Zuurtegraad

29-03-2018 10:20 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen

Ik wou even weten wanneer je zwanger bent of je vagina zuurder of juist minder zuur is? Kan iemand me hier een antwoord op geven?

Alvast bedankt!
Smileke schreef:
29-03-2018 11:21
Op aanrade en een jaarlijkse controle kan helemaal geen kwaad
Jaarlijkse controle van gynaecoloog als je 18 bent en geen medische/gynaecologische klachten hebt?
Jij woont niet in Nederland vermoed ik of wel?
Neen hier is dat een normale gang van zaken
Maar ook in Belgie raadt een gynaecoloog je echt niet aan om je vagina met zeep te wassen.
Smileke schreef:
29-03-2018 11:34
Neen hier is dat een normale gang van zaken
Maar dit is een Nederlands forum. Mensen reageren dus (over het algemeen) vanuit de Nederlandse situatie. En in Nederland is het heel vreemd wanneer een 18jarige bij een gynaecoloog loopt, dus dan zul je ook wat vreemde antwoorden krijgen, vooral als ze niet weten dat je niet in Nederland bent.
Want als je in Nederland op je 18de bij een gynaecoloog loopt dan zijn daar (medische) redenen voor (en stel je dit soort vragen dus ook aan de gynaecoloog) en dat heeft ook invloed op de reacties.
Waaw nog rasitisch ook..
Smileke schreef:
29-03-2018 11:44
Waaw nog rasitisch ook..
je bedoelt racistisch?
en waar maak je dat dan uit op??
Smileke schreef:
29-03-2018 10:57
Ik zal eventueel niet de correcte zoekfunctie gebruikt hebben akkoord maar daarvoor hoeven jullie ziet zo aanvallend te zijn.

En wees dan meer specifiek!!

Als je dat nou zelf in je eerste post had gedaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Smileke schreef:
Waaw nog rasitisch ook..

o_o
Serieus?? Je vat mijn post op als racisme?
Wow, ik sta niet snel met mijn mond vol tanden, maar jou is het gelukt meisje.
Ik geef het op.
(FYI, nee dat was absoluut geen racisme, maar advies om beter advies te krijgen, aangezien de situatie per land verschilt en dat toch behoorlijk belangrijk is voor een advies).
Smileke schreef:
29-03-2018 10:36
Ga ergrnd anders reageren ik wacht op mensen die me een echt antwoord kunnen geven

Je gyn dus.
Smileke schreef:
Waaw nog rasitisch ook..

Alsjeblieft, wacht met babies maken.
KyloRen schreef:
29-03-2018 11:26
Nee, zulke zeep kan dus wél kwaad, al beweren ze dat het pH-neutraal is :(
pH neutraal betekent een pH-waarde van 7, oftewel niet zuur en niet basisch. Deze waarde wijkt vaak af van de pH-waarde van het gebied waar je de zeep gebruikt.
Het advies is niet voor niets om geen zeep en andere schoonmaakmiddelen te gebruiken in en om je intieme onderdelen.
Smileke schreef:
29-03-2018 11:21
Op aanrade en een jaarlijkse controle kan helemaal geen kwaad
In jouw geval zeker ja. Maar ik ken verder niemand die naar de gynaecoloog gaat omdat een jaarlijkse controle geen kwaad kan.

En ga alsjeblieft gewoon testen. Verlos ons en jezelf van deze kwelling.
Verwijderd
Smileke schreef:
Waaw nog rasitisch ook..
Misschien even op Google zoeken wat de definitie is en hoe je het moet schrijven?

Als je een vriendelijkere toon zou aan slaan zou je ook fijnere reacties terug krijgen. Ook zou ik de reacties even beter gaan lezen, die waar je op reageert is echt niks raars of onaardigs aan.
Minder zuur dus bevattelijker voor schimmels . Ph kan op natuurlijke manier verhoogd worden door bijv een spoeling van keukenazijn en water , of yoghurt, heb ik gehoord. Ook voeding kan er van invloed op zijn (geen witbrood eten bijv) Vraag het je gynaecoloog of verloskundige als je het zeker wilt weten .
Que Sera Sera
KyloRen schreef:
29-03-2018 11:26
Nee, zulke zeep kan dus wél kwaad, al beweren ze dat het pH-neutraal is :(
Met water alleen wassen is het beste .

Andere middelen (ook die uit de drogist "speciaal "voor de intieme delen) verstoren het zelfregulerende en zelfreinigende systeem.
Que Sera Sera
Ik snap dat je stress hebt als je op je 18e een zwangerschap vermoedt.
Het zal vast nog wel een paar keer gaan gebeuren in je leven, dat je je anders dan anders voelt en daarom even een testje doet.
En meestal zal er niks aan de hand zijn, maar niemand zal op afstand kunnen zeggen of je zwanger bent. Zo duur zijn die testjes niet en ik denk dat er een last van je valt zodra je meer duidelijkeid hebt.

Succes.
Leonietmachine schreef:
29-03-2018 12:24
Minder zuur dus bevattelijker voor schimmels . Ph kan op natuurlijke manier verhoogd worden door bijv een spoeling van keukenazijn en water , of yoghurt, heb ik gehoord. Ook voeding kan er van invloed op zijn (geen witbrood eten bijv) Vraag het je gynaecoloog of verloskundige als je het zeker wilt weten .
Badankt!
LadyMadonna schreef:
29-03-2018 12:33
Ik snap dat je stress hebt als je op je 18e een zwangerschap vermoedt.
Het zal vast nog wel een paar keer gaan gebeuren in je leven, dat je je anders dan anders voelt en daarom even een testje doet.
En meestal zal er niks aan de hand zijn, maar niemand zal op afstand kunnen zeggen of je zwanger bent. Zo duur zijn die testjes niet en ik denk dat er een last van je valt zodra je meer duidelijkeid hebt.

Succes.
Dankjewel!
TO als je wilt weten of je zwanger bent, doe je een zwangerschapstest . Deze kan je kopen bij elke drogist.

Als je last hebt van (veel) korrelige afscheiding, jeuk, het ruikt niet heel sterk , kan je last hebben van een schimmelinfectie . Die kan ontstaan door een lage zuurgraad , door lage weerstand, synthetisch ondergoed, veel suiker en witbrood , wassen met zeep (ook intieme zepen) en bij gebruik van bepaalde medicijnen (bijv bij diabetes) . Dat is geen soa, maar het kan wel heel hinderlijk zijn en regelmatig terugkomen.
Spoeling met keukenazijn en water of yoghurt kan verlichting bieden en het verhelpen , heb ik gehoord.

Maar deze klachten kunnen ook een soa zijn, om daar achter te komen moet je bij je dokter zijn voor een soa test en eventuele behandeling ervoor.
Que Sera Sera
Leonietmachine schreef:
29-03-2018 17:51
TO als je wilt weten of je zwanger bent, doe je een zwangerschapstest . Deze kan je kopen bij elke drogist.

Als je last hebt van (veel) korrelige afscheiding, jeuk, het ruikt niet heel sterk , kan je last hebben van een schimmelinfectie . Die kan ontstaan door een lage zuurgraad , door lage weerstand, synthetisch ondergoed, veel suiker en witbrood , wassen met zeep (ook intieme zepen) en bij gebruik van bepaalde medicijnen (bijv bij diabetes) . Dat is geen soa, maar het kan wel heel hinderlijk zijn en regelmatig terugkomen.
Spoeling met keukenazijn en water of yoghurt kan verlichting bieden en het verhelpen , heb ik gehoord.

Maar deze klachten kunnen ook een soa zijn, om daar achter te komen moet je bij je dokter zijn voor een soa test en eventuele behandeling ervoor.
Ik heb helemaal geen last van deze dingen en heb al 2 jaar dezelfde partner dus vallen deze 2 helemaal uit te sluiten
Smileke schreef:
30-03-2018 09:49
Ik heb helemaal geen last van deze dingen en heb al 2 jaar dezelfde partner dus vallen deze 2 helemaal uit te sluiten

Je Zal de eerste niet zijn die een soa oploopt door een vreemdgaande partner hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
30-03-2018 10:13
Je Zal de eerste niet zijn die een soa oploopt door een vreemdgaande partner hoor.
Ja helaas is de realiteit dat soa's kunnen worden overgebracht zonder dat je het weet.

Bijv door een vreemdgaande partner, of doordat partner in het verleden een soa heeft opgelopen en daar niet voor is getest toen jullie onbeschermd gingen vrijen .

Sommige soa's zoals herpes of chlamydia kunnen ongemerkt jarenlang aanwezig zijn en daardoor ongemerkt overgedragen worden .

Om zeker te weten dat je soa vrij bent (en je partner ook ) doe je een soa test. En vrij je veilig tot je zeker weet dat jullie beiden soa vrij zijn.

Mooi dat je je vriend 100% vertrouwt to , maar de realiteit is helaas dat vreemdgaan in relaties regelmatig voor komt . Bij jong en oud.
Het verspreiden van soa's daarmee ook.
Que Sera Sera

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven