik heb het idee dat de DA straks aan gaat sturen op in laten slapen, omdat verder onderzoek of behandeling met haar gedrag heel lastig is. Is dit een normale gang van zaken? Heeft het zin om naar een andere DA te zoeken? Heeft iemand tips? Want bij onze huidige praktijk lijken we tegen een muur op te lopen...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Ik had een dove kater tot voor kort en ook hij werd agressief omdat hij het niet begreep of in de war raakte vanwege zijn doofheid.

Tijdens zijn laatste half jaar moest hij ook tijdens onderzoeken een roesje, soms door dwangkooi en soms door een behendige dierenarts een soort van darten. Het werd daarmee ook best een dure kat. Ik heb verschillende soorten kattenreismandjes waarvan eentje alleen met tralies. Die gebruikte ik bij symptomen als benauwdheid dat zag je dan door de tralies heen. En een keer bij een keelontsteking, dan gaan ze zo nadrukkelijkk slikken. Dan werd hij op het oog gediagnosticeerd.

Ik vind jouw dierenarts onprettig en ongeduldig overkomen en zou uitwijken naar een andere, met oog voor katten.
Ik zou een dierenarts zoeken die aan huis komt. Is zoveel relaxter voor zo’n beestje. Dat doet mijn moeder ook altijd met haar katten. Het kost wat meer, maar het scheelt zoveel stress. Voor iedereen.
Bedankt voor alle adviezen, ik ga een andere DA zoeken.
Goed idee. Onze hond is echt lief, maar als hij bij de da is voor een inenting wil hij nog weleens happen. Ik zeg dat dan en meestal krijgt hij dan een muilkorf. Laatst was er een dierenarts van een andere vestiging en ik vertel dat en die man zegt, hoe bedoel je en binnen no time zet hij die spuit en de hond had niet eens tijd om te reageren. Sommige dierenartsen zijn gewoon zo goed.
Cum non tum age
Goed dat je een andere DA gaat zoeken, want dit is wel een beetje apart vind ik.

Wij hadden ook zo'n panische kat (let wel, hij was thuis al doodsbang voor alles, laat staan als je hem dan in zo'n mandje moest worstelen en dan bij de dierenarts moest brengen), en die hebben ze altijd een roesje gegeven. Ze planden dan zelf alles zo in dat ze meteen de tijd hadden om andere dingen te controleren, en DA-assistente heeft ook altijd z'n nagels geknipt (die groeiden aan het eind van z'n leven helemaal in z'n pootjes) en hem helemaal geborsteld (want ook wassen deed hij niet meer zo goed). Je bracht echt een duivel heen ;-D en je kreeg een fluffy katje terug.
moustache86 schreef:
23-03-2018 06:11
Ik zou een dierenarts zoeken die aan huis komt. Is zoveel relaxter voor zo’n beestje. Dat doet mijn moeder ook altijd met haar katten. Het kost wat meer, maar het scheelt zoveel stress. Voor iedereen.
Dat moet ook maar kunnen financieel en onderzoektechnisch. In de praktijk lukt het soms ook beter vanwege de middelen die daar staan.
We hebben eerst een DA gehad, in een grote kliniek, die de poezenpil jarenlang mee gaf (tip die we hadden gekregen van iemand) en dit registreerde in de computer bij de naam van onze kat, om na jaren opeens te zeggen dat de kattenpil niet bedoeld is voor langdurig gebruik en dat dat gevaarlijk is!

DA 2 werkte op meerdere locaties en kwam naar onze locatie. Ze kwam dan vaak veel te laat door uitgelopen behandelingen op andere locatie, dus dan zat je buiten op de stoep te wachten met je kat en kwam altijd alleen dus wij moesten inderdaad ook onze kat zelf vasthouden terwijl zij het abces open sneed. Deed hartstikke zeer bij het beestje dus ik had mijn armen helemaal open liggen.. bovendien wilde ik niet dat poes de associatie zou hebben van mij die haar vasthoudt, terwijl een ander haar pijn doet.

DA 3 is kleinschalig, heeft een assistente die duidelijk gek is op alle dieren. Is heel begaan en professioneel, wij hoeven poes niet vast te houden en toen poes een keer niet goed opknapte na een operatie mochten we er in het weekend mee terug komen, kosteloos. Er zit dus echt veel verschil in dierenartsen!
Lady_Grey schreef:
23-03-2018 09:31
Goed dat je een andere DA gaat zoeken, want dit is wel een beetje apart vind ik.

Wij hadden ook zo'n panische kat (let wel, hij was thuis al doodsbang voor alles, laat staan als je hem dan in zo'n mandje moest worstelen en dan bij de dierenarts moest brengen), en die hebben ze altijd een roesje gegeven. Ze planden dan zelf alles zo in dat ze meteen de tijd hadden om andere dingen te controleren, en DA-assistente heeft ook altijd z'n nagels geknipt (die groeiden aan het eind van z'n leven helemaal in z'n pootjes) en hem helemaal geborsteld (want ook wassen deed hij niet meer zo goed). Je bracht echt een duivel heen ;-D en je kreeg een fluffy katje terug.
Na het lezen van dit topic weet ik het zeker; mijn kat spoort echt niet....
Die vindt het leuk bij de dierenarts, das ook aandacht volgens haar.
Zij is dus, in tegenstelling tot normale katten zo mak als een lammetje... :facepalm:
Maechtje schreef:
22-03-2018 20:24
Ruilen? ;)

Mijn kat viel tijdens haar vorige bezoek een pitbull aan (vanuit haar mandje).
:rofl: echt?
Hahahaha... briljant!
phoebe24 schreef:
27-03-2018 20:42
:rofl: echt?
Hahahaha... briljant!
Yep! Beest liep iets te dicht langs haar mandje. Pootje eruit en BOEM. Pitbull tegen het plafond. Ik was best een beetje trots.

Ze zit hier nu naast me op de bank en ik krijg kopjes. Ze is best lief, als ze dat wil.
Goed dat je een andere DA zoekt. Die van ons komen aan huis, of als je naar de kliniek komt trekken ze leren handschoenen aan en rollen de kat in een handdoek. En als ze weten dat je kat het kind van de duivel wordt tijdens onderzoek dan regelen ze een tweede assistent. Onze kat werd op de tafel tegengehouden door 4 volwassenen.
Afgelopen keer super zoet en gezellig.
Geen peil op te trekken, rare beesten.
Maar ik vind t een fijn idee dat ze thuis langskomen als het moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven