Luizen weer terug!!!
maandag 26 maart 2018 om 22:10
Dacht ik dat dochter eindelijk luisvrij was. ..
Een tijd geleden kreeg mijn dochter van 10 luizen. Hup luizenmiddel gekocht, twee weken lang gekamd, alles in huis onder handen genomen...geen luis of neet meer gevonden.... Vervolgens een maand later weer neten ontdekt, ik kon weer opnieuw beginnen.
Na 3 weken dagelijks kammen geen neet of luis meer gevonden.
Ik nam me voor om elke week op de woensdagen en op de zondagen preventief te kammen met de luizen/netenkam. Ik was hier heel consequent (het 2x pw preventief kammen) in want ik zat niet op een herhaling te wachten.
Afgelopen woensdag nog gekamd, geen enkele luis gevonden..
Gisteren kwam het er niet van, dus ik ging haar haar vandaag weer preventief kammen. LUIZEN!!! Niet één maar een stuk of 20, geen baby luisjes maar van die dikke grote luizen die eruit vielen.
Hoe kan het van maanden lang preventief kammen en niks gevonden (afgelopen woensdag nog) naar een heel hoofd weer vol met luizen???!
Ik begin hier zo moe van te worden
Een tijd geleden kreeg mijn dochter van 10 luizen. Hup luizenmiddel gekocht, twee weken lang gekamd, alles in huis onder handen genomen...geen luis of neet meer gevonden.... Vervolgens een maand later weer neten ontdekt, ik kon weer opnieuw beginnen.
Na 3 weken dagelijks kammen geen neet of luis meer gevonden.
Ik nam me voor om elke week op de woensdagen en op de zondagen preventief te kammen met de luizen/netenkam. Ik was hier heel consequent (het 2x pw preventief kammen) in want ik zat niet op een herhaling te wachten.
Afgelopen woensdag nog gekamd, geen enkele luis gevonden..
Gisteren kwam het er niet van, dus ik ging haar haar vandaag weer preventief kammen. LUIZEN!!! Niet één maar een stuk of 20, geen baby luisjes maar van die dikke grote luizen die eruit vielen.
Hoe kan het van maanden lang preventief kammen en niks gevonden (afgelopen woensdag nog) naar een heel hoofd weer vol met luizen???!
Ik begin hier zo moe van te worden
hanaa wijzigde dit bericht op 26-03-2018 22:12
6.11% gewijzigd
maandag 26 maart 2018 om 22:58
Tornacense schreef: ↑26-03-2018 22:41Het kan ook zijn dat elke her-besmetting gewoon écht elke keer van ergens anders komt.
Dan weer een keer van een feestje, dan weer van de zwemles, dan weer van in de klas elkaars mutsen uitwisselen, ...
Dat kan zeker ook, maar waar ik me zo druk over maak is dat er af gelopen woensdag geen enkele tevoorschijn kwam en nu zoveel. Dan werkt dat preventief kammen voor geen meter (bij mij)
maandag 26 maart 2018 om 22:58
Maar kam je dan wel goed? Er zouden na goed kammen geen luizen moeten achterblijven.Hanaa schreef: ↑26-03-2018 22:56Ik ga morgen de mayonaise methode maar proberen. Elke x chemische zooi op haar hoofd heeft niks uitgehaald.
Iemand nog andere tips?
(Ik ben vanmiddag ook nog eens met de stijltang erover gegaan, vervolgens nog eens gekamd. Er vielen nog een stuk of 4 levende luizen uit)
maandag 26 maart 2018 om 23:00
Heb je die behandeling wel na een week herhaald? Dat wordt geadviseerd bij hardnekkige luizen.Hanaa schreef: ↑26-03-2018 22:56Ik ga morgen de mayonaise methode maar proberen. Elke x chemische zooi op haar hoofd heeft niks uitgehaald.
Iemand nog andere tips?
(Ik ben vanmiddag ook nog eens met de stijltang erover gegaan, vervolgens nog eens gekamd. Er vielen nog een stuk of 4 levende luizen uit)
Overigens bevat een middel als XT luis geen pesticiden.
maandag 26 maart 2018 om 23:04
Ik geloof van wel. Normaal gesproken altijd nat, vandaag droog gekamd icm stijltang. Kleine plukjes haar vandaag.Gatinmijnsok schreef: ↑26-03-2018 22:58Maar kam je dan wel goed? Er zouden na goed kammen geen luizen moeten achterblijven.
Bij preventief kammen verdeel ik het haar in 4 a 5 stukken, laat ik haar met haar hoofd over de wastafel buigen en begin die 4 a 5 stukken haar afzondelijk te kammen. Op het einde verdeel ik het haar nog eens in 2 en kam elke kant nogmaals boven de wastafel uit. Twee x per week zo ook afgelopen woensdag. Niks ontdekt toen...
dinsdag 27 maart 2018 om 07:43
Niet om lullig te doen, maar bij luizen bestaat er niet zoiets als 'preventief kammen'. Of je kind heeft geen luizen (in welk geval je niets weghaalt tijdens het kammen), of je kind heeft wel luizen (in welk geval er niets preventiefs aan is). Als je kind geen luizen heeft, voorkomt kammen niet dat een besmetting in de toekomst zal optreden.
dinsdag 27 maart 2018 om 08:49
Ik kam sinds mijn dochters elke keer na een paar maanden weer luizen hadden (en ikzelf ook al 2 keer) dagelijks even. Geen idee hoe jij in een paar dagen tijd opeens 20 grote vindt, maar elke dag even kammen moet het beste zijn. Dan voorkom je dat het er zoveel worden.
Niet leuk om te doen, maar het is inmiddels onderdeel van het ochtendritueel geworden.
Niet leuk om te doen, maar het is inmiddels onderdeel van het ochtendritueel geworden.
dinsdag 27 maart 2018 om 08:49
Dan kun je wel voorkomen dat ze eitjes leggen en zich razendsnel vermenigvuldigen.NosceTeIpsum schreef: ↑27-03-2018 07:43Niet om lullig te doen, maar bij luizen bestaat er niet zoiets als 'preventief kammen'. Of je kind heeft geen luizen (in welk geval je niets weghaalt tijdens het kammen), of je kind heeft wel luizen (in welk geval er niets preventiefs aan is). Als je kind geen luizen heeft, voorkomt kammen niet dat een besmetting in de toekomst zal optreden.
dinsdag 27 maart 2018 om 08:51
Dit. Bij mijn dochter zijn we het een keer vergeten en toen had ze in no time weer luizen. XT luis werkt als een tierelier als je het na een week nogmaals gebruikt.
dinsdag 27 maart 2018 om 10:22
Vanavond gaat er azijn in.
Vanochtend weer gekamd. Hup nog twee grote levende luizen aangetroffen. Het gekke is dat er nauwelijks neten te vinden zijn. Ik heb maar een stuk of 3 neten kunnen vinden. Dat kan dan toch niet?
Bij zoveel luizen moeten we toch best veel neten (al dan niet dode) terug te vinden zijn??
Kan het zijn dat er gewoon ineens zoveel zijn overgelopen bij het film kijken op bed met haar vriendinnen afgelopen weekend? Dat ze een uur lang met haar hoofd tegen een ander hoofd heeft aangeleund en dat zo al die luizen zijn overgelopen op haar hoofd??? Ik heb er anders geen verklaring voor...
Het aantal grote luizen klopt niet met de drie neten die in haar haar zitten. Dat icm het reeds op woensdag al haar haar te hebben gekamd (en niks gevonden)....
Vanochtend weer gekamd. Hup nog twee grote levende luizen aangetroffen. Het gekke is dat er nauwelijks neten te vinden zijn. Ik heb maar een stuk of 3 neten kunnen vinden. Dat kan dan toch niet?
Bij zoveel luizen moeten we toch best veel neten (al dan niet dode) terug te vinden zijn??
Kan het zijn dat er gewoon ineens zoveel zijn overgelopen bij het film kijken op bed met haar vriendinnen afgelopen weekend? Dat ze een uur lang met haar hoofd tegen een ander hoofd heeft aangeleund en dat zo al die luizen zijn overgelopen op haar hoofd??? Ik heb er anders geen verklaring voor...
Het aantal grote luizen klopt niet met de drie neten die in haar haar zitten. Dat icm het reeds op woensdag al haar haar te hebben gekamd (en niks gevonden)....
dinsdag 27 maart 2018 om 10:29
dinsdag 27 maart 2018 om 10:31
dinsdag 27 maart 2018 om 10:31
Bij ons hielp Tea Tree shampoo + conditioner van Dr. Organic heel goed de laatste keer dat ze luizen hadden. Na de tweede dag geen luizen meer gevonden en daarna ook niet meer (laatste besmetting is inmiddels meer dan een jaar geleden).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 27 maart 2018 om 10:33
Dat denk ik dus ook. Ik vind geen baby luisjes, drie neten tot nu toe (waarschijnlijk dus gelegd van zaterdag tot nu) .s-a-r-kast schreef: ↑27-03-2018 10:29Bij alleen grote luizen denk ik aan 'overlopers'.
Anders zou je toch wel luizen in verschillende stadia aantreffen? Ze zijn pas na een paar dagen vruchtbaar.
Kammen kammen kammen.
Appelazijn verdund met water in het haar aanbrengen en lekker een paar uur laten intrekken.
Dus echt de volwassen grote luizen. Houdt dat in dat deze nu wel elk ogenblik heeeeeeel veel eitjes kunnen gaan leggen???? (Brrrrr)
dinsdag 27 maart 2018 om 10:34
Ik heb nog luizenmiddel over van de vorige keer...ik vrees dat ik die vanavond moet gaan gebruiken voordat er eitjes worden gelegdIJskoffie schreef: ↑27-03-2018 10:31Je kan nu wel allerlei theorieën bedenken, maar feit is dat ze luizen heeft en ze er vanaf moet.
Ik zou vanavond behandelen (met iets als XT luis of Prioderm), daarna elke dag goed kammen (ik doe het met cremespoeling en neem er goed de tijd voor) en behandeling over een week herhalen.
dinsdag 27 maart 2018 om 10:41
Zoon gecheckt gisteren en mezelf deze ochtend (met luizen/netenkam) Gelukkig niks gevonden.
Heb een briefje in een envelop gedaan die ze aan de juf moest geven deze ochtend (dat vind ze de fijnste manier om het te laten weten)
dinsdag 27 maart 2018 om 10:41
Heb je de juf al ingelicht?? Op onze basisschool regelden we in zo´n geval een extra luizencontrole.
En koop een pot gel, bus haarlak of iets anders plakkerigs. Luizen houden doorgaans van schoon haar en dat van jouw kind is nu natuurlijk meer dan schoon, door het zwemmen en het wassen en kammen.
En koop een pot gel, bus haarlak of iets anders plakkerigs. Luizen houden doorgaans van schoon haar en dat van jouw kind is nu natuurlijk meer dan schoon, door het zwemmen en het wassen en kammen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
dinsdag 27 maart 2018 om 10:51
Weer een fabel! Een vanuit goede bedoelingen trouwens, als troost voor kinderen die luizen hebben. Het interesseert luizen helemaal niets of jouw haar schoon is of vol gel zit.Ceylon schreef: ↑27-03-2018 10:41Heb je de juf al ingelicht?? Op onze basisschool regelden we in zo´n geval een extra luizencontrole.
dinsdag 27 maart 2018 om 22:03
Deze avond weer gekamd, geen luis getroffen wel neten. Is het zinvol om dan morgen luizen middel toe te passen of kan ik bv door middel van een mayonaise masker proberen alle neten eruit te krijgen. Ik lees namelijk vaak dat luizenmiddel zinloos is voor neten. Zou ik met de mayonaise methode dan ook nog een paar verdwaalde luizen eruit kunnen krijgen? ?
dinsdag 27 maart 2018 om 22:14
Ken je de Luizenkliniek? Heeft meerdere vestigingen in het land. Je kunt daar in één behandeling (met lucht) van de luizen af komen. Is niet heel goedkoop en kost ook tijd (iets van 1,5 uur), maar dan ben je er dus ook echt van af.
Toen mijn zoon eens luizen had, dacht ik ze zelf ook te hebben. Geen levende luizen gezien, maar ik kamde toch af en toe wel wat heel kleine dingetjes uit met de luizenkam, en ik zag niet goed wat het nu precies was. Een neet, of toch gewoon een stukje huidschilfer of roos of wat dan ook. Mijn zoon leek er ook maar niet van af te komen, maar uiteindelijk bleek dat hij roos had. Terwijl een kapster dat nog voor eitjes had aangezien, dus zo gek vond ik het niet dat ik in verwarring was.
Ik ben zelf alsnog naar de luizenkliniek gegaan (zat bij een kapsalon in), waar ik heel zorgvuldig en precies gecontroleerd werd. Ik had geen neten of luizen, en hoefde dus ook geen behandeling.
Het is gewoon heel hardnekkig en kinderen worden snel opnieuw besmet. De school van mijn zoon was na de voorjaarsvakantie voor het eerst volledig 'luisvrij', wat waren ze trots, haha.
Toen mijn zoon eens luizen had, dacht ik ze zelf ook te hebben. Geen levende luizen gezien, maar ik kamde toch af en toe wel wat heel kleine dingetjes uit met de luizenkam, en ik zag niet goed wat het nu precies was. Een neet, of toch gewoon een stukje huidschilfer of roos of wat dan ook. Mijn zoon leek er ook maar niet van af te komen, maar uiteindelijk bleek dat hij roos had. Terwijl een kapster dat nog voor eitjes had aangezien, dus zo gek vond ik het niet dat ik in verwarring was.
Ik ben zelf alsnog naar de luizenkliniek gegaan (zat bij een kapsalon in), waar ik heel zorgvuldig en precies gecontroleerd werd. Ik had geen neten of luizen, en hoefde dus ook geen behandeling.
Het is gewoon heel hardnekkig en kinderen worden snel opnieuw besmet. De school van mijn zoon was na de voorjaarsvakantie voor het eerst volledig 'luisvrij', wat waren ze trots, haha.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 27 maart 2018 om 23:11
Ik begrijp werkelijk niet dat je gisteren 20 luizen uit haar haar hebt gekamd en je nog steeds twijfelt over wel of niet behandelen. Waarom heb je haar vanavond niet in de shampoo/lotion gezet?
Zo doe ik het: luizenshampoo, crèmespoeling, kammen. En de dagen erna elke dag kammen (met crèmespoeling).
Mayonaise masker heb ik nooit van gehoord.
Zo doe ik het: luizenshampoo, crèmespoeling, kammen. En de dagen erna elke dag kammen (met crèmespoeling).
Mayonaise masker heb ik nooit van gehoord.