Spel EXIT escape room

03-04-2018 20:58 11 berichten
Op internet kwam ik net de spelletjes van exit escape room tegen.

Heeft iemand ervaring?
Zijn deze spelletjes ook in te zetten op een personeelsfeestje met 15 personen?
Bijvoorbeeld 2 groepen die hetzelfde spel spelen tegen elkaar?

Ik hoor het graag!
Met 15 man lijkt me er geen reet aan. Met 4-6 is het best grappig.
Ik ga totaal iets anders zeggen, maar zelfde concept:

Wij hebben Escape room, the game. Wij vinden het geweldig, maar met meer dan 5 personen spelen lijkt mij geen goed idee.

Ik denk dat Exit Escape hetzelfde werkt. Je moet samenwerken maar het moet nog steeds overzichtelijk blijven. Ik denk niet echt dat dat met 15 man lukt met zo'n spel.

Het blijft een bordspel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het niet, maar je zou eens op dit topic kunnen kijken

https://forum.viva.nl/thuis/bord-en-ka ... 3#27048743
Ik zou in het geval van een personeelsfeestje ook gaan voor escape room the game en niet exit. Exit is wat meer puzzelen en kan makkelijk 1,5 uur duren. Escape room is wat makkelijker en het is echt de bedoeling het binnen het uur te doen.
Ik vind zelf exit leuker, maar escape is toegankelijker. Zou er dan wel drie kopen, om in groepen van vijf te spelen. Of misschien zelfs vier.
.
Wij hebben alle 3 de spellen gespeeld met zn tweeen en ik denk dat we per doosje ongeveer 1 tot 1,5 uur bezig zijn geweest. Met 4 is misschien leuk, 6 is echt de max. Je moet toch steeds in dat boekje kijken en met de stukjes puzzelen, dat kan niet met zo veel.

Je weet dat je die spellen maar 1x kunt gebruiken he? je verknipt kaartjes, scheurt, moet er op kleuren etc. Na het spelen kan hij dus de prullenbak in. Maar altijd nog goedkoper dan een echte escaperoom kopen.

Het lab en de verlaten hut vonden wij het leukst, Farao's tombe wat minder.
Als je een beetje budget hebt, zou ik een echte Escape room doen.

Bijvoorbeeld een mobiele die op locatie komen. Lijkt me veel leuker dan fictief ontsnappen.
Bedankt voor jullie reacties.
Ik weet genoeg!
Een goede pubquiz is veel leuker.
Moiren’ schreef:
03-04-2018 22:15
Een goede pubquiz is veel leuker.
Met collega's, eens!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven