Zuurtegraad
donderdag 29 maart 2018 om 11:33
donderdag 29 maart 2018 om 11:41
Maar dit is een Nederlands forum. Mensen reageren dus (over het algemeen) vanuit de Nederlandse situatie. En in Nederland is het heel vreemd wanneer een 18jarige bij een gynaecoloog loopt, dus dan zul je ook wat vreemde antwoorden krijgen, vooral als ze niet weten dat je niet in Nederland bent.
Want als je in Nederland op je 18de bij een gynaecoloog loopt dan zijn daar (medische) redenen voor (en stel je dit soort vragen dus ook aan de gynaecoloog) en dat heeft ook invloed op de reacties.
donderdag 29 maart 2018 om 11:53
donderdag 29 maart 2018 om 11:53
Serieus?? Je vat mijn post op als racisme?
Wow, ik sta niet snel met mijn mond vol tanden, maar jou is het gelukt meisje.
Ik geef het op.
(FYI, nee dat was absoluut geen racisme, maar advies om beter advies te krijgen, aangezien de situatie per land verschilt en dat toch behoorlijk belangrijk is voor een advies).
donderdag 29 maart 2018 om 12:01
pH neutraal betekent een pH-waarde van 7, oftewel niet zuur en niet basisch. Deze waarde wijkt vaak af van de pH-waarde van het gebied waar je de zeep gebruikt.
Het advies is niet voor niets om geen zeep en andere schoonmaakmiddelen te gebruiken in en om je intieme onderdelen.
donderdag 29 maart 2018 om 12:02
donderdag 29 maart 2018 om 12:10
Misschien even op Google zoeken wat de definitie is en hoe je het moet schrijven?
Als je een vriendelijkere toon zou aan slaan zou je ook fijnere reacties terug krijgen. Ook zou ik de reacties even beter gaan lezen, die waar je op reageert is echt niks raars of onaardigs aan.
donderdag 29 maart 2018 om 12:24
Minder zuur dus bevattelijker voor schimmels . Ph kan op natuurlijke manier verhoogd worden door bijv een spoeling van keukenazijn en water , of yoghurt, heb ik gehoord. Ook voeding kan er van invloed op zijn (geen witbrood eten bijv) Vraag het je gynaecoloog of verloskundige als je het zeker wilt weten .
Que Sera Sera
donderdag 29 maart 2018 om 12:25
donderdag 29 maart 2018 om 12:33
Ik snap dat je stress hebt als je op je 18e een zwangerschap vermoedt.
Het zal vast nog wel een paar keer gaan gebeuren in je leven, dat je je anders dan anders voelt en daarom even een testje doet.
En meestal zal er niks aan de hand zijn, maar niemand zal op afstand kunnen zeggen of je zwanger bent. Zo duur zijn die testjes niet en ik denk dat er een last van je valt zodra je meer duidelijkeid hebt.
Succes.
Het zal vast nog wel een paar keer gaan gebeuren in je leven, dat je je anders dan anders voelt en daarom even een testje doet.
En meestal zal er niks aan de hand zijn, maar niemand zal op afstand kunnen zeggen of je zwanger bent. Zo duur zijn die testjes niet en ik denk dat er een last van je valt zodra je meer duidelijkeid hebt.
Succes.
donderdag 29 maart 2018 om 12:39
Badankt!Leonietmachine schreef: ↑29-03-2018 12:24Minder zuur dus bevattelijker voor schimmels . Ph kan op natuurlijke manier verhoogd worden door bijv een spoeling van keukenazijn en water , of yoghurt, heb ik gehoord. Ook voeding kan er van invloed op zijn (geen witbrood eten bijv) Vraag het je gynaecoloog of verloskundige als je het zeker wilt weten .
donderdag 29 maart 2018 om 12:41
Dankjewel!LadyMadonna schreef: ↑29-03-2018 12:33Ik snap dat je stress hebt als je op je 18e een zwangerschap vermoedt.
Succes.
donderdag 29 maart 2018 om 17:51
TO als je wilt weten of je zwanger bent, doe je een zwangerschapstest . Deze kan je kopen bij elke drogist.
Als je last hebt van (veel) korrelige afscheiding, jeuk, het ruikt niet heel sterk , kan je last hebben van een schimmelinfectie . Die kan ontstaan door een lage zuurgraad , door lage weerstand, synthetisch ondergoed, veel suiker en witbrood , wassen met zeep (ook intieme zepen) en bij gebruik van bepaalde medicijnen (bijv bij diabetes) . Dat is geen soa, maar het kan wel heel hinderlijk zijn en regelmatig terugkomen.
Spoeling met keukenazijn en water of yoghurt kan verlichting bieden en het verhelpen , heb ik gehoord.
Maar deze klachten kunnen ook een soa zijn, om daar achter te komen moet je bij je dokter zijn voor een soa test en eventuele behandeling ervoor.
Als je last hebt van (veel) korrelige afscheiding, jeuk, het ruikt niet heel sterk , kan je last hebben van een schimmelinfectie . Die kan ontstaan door een lage zuurgraad , door lage weerstand, synthetisch ondergoed, veel suiker en witbrood , wassen met zeep (ook intieme zepen) en bij gebruik van bepaalde medicijnen (bijv bij diabetes) . Dat is geen soa, maar het kan wel heel hinderlijk zijn en regelmatig terugkomen.
Spoeling met keukenazijn en water of yoghurt kan verlichting bieden en het verhelpen , heb ik gehoord.
Maar deze klachten kunnen ook een soa zijn, om daar achter te komen moet je bij je dokter zijn voor een soa test en eventuele behandeling ervoor.
Que Sera Sera
vrijdag 30 maart 2018 om 09:49
Ik heb helemaal geen last van deze dingen en heb al 2 jaar dezelfde partner dus vallen deze 2 helemaal uit te sluitenLeonietmachine schreef: ↑29-03-2018 17:51TO als je wilt weten of je zwanger bent, doe je een zwangerschapstest . Deze kan je kopen bij elke drogist.
vrijdag 30 maart 2018 om 10:13
vrijdag 30 maart 2018 om 13:24
Ja helaas is de realiteit dat soa's kunnen worden overgebracht zonder dat je het weet.
Bijv door een vreemdgaande partner, of doordat partner in het verleden een soa heeft opgelopen en daar niet voor is getest toen jullie onbeschermd gingen vrijen .
Sommige soa's zoals herpes of chlamydia kunnen ongemerkt jarenlang aanwezig zijn en daardoor ongemerkt overgedragen worden .
Om zeker te weten dat je soa vrij bent (en je partner ook ) doe je een soa test. En vrij je veilig tot je zeker weet dat jullie beiden soa vrij zijn.
Mooi dat je je vriend 100% vertrouwt to , maar de realiteit is helaas dat vreemdgaan in relaties regelmatig voor komt . Bij jong en oud.
Het verspreiden van soa's daarmee ook.
Que Sera Sera