Zuurtegraad

29-03-2018 10:20 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Ik wou even weten wanneer je zwanger bent of je vagina zuurder of juist minder zuur is? Kan iemand me hier een antwoord op geven?

Alvast bedankt!
Smileke schreef:
29-03-2018 10:54
Degene onder jullie die dit een rare vraag vinden moeten eventueel 2x nadenken.. de ph waarde is iets dat goed ondehouden moet worden om infecties te vermijden. Dat zou elke vrouw moeten weten ipv anderen te beoordelen
Niet kunnen googelen op vrij duidelijke trefwoorden.
Niet in staat om je gynaecoloog om verduidelijking te vragen.
Niet snappen dat er zwangerschapstesten bestaan.

Wie moet er nou ook alweer nadenken?
Smileke schreef:
29-03-2018 10:57
Ik zal eventueel niet de correcte zoekfunctie gebruikt hebben akkoord maar daarvoor hoeven jullie ziet zo aanvallend te zijn.

En wees dan meer specifiek!!
Je snapt het echt niet, kennelijk.
Ik ben hier allemaal zeer goed van op de hoogte maar wil gewoon andere mensen hun mening of ervaring horen ok?!!
Tsja, ze stelt de vraag wel op het juiste forum. Wij staan er tenslotte om bekend zure visgleuven te zijn, dus we zouden het antwoord moeten weten... :hihi:
Als een mens nog geen gewone vraag mag stellen zknder gezeik wat mag er dan wel nog alsjeblief zeg!!
Smileke schreef:
29-03-2018 10:54
Degene onder jullie die dit een rare vraag vinden moeten eventueel 2x nadenken.. de ph waarde is iets dat goed ondehouden moet worden om infecties te vermijden. Dat zou elke vrouw moeten weten ipv anderen te beoordelen
Ik ben nu voor de derde keer zwanger en er heeft nog nooit iemand iets gezegd over het onderhouden van je ph waarde (ben ik trouwens die enige die bij die zin aan een zwembad denkt i.p.v. aan de vagina van een zwangere vrouw?)
Smileke schreef:
29-03-2018 11:00
Als een mens nog geen gewone vraag mag stellen zknder gezeik wat mag er dan wel nog alsjeblief zeg!!
Je mag proberen foutloos te typen.
Jij mag proberen gewoon niet te reageren als je niets nuttigs te zeggen hebt
Maar wacht even, je bent aan de pil?
(andere topic)

Staat er iets in de bijsluiter?
himalaya schreef:
29-03-2018 10:52
Dat belooft nog wat voor de rest van je leven :sherlock:
Jeetje wat zijn jullie met zijn allen kinderachtig zeg..

Ik zie wel stommere en meer voor de hand liggende vragen voorbij komen. Iemand meteen belachelijk maken is wel erg laag. Helemaal als het echt een meisje van 18 is :facepalm:
lilalinda schreef:
29-03-2018 11:06
Maar wacht even, je bent aan de pil?
(andere topic)

Staat er iets in de bijsluiter?
Niet dat ik weet neen ik heb nog niet gekeken
TO, het is beter om zulke vragen aan de verloskundige of dokter te stellen. Zij weten het antwoord het best. Het is voor hun ook geen rare vraag.

Dit is een forum en hier mag iedereen reageren zoals zij wil en ook het antwoord niet weten of het een rare vraag vinden. Dit mogen zij ook tegen je zeggen.
Smileke schreef:
29-03-2018 10:59
Ik ben hier allemaal zeer goed van op de hoogte maar wil gewoon andere mensen hun mening of ervaring horen ok?!!
Nou vertel (als jij hier zo goed van op de hoogte bent) wat doe jij dan om je ph waarde te beïnvloeden? Want volgens mij regelt de natuur dat gewoon zelf en moet je er zelf juist zo min mogelijk aan doen. Juist als je daarmee gaat zitten rommelen gaat het fout.
Westworld schreef:
29-03-2018 11:06
Jeetje wat zijn jullie met zijn allen kinderachtig zeg..

Ik zie wel stommere en meer voor de hand liggende vragen voorbij komen. Iemand meteen belachelijk maken is wel erg laag. Helemaal als het echt een meisje van 18 is :facepalm:
Dankjewel :)
stripverhaal schreef:
29-03-2018 11:09
Nou vertel (als jij hier zo goed van op de hoogte bent) wat doe jij dan om je ph waarde te beïnvloeden? Want volgens mij regelt de natuur dat gewoon zelf en moet je er zelf juist zo min mogelijk aan doen. Juist als je daarmee gaat zitten rommelen gaat het fout.
Speciale zeep en voedingsuplementen
stripverhaal schreef:
29-03-2018 11:09
Niet verder vertellen, maar ik gebruik soms yoghurt. En Ja, dat werkt heel goed
En nee, dit is geen medisch advies!
Das een creatieve oplossing, blij dat het werkt!
Smileke schreef:
29-03-2018 11:10
Dat moet je dus juist niet doen, die zeep. Je lichaam kan dat allemaal zelf regelen. Die zeep is juist niet goed voor je zuurgraad.
April2018april schreef:
29-03-2018 11:07
TO, het is beter om zulke vragen aan de verloskundige of dokter te stellen. Zij weten het antwoord het best. Het is voor hun ook geen rare vraag.

Dit is een forum en hier mag iedereen reageren zoals zij wil en ook het antwoord niet weten of het een rare vraag vinden. Dit mogen zij ook tegen je zeggen.
Helemaal akkoord maar ik wil gewoon wat wederzijds respect en formaliteit. Hier wordt gewoon kinderachtig op gereageerd..
April2018april schreef:
29-03-2018 11:14
Dat moet je dus juist niet doen, die zeep. Je lichaam kan dat allemaal zelf regelen. Die zeep is juist niet goed voor je zuurgraad.
Dat is PH-neutrale zeep juist zeer goed
Doe een zwangerschapstest en je weet het :sarcastic: :yawnee:
Smileke schreef:
29-03-2018 11:10
Op aanraden van iemand (gynaecoloog bijvoorbeeld?) of doe je dit uit eigen overtuiging?
Heb je bepaalde klachten waarom dat nodig is en loop je daarom ook bij een gynaecoloog? (Oftewel, waarom heb je op je achttiende al te maken met een gynaecoloog?).
Want in principe zijn voor de gemiddelde vrouw dat soort dingen helemaal niet nodig (en doet het meestal meer kwaad dan goed).
Smileke schreef:
29-03-2018 11:16
Dat is PH-neutrale zeep juist zeer goed
absoluut niet! Nooit meer doen!

De normale zuurgraad (pH-waarde) van je vagina ligt tussen de 4 en 4,5 (zuur). De rest van je lichaam heeft een pH-waarde van rond de 7. Gewone zeep heeft ook een zuurgraad van ongeveer 7, ook wel pH neutraal genoemd. Als je je vagina hiermee wast, verstoor je de zuurgraad.
stripverhaal schreef:
29-03-2018 11:17
Op aanraden van iemand (gynaecoloog bijvoorbeeld?) of doe je dit uit eigen overtuiging?
Heb je bepaalde klachten waarom dat nodig is en loop je daarom ook bij een gynaecoloog? (Oftewel, waarom heb je op je achttiende al te maken met een gynaecoloog?).
Want in principe zijn voor de gemiddelde vrouw dat soort dingen helemaal niet nodig (en doet het meestal meer kwaad dan goed).
Op aanrade en een jaarlijkse controle kan helemaal geen kwaad
Evelien_88 schreef:
29-03-2018 11:17
Doe een zwangerschapstest en je weet het :sarcastic: :yawnee:
Ik wacht af tot mijn maandstonden ik ben nig niet zeker of ik kan testen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven