Help, advies.

29-03-2018 18:02 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een dame van 28 jaar. Ik ben 5 jaar getrouwd. Er is na 3 jaar huwelijk een kinderwens geweest. Nu nog steeds hoor.
We weten ook wat de oorzaak is dat het niet zo vlot is gegaan met zwanger worden. Wij hebben niet meteen maatregelen genomen door naar de artsen te gaan etc. En soms hadden we een afspraak en dan gingen we de afspraak verzetten of afzeggen. We waren dus best laks hierin en dachten ach komt nog wel of komt wel goed. Maar nu na 5 jaar en ik nu richting de 30 ga en mijn partner nu over de dertig jaar is. Begint het wel heel erg te kriebelen. We zitten nu sindskort voor ons kinderwens bij een arts. Maar sinds een tijdje zijn al mijn vriendinnen ondertussen moeder of ze zijn zwanger. Binnen de vriendenkring van mijn man is iedereen al vader en binnen zijn broers en zussen heeft ook iedereen kinderen of ze zijn zwanger. Zelfs mensen die heel kort getrouwd zijn nog of maar net 1 of 2 jaar samen zijn. Die hebben zelfs al kinderen of zwanger.
Mijn ouders zitten ook vaak opmerkingen te maken erover dat wij nog geen kinderen hebben of dat we laks zijn hierin. Vriendinnen, broers, zussen en schoonfamilie zitten ook constant vragen te stellen over dit onderwerp.
Waardoor ik vaak gewoon niet meer opneem als ik word gebeld door familie (waarvan ik weet die gaan zeker vragen stellen tijdens ons telefoongesprek)

En als er nieuws is van iemand die zwanger is ben ik hartstikke blij voor diegene, maar aan de ene kant denk ik dan waarom word diegene zo snel zwanger en ik niet?
Ysl1990 schreef:
29-03-2018 18:45
Maar het is niet dat mijn partner steeds depressief is he. Er zitten ook normale dagen tussen.
Depressie gaat niet zomaar over, dat kost tijd. En dat er een psycholoog in beeld is wil niet zeggen dat hij nu ineens snel beter gaat zijn. Daarnaast brengt een zwangerschap veel druk en stress met zich mee.
Deze opmerking doet me vermoeden dat je geen idee hebt wat een depressie is, want een depressie betekent niet dat je 24/7 ongelukkig bent er zitten vaak veel goede dagen tussen, maar dat wil niet zeggen dat je op die dagen geen depressie hebt.
Ysl1990 schreef:
29-03-2018 18:50
Dus moet ik maar mijn spullen pakken en weg gaan?

Zoals ik al eerder had vermeld in die topic.
Hij is altijd hoofdverdiener geweest in ons huishouden en nu hij in een depressie zit werkt die momenteel niet.
Dus eigenlijk had die dan ook zijn spullen moeten pakken toen hij de hoofdverdiener altijd was in huis.

Nou ja twee dagen geleden schreef je nog dat je niet gelukkig werd van dit huwelijk. Een kind is geen oplossing hè?
PS. Ik gun het je van harte, hoor. Ik wil je niet vervelend laten voelen, maar ik ben bang dat je het nu te rooskleurig inziet en te veel hooi op je vork neemt
HaPu schreef:
29-03-2018 18:55
PS. Ik gun het je van harte, hoor. Ik wil je niet vervelend laten voelen, maar ik ben bang dat je het nu te rooskleurig inziet en te veel hooi op je vork neemt

Dit.
Honingbij_ schreef:
29-03-2018 18:53
Lekker consequent verhaal ook TO... Hoe oud ben je nu, 27 of 28? En zijn jullie nou 5 of 7 jaar getrouwd?
Mocht dit geen trolltopic zijn, dan moet je je ten zeerste afvragen of je in deze crisis (waarvan ik niet geloof dat hij tussen gister en vandaag ineens opgelost is) een kind op de wereld wil zetten. Een kind is geen lijm en verdient een stabiel stel ouders.
+1
Ysl1990 schreef:
29-03-2018 18:50
Dus moet ik maar mijn spullen pakken en weg gaan?

Zoals ik al eerder had vermeld in die topic.
Hij is altijd hoofdverdiener geweest in ons huishouden en nu hij in een depressie zit werkt die momenteel niet.
Dus eigenlijk had die dan ook zijn spullen moeten pakken toen hij de hoofdverdiener altijd was in huis.

Altijd hoofdverdiener geweest? Hij zit al 3 jaar zonder werk! Van de 5 jaar. Of 7.

Leuk, kind moet papa vrolijker maken en ondertussen komt papa er mee weg dat hij de hele dag geen fuck doet en spullen kapot gooit.

En hoe denk je dat slaapgebrek een depressie gaat verhelpen?
Laat je man eerst beginnen met het aanpakken van zijn depressie dat gaat al zwaar zat worden.
zonder de druk van een zwangerschap traject in het ziekenhuis want dat trekt ook een zware wissel op je relatie.

De onderzoeken waar het probleem ligt de hormoonspuiten waardoor jij ook geen grip meer hebt op je geestelijke emotie.

Ik vond het al zware beproeving voor mijn relatie terwijl alle bij geestelijk heel stabiel zijn laat staan dat er bij 1 nog een depressie sluimert.
Hey maar je kunt toch tegen je familie zeggen dat je er liever niet over praat, en dat ze het wel horen als je goed nieuws hebt?

Zelfde antwoord als dat je geeft als je druk aan het solliciteren bent en iedereen vraagt of het al gelukt is om een baan te vinden.
Hè, wat een fijne basis voor een kind. Maar waarschijnlijk is dat helemaal niet zo belangrijk, hoe het voor het kind is... als jij je kinderwens maar vervult?
Hey mensen bedankt voor dit advies. Ben een beetje onduidelijk geweest mbt leeftijd en hoeveel jaar huwelijk aangezien ik niet herkend wil worden of iets op dit forum.

Zoals ik al zei kinderwens speelt al heel lang hoor.
Krijg indd van mijn partner ook te horen van: jij weet niet wat een depressie is en inhoud. Klopt ook wel.
Maar goed hij trekt het vaak ook slecht als mensen hem steeds overspoelen met vragen over kinderen en waarom we nou na al die jaren nog steeds geen kinderen hebben. Is gewoon heel vervelend en ook als je weet dat het heel lang kan gaan duren in die medische molen.
Joostisandersgeaard2 schreef:
29-03-2018 19:06
Altijd hoofdverdiener geweest? Hij zit al 3 jaar zonder werk! Van de 5 jaar. Of 7.

Leuk, kind moet papa vrolijker maken en ondertussen komt papa er mee weg dat hij de hele dag geen fuck doet en spullen kapot gooit.

En hoe denk je dat slaapgebrek een depressie gaat verhelpen?
7 jaar huwelijk inderdaad. En daarbuiten samen wonen en relatie? Is toch ook samen een huishouden hebben. Maar toen zat ik nog in mijn studententijd dus ja ook toen was hij hoofdverdiener.
Het gaat mij niet perse om inkomens etc ook andere dingen zijn belangrijk binnen een huwelijk.
Als je ziet dat je partner in een depressie zit word je zelf toch ook niet vrolijk van he.
Ysl1990 schreef:
29-03-2018 21:15
Hey mensen bedankt voor dit advies. Ben een beetje onduidelijk geweest mbt leeftijd en hoeveel jaar huwelijk aangezien ik niet herkend wil worden of iets op dit forum.

Krijg indd van mijn partner ook te horen van: jij weet niet wat een depressie is en inhoud. Klopt ook wel.
Maar goed hij trekt het vaak ook slecht als mensen hem steeds overspoelen met vragen over kinderen en waarom we nou na al die jaren nog steeds geen kinderen hebben. Is gewoon heel vervelend en ook als je weet dat het heel lang kan gaan duren in die medische molen.
Steeds overspoelen?

Gewoon antwoord geven en ermee dealen. Een kind is niet de oplossing.

Ik vind je niet volwassen klinken.
Ysl1990 schreef:
29-03-2018 18:34
Oh over mijn eerdere topic. Daar ben ik al over uit. Ik steun mijn partner als die in een depressie zit. Hebben hulp gezocht voor hem. Dus komt vast goed met de hulp die hij krijgt. Verder is het een prima echtgenoot.
Zat er even doorheen toen ik dat topic opende Dusja emoties spelen ook een rol dan he.
Dan zie je vaak alleen de slechte dingen van een mens.
Binnen een dag ga je van twijfelen over scheiden, naar proberen een kind te krijgen want alles is ineen opgelost? Er gaan wonderbaarlijke helende krachten uit van viva :kneel:
Ysl1990 schreef:
29-03-2018 21:15

Ik zou meer open zijn naar familie en vrienden. Aangeven dat depressie speelt en dat al zwaar genoeg is op dit moment. Goede kans dat mensen jullie/hem dan ook zullen helpen en steunen, zeker in het begin. Mensen die van je houden, vinden het vaak heel fijn om voor je te zorgen als je het moeilijk hebt :idee: En lastige baby-vragen zullen dan voorlopig ook wel even stoppen.
Het is heel vervelend dat mensen die opmerkingen maken. Maar hé laat dit je geruststellen. Als je straks wel een kind hebt vragen ze wanneer de 2de komt. Conclusie; mensen zullen altijd blijven vragen wanneer je er "voor gaat" het houdt niet op. Mensen moeten wat te lullen hebben. Ik zou me neus daarvoor ophalen en zoals ik altijd zei als mij die vraag wordt gesteld. "Als het zover is ben jij de eerste die het weet" NOT natuurlijk.. maar zo hielden ze wel op met die opmerkingen.

Ten tweede: ik hoop dat je weet dat het erg bizar klinkt om te zeggen "als ik een kind neem dan is de depressie van mijn man wat minder" nee zo moet je het niet zien meid. Je kan niet een kind nemen en maar hopen dat alles goed komt met je man. Die stappen moet hij zelf nemen om beter te worden en weer aan de bak te gaan. Weet niet of hij nu wel werkt?

Wens je het allerbeste en denk goed na over je keuzes.
summerjamm schreef:
30-03-2018 08:25
Het is heel vervelend dat mensen die opmerkingen maken. Maar hé laat dit je geruststellen. Als je straks wel een kind hebt vragen ze wanneer de 2de komt. Conclusie; mensen zullen altijd blijven vragen wanneer je er "voor gaat" het houdt niet op. Mensen moeten wat te lullen hebben. Ik zou me neus daarvoor ophalen en zoals ik altijd zei als mij die vraag wordt gesteld. "Als het zover is ben jij de eerste die het weet" NOT natuurlijk.. maar zo hielden ze wel op met die opmerkingen.

Ten tweede: ik hoop dat je weet dat het erg bizar klinkt om te zeggen "als ik een kind neem dan is de depressie van mijn man wat minder" nee zo moet je het niet zien meid. Je kan niet een kind nemen en maar hopen dat alles goed komt met je man. Die stappen moet hij zelf nemen om beter te worden en weer aan de bak te gaan. Weet niet of hij nu wel werkt?

Wens je het allerbeste en denk goed na over je keuzes.

Bedankt voor je advies! Ja inderdaad hoor ik vaker ja. Heeft iemand een kindje vragen ze wnr komt de tweede?
Dat is waar wat je zegt!
Ik moet me minder aantrekken van wat mensen zeggen of vinden. Dat zegt mijn partner ook altijd.

Ja ik heb met mijn naasten hierover gehad en die zeggen je moet je partner steunen als die in een depressie zit. Want in een huwelijk ben je er voor elkaar in voor en tegenspoed.
Ysl1990 schreef:
30-03-2018 11:07
Bedankt voor je advies! Ja inderdaad hoor ik vaker ja. Heeft iemand een kindje vragen ze wnr komt de tweede?
Dat is waar wat je zegt!
Ik moet me minder aantrekken van wat mensen zeggen of vinden. Dat zegt mijn partner ook altijd.

Ja ik heb met mijn naasten hierover gehad en die zeggen je moet je partner steunen als die in een depressie zit. Want in een huwelijk ben je er voor elkaar in voor en tegenspoed.
Juist.. Laat dat ook los. Sta er totaal nuchter in en geloof me hier heb ik er ook last van. Toen mijn kindje geboren was en ik op Het randje van de dood zat na de bevalling plus moest leren lopen omdat ik extreme bi had en afhankelijk was 3 maanden van een rolstoel zeiden sommige mensen al na de eerste week van de bevalling "je bent maar bevallen ik zou als ik jou was gezien je leeftijd snellllll weer zwanger worden! Want tja je zit toch nog in de luiers" :facepalm: daar lag ik dan met mijn shit aan me hoofd en oh! Een postnatale depressie waar ik dus nog steeds hulp voor krijg!

Laat mensen lekker lullen. Meestal zijn het mensen die zelf iets tekort komen in hun gezin, in hun leven, in hun huwelijk en daarmee een ander belasten... Sta wat dat betreft sterker in je schoenen!

Help je partner door die depressie heen te komen en steun m waar dan ook. Ik las dat ie al bij de psych liep dat is in ieder geval een stap in de goede richting. Jullie zijn nu "nog" met zn tweeën. Ga erop uit! Boek een weekend weg! Kom nader tot elkaar! Als ie werkloos is stel een professionele cv op.. bel alle bedrijven schakel zo nodig hulp in van de familie om te kijken of iemand weet waar een vacature open staat.

Ik ga je niet zeggen hier dat je eerst maar goed moet nadenken of het zo verstandig is door te gaan met deze man. Zoals ik hier las ergens. Bullshit want elke huwelijk loopt even niet zoals het lopen moet. Elke huisje heeft zn kruisje. Stel prioriteiten op.

Ok dat was mijn ochtendpreek voor vandaag haha ik ga nu echt van me vrije dag genieten

Sterkte! :rose:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven