Met eigen auto in Groot-Brittannië rijden
donderdag 22 maart 2018 om 14:40
Hoe lastig is het om met een Nederlandse auto in Groot-Brittannië te rijden?
En loont het de moeite om bijvoorbeeld voor een vakantie van 10 dagen in noordelijk Engeland en Schotland, je eigen auto mee te nemen in plaats van er eentje te huren?
Ik heb vele duizenden kilometers rij-ervaring met rechts rijden, en heb mijn rijbewijs nu al 26 jaar.
Ik heb ook meerdere maanden en duizenden kilometers links gereden in GB en Australië, maar dan altijd met het stuur ook aan de andere kant! Waardoor ik het heel logisch vind en amper hoefde te wennen.
Maar hoe is dat met stuur aan de 'verkeerde' kant voor dat land?
En hoe zit het met kosten van veerboot + eigen auto, versus vliegen + autohuur? Is het ene veel goedkoper dan het andere of eigenlijk niet?
Oh ja en tips voor leuke plaatsen in Yorkshire zijn ook welkom.
Bedankt!
En loont het de moeite om bijvoorbeeld voor een vakantie van 10 dagen in noordelijk Engeland en Schotland, je eigen auto mee te nemen in plaats van er eentje te huren?
Ik heb vele duizenden kilometers rij-ervaring met rechts rijden, en heb mijn rijbewijs nu al 26 jaar.
Ik heb ook meerdere maanden en duizenden kilometers links gereden in GB en Australië, maar dan altijd met het stuur ook aan de andere kant! Waardoor ik het heel logisch vind en amper hoefde te wennen.
Maar hoe is dat met stuur aan de 'verkeerde' kant voor dat land?
En hoe zit het met kosten van veerboot + eigen auto, versus vliegen + autohuur? Is het ene veel goedkoper dan het andere of eigenlijk niet?
Oh ja en tips voor leuke plaatsen in Yorkshire zijn ook welkom.
Bedankt!
You can never have too many hats, gloves and shoes
vrijdag 23 maart 2018 om 15:34
Poeh ik schrik toch wel van de kosten van zo'n veerboot! Ik woon in NH dus zou van IJmuiden naar Newcastle willen, want het tripje is ook in het noorden daar. Meer dan €700 retour! Dan misschien toch beter vliegen, Edinburgh zonder auto, en daarna een auto huren ofzo.
Of zoek ik verkeerd?
Of zoek ik verkeerd?
vrijdag 23 maart 2018 om 15:36
Ja ik heb al maanden in UK gereden hoor.Meme86 schreef: ↑22-03-2018 15:32Wij wonen in de UK en heb met een Rhd in Europa gereden en met een lhd in de UK. Enige probleem is als je alleen voor een slagboom staat dan moet je uitstappen...
Voor de rest wijst het zich vanzelf eigenlijk. Ga er van uit dat de wegen lang niet zo mooi en goed onderhouden zijn als je Londen voorbij bent, als wat je in NL gewend bent. Dus af en toe grote kuilen midden op de snelweg en zoab kent men niet
En met stoplichten iets uitkijken. Als er geen pijl staat krijgt ook het tegemoet komende verkeer groen. Ook als jij op de afslaande strook staat voorgesorteerd. En rechtdoorgaand verkeer heeft ook hier voorrang op afslaand verkeer
Verder vind ik de Britten tolerant kn het verkeer. Als je bijvoorbeeld in de verkeerde rij staat en je moet wisselen van rijstrook gaat dat allemaal gemoedelijk hier.
En geniet vooral van de prachtige natuur in het noorden!
Dat van die heggen wat andere mensen zeggen is ook wel een puntje dan, dat je minder zicht hebt met stuur aan verkeerde kant.