Philips hue lampen

25-03-2018 10:17 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft daar ervaring mee?
Ik zie het wekelijks voorbij komen bij vt wonen en dan denk ik altijd, wat prachtig!
Maar die prijzen, heftig!
Iemand hier positieve of negatieve ervaring?
Ja! Het is heel handig! Mooi licht. Ik kan het bedienen met m’n telefoon of met de afstandsbediening. Erg blij mee!
Wij hebben ze ook, erg blij mee! Mooi licht en handig te bedienen met onze huisapp.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Fleuriefleurie schreef:
25-03-2018 10:20
Ja! Het is heel handig! Mooi licht. Ik kan het bedienen met m’n telefoon of met de afstandsbediening. Erg blij mee!
Dit, ben er ook erg blij mee. ik heb ze ook in de inloopkast. als ik binnenloop gaat het licht aan, echt top aangezien ik ook vaak met handen vol daar binnen stap met opruimen van schone was en kleding.
Don't cry, buy a bag and move on.
Heb er ook eentje op de slaapkamer van mijn dochter die ik met een afstandsbediening kan bedienen en dimmen. Toen ze baby was, was dit praktisch dat ik een klein lampje kon aanmaken vanuit mijn bed om haar een flesje te geven.
En wat voor aanschaf tip geven jullie voor een starter?
Hier ook Philips Hue. Tsja, het werkt. Meer of minder fantastisch dan een gewoon lampje vind ik het niet per se. Het licht is wel mooi en het is handig dat je elke lamp makkelijk kan dimmen of een eigen kleur/warmte kan geven. En dat je makkelijk bepaalde lichtsettings met verschillende lampen tegelijk kan aan- of uitzetten. Ligt er denk ik aan wat je ermee wil of ze een toegevoegde waarde hebben of niet. Ik heb ook geprobeerd ze als wake-up light te laten fungeren, maar ze beginnen te fel.
Geweldig!
Het mooiste is om kleur te nemen en dan in een lamp met meerdere lichtpunten.
Start: de woonkamer natuurlijk. Kijk of de lampen van Hue in je normale lamp passen en begin bij de lamp waarin je er meerdere kunt doen. Er zijn startersets, je hebt namelijk een hue bridge nodig de eerste keer.
Ik gebruik het in de slaapkamer ook als wakeup light. En in de gang boven heb ik de lamp gekoppeld met een bewegingsmelder. Handig als je 's nachts naar de wc gaat. Gaat ook vanzelf weer uit

Ik heb een lamp met 4 lampen erin in de woonkamer, dan kun je kleurensettings gebruiken en ook zelf programmeren. Ik vind het heerlijk, de ene keer allerlei kleuren, dan zachtgroen of felblauw, dan de Nederlandse vlag (én oranje erbij), etc. Het geeft heel gezellig licht. In mijn volgende huis laat ik mijn muren wit en zorg ik voor goede kleurenverlichting.
ik heb in de woonkamer verschillende lampen verwisseld voor Hue lampen, en daarnaast twee Hue Iris lampen. De Iris staan achter een plant en stoel, gericht op de muur. Het geheel is te bedienen met de app op mijn telefoon of met de afstandsbediening. Het is fijn om meerdere 'sferen' in te stellen met eigen kleuren en felheid van het licht. Een sfeer voor als ik helder licht wil (bijvoorbeeld lezen oid), en een andere voor als we tv kijken of met vrienden samen zijn.

Wat ik ook erg handig vind is dat je het aan- en uitgaan van lampen kunt instellen. Zo gaat bij ons elke dag om half zeven de wekker, en dan gaan beneden ook meteen de lampen aan. En niet alleen 1 felle lamp die dan aan is omdat je snel-snel-snel wil zijn 's ochtends, maar met 1 klik gewoon een mooie sfeer. en met 1 klik is dat ook uit als je de deur uit gaat.
Daarnaast gaan bij mij ook de lampen automatisch aan als de zon onder gaat. In de winter fijn, dan begint het wat te schemeren binnen en gaan diverse lampen aan zonder dat ik iets hoef te doen.
The past may be in tatters
But today is all that matters
toevoeging: als starter zou ik een starter-set kiezen met bv drie white&color lampen, een bridge en een dimmer switch.
Ik heb weleens een ledlamp gehad die je met behulp van een afstandsbediening van kleur kon laten verschieten en toen leek mijn huis op een bazar. Het waren 16 kleuren geloof ik maar de mijne zaten er niet bij.

Lag dezelfde avond nog in de vuilnisbak.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
25-03-2018 11:16
Ik heb weleens een ledlamp gehad die je met behulp van een afstandsbediening van kleur kon laten verschieten en toen leek mijn huis op een bazar. Het waren 16 kleuren geloof ik maar de mijne zaten er niet bij.

Lag dezelfde avond nog in de vuilnisbak.
Welke lichtkleur je gebruikt is per persoon verschillend. Bij mij worden de groen- en blauw kleuren sowieso niet gebruikt. Maar er zijn verschillende scenes met gewoon warme kleuren (savanne, tropische schemering, ...) waarbij de app de verschillende lampen zo instelt dat de sfeer bereikt wordt. het hoeft dus niet allemaal flitsend te zijn als je daar niet van houdt, maar je kunt wel heel eenvoudig een mooie warme of juist frisse vrolijke sfeer bereiken.
Ik vind overigens een afstandsbediening onhandiger dan een gewone knop of een schakelklok. Ik heb drie lampen die op een afstandsbediening staan maar ze gaan zelden bij de eerste keer drukken allemaal aan of uit. De aansluiting ligt namelijk ergens achter wat kennelijk een obstructie is voor de afstandsbediening. Dus gemiddeld twee keer drukken (nadat je de afstandsbediening ergens hebt opgediept) maar in die tijd ben je al bij die lamp. :proud:
gruffalo schreef:
25-03-2018 11:23
Welke lichtkleur je gebruikt is per persoon verschillend. Bij mij worden de groen- en blauw kleuren sowieso niet gebruikt. Maar er zijn verschillende scenes met gewoon warme kleuren (savanne, tropische schemering, ...) waarbij de app de verschillende lampen zo instelt dat de sfeer bereikt wordt. het hoeft dus niet allemaal flitsend te zijn als je daar niet van houdt, maar je kunt wel heel eenvoudig een mooie warme of juist frisse vrolijke sfeer bereiken.
Hetwas een simpel ding dus je kon niet je kleur zelf mengen en onder een voorkeurtoets zetten inclusief intensiteit. Dat had waarschijnlijk wel uitgemaakt.
Ziet er prachtig uit, maar wat een prijzen!
Starterskit ok, maar zelfs een enkele lamp om erbij te kopen of te vervangen kost al iets van 50 euro?!
Maar ik neem niet aan dat die lampen langer mee gaan dan gewone lampen?
Philips Hue

Maakt deel uit van de trend om alles "smart" te maken in je huis. Je maakt daarmee vooral bedrijven smarter over jou privéaangelegenheden terwijl het in mijn situatie erg weinig echte voordelen heeft in de praktijk.

Opstaan gaat wat mij betreft sneller dan je smartphone of afstandsbediening pakken en de app starten. Verreweg de meeste groepen bestaan uit heel afwijkende lampen en niet het standaard Philips peertje en gaan door middel van goedkope schakelklokken aan en uit die bij Blokker 50 cent per stuk hebben gekost.
Je licht aan- of uitdoen thuis vanaf je werk heeft weinig voordelen of je moet je vrouw met haar minnaar thuis in de slaapkamer willen treiteren. :)
Hier geen hue maar de tradfi lampen van IKEA (volgens mij zijn die ook combineerbaar met de hue).

Bevallen erg goed, we hebben er een met bewegingssensor in de gang en verder een mix van multicolor/eenkleurig.

Als starter set heb je de hub (die maakt het mogelijk dat je met je mobiel verbindt.) met enkele lampen en een schakelknop.
Alles installeren en instellen duurde even maar nu werkt het perfect.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik heb:

15 "peertjes" zoals het standaard Philipsmodel maar dan gewone ledlampen
16 spotjeslampen waarvan drie in het armatuur zitten ingebouwd
7 halogeen plafondspotjeslampen
4x40 ledbolletjes van verschillende grootte als effectverlichting

Dus heel anders dan Philips in zijn reclame denkt.
De hal is 's avonds en overdag bij somber weer verlicht. Dus daar zou je een lichtsensor op kunnen zetten die dat automatisch doet, die dan tussen pakweg 24.00 uur en 6.00 uur 's morgens overruled wordt door een bewegingssensor. Maaarr: ikzelf doe nooit de verlichting aan onderweg naar de badkamer 's nachts omdat ik anders te wakker wordt en mijn man wel. Hoe weet dat ding dat dan, en wat als ik om half zes opsta en niet om zes uur? Of 's nachts rond wil gaan struinen.

Kortom te ingewikkeld waar een simpel lichtknopje voldoende is en niemand op de hoogte wordt gehouden van ons gedrag.
Ik lees even mee want we willen straks misschien ook een Philips hue systeem.
Voor de mensen die het te duur vinden: aliexpres heeft ook slimme lampen

https://www.want.nl/slimme-verlichting-aliexpress/
Mijn ervaring is overigens slechts dat de buren het hebben en ze blijkbaar van blauw houden en dat ik dan langsloop en denk 'goh je zou maar zo'n last hebben van heroïnespuiters in je woonkamer'

Ik moet de mooie varianten nog tegenkomen.
Dropdrop schreef:
25-03-2018 13:45
Mijn ervaring is overigens slechts dat de buren het hebben en ze blijkbaar van blauw houden en dat ik dan langsloop en denk 'goh je zou maar zo'n last hebben van heroïnespuiters in je woonkamer'

Ik moet de mooie varianten nog tegenkomen.
Dan bedoel jij geen hue lampen want die kun je juist in alle kleuren instellen. bedoel jij geen led verlichting? want die is er tegenwoordig ook in alle kleuren maar de wat oudere versies zijn meestal “slagerijblauw” zoals ik het noem....
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
25-03-2018 15:17
Dan bedoel jij geen hue lampen want die kun je juist in alle kleuren instellen. bedoel jij geen led verlichting? want die is er tegenwoordig ook in alle kleuren maar de wat oudere versies zijn meestal “slagerijblauw” zoals ik het noem....
Misschien hebben de buren op hun huelampen juist de 'slagerijblauw' uitgekozen omdat ze dat prachtig vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven