Lijf & Lijn alle pijlers

Koffie!! Met suiker of een zoetje?

02-03-2009 08:21 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ik ben een enorme koffieleut, drink per dag zo'n 12 a 15 koppen koffie.

Nou ben ik bewuster gaan eten, dus regelmatiger en gezonder.

Ben 14 kilo afgevallen en wil graag nog meer afvallen.

Ik eet gewoon zeg maar, dus niet echt light producten maar de lekkere producten, gewone 48 + kaas, roomboter , gewone jam of pindakaas etc. etc.

Maar nu mijn koffie....... die drink ik dus met een heel klein beetje melk en een zoetje ( het zoetje dus omdat ik zoveel koffie drink ).

Zonder zoetje/suiker is geen optie omdat ik dat al meerdere malen geprobeerd heb.

En minder koffie ook niet!!

Nu mijn vraag..... wat doe ik in mijn koffie? Suiker of een zoetje?

( Hoor n.l. zoveel tegenstrijdigheden over zoetstof )
12 tot 15 koppen koffie op een dag is al niet gezond, dus wat kan jou die zoetjes dan nog schelen?
Het enige waarmee ik koffie lekker vind is met 'n borrel (grand manier) en veeeeel slagroom en suiker. Ofwel: zolang je de koffie maar bijna niet proeft Dus daar heb je niet zoveel aan. Ja, ga over op thee, dat smaakt tenminste zonder dat je er allerlei zoetstoffen aan toe moet voegen.
12 tot 15 zoetjes op een dag lijkt me geen aanrader...
The time is now
Ja, de een lust geen koffie en ik vind thee dus bagger!
Dat bedoel ik dus Banba, 12 tot 15 zoetjes geen aanrader.

Maar 12 suikerklontjes is ook veel.

En ook niet bevorderlijk voor het afvallen lijkt me zo!

En ik had al aangegeven dat minder koffie ook geen optie is.
zou dan voor rietsuiker gaan, da's gezonder dan zoetjes en witte suiker.
Gewoon lekker zonder suiker je kofie drinken!
Rietsuiker idd!

Ik zou sowieso voor thee kiezen :-)
Perfectionisme is niet perfect...
Okè gilrlxxx maar hoe bedoel je gezonder?

Wist niet eens dat er verschil was tussen rietsuiker en gewone suiker.

Wat is dat verschil dan?
Ik drink mijn koffie met een zoetje, al jaren. Ik heb ook gehoord dat zoetjes niet zozeer beter zijn maar als ik gewone suiker in mijn koffie doe (ik drink zo'n 4-6 koppen koffie per dag) krijg ik meteen uitslag op m'n kin (heel raar ja, misschien moet ik daar eens een topic over openen ).

Overigens, geweldig goed dat je zoveel bent afgevallen Elleinspee!
Zoetstoffen als aspartaam zijn nou niet bepaald gezond voor je.

Google er maar eens op.
The time is now
Thanx Nikki, ja ik wil dus nog meer afvallen, maar ben dan zo bang dat als ik gewone suiker in mijn koffie ga doen, het niet meer zo lekker gaat!
maplesyrup er in of honing, dat zijn natuurlijke zoetstoffen en minder slecht dan kristalsuiker

nadeel is alleen dat als je 'n bepaald calorie-limiet hebt je elke calorie die je aan je drinken besteedt, niet meer kan gebruiken aan etenswaren: ik zou afkicken van de calorierijke drank zodat ik meer kon blijven eten
Het afvallen dan bedoel ik hè!
12 kleinere kopjes koffie nemen met een zoetje of minder suiker.
quote:elleinspe schreef op 02 maart 2009 @ 08:39:

Dat bedoel ik dus Banba, 12 tot 15 zoetjes geen aanrader.

Maar 12 suikerklontjes is ook veel.

En ook niet bevorderlijk voor het afvallen lijkt me zo!

En ik had al aangegeven dat minder koffie ook geen optie is.Dat bedoel ik: het is zo'n rare keus. Als in: "ik lunch met friet met mayo, zal ik in plaats daarvan sate-saus nemen? Geen saus is geen optie en geen friet ook niet." En dan mogen wij zeggen wat het beste is?
Eten doe ik genoeg Elninjoo, dat is het probleem gelukkig niet.

Sinds ik regelmatiger eet ( lees 6 kleine maaltijden per dag ) heb ik geen hongergevoel.

Ik lees alleen steeds meer dat zoetstoffen een slechte werking op je lijf hebben.
quote:Zwieber schreef op 02 maart 2009 @ 08:50:

12 kleinere kopjes koffie nemen met een zoetje of minder suiker.

Ik drink normale koppen koffie met 1 zoetje of 1 miniklontje gewone suiker.

De koffie gewoon vind ik net te bitter!
Waarom is minder koffie drinken dan geen optie?
quote:korenwolf schreef op 02 maart 2009 @ 08:50:

[...]

Dat bedoel ik: het is zo'n rare keus. Als in: "ik lunch met friet met mayo, zal ik in plaats daarvan sate-saus nemen? Geen saus is geen optie en geen friet ook niet." En dan mogen wij zeggen wat het beste is?
The time is now
Elleinspe, rietsuiker is ongerafineerd, suiker is geraffineerd en heeft geen enkelle voedingstof meer, en is eigenlijk pure gif. Zie het een beetje als witbrood en volkorenbrood.

Honing is ook heel gezond maar minder lekker in koffie.
quote:korenwolf schreef op 02 maart 2009 @ 08:50:

[...]

Dat bedoel ik: het is zo'n rare keus. Als in: "ik lunch met friet met mayo, zal ik in plaats daarvan sate-saus nemen? Geen saus is geen optie en geen friet ook niet." En dan mogen wij zeggen wat het beste is?

Het gaat niet om wat jullie beter vinden, ik hoor graag wat beter zou zijn!.

Suiker of zoetjes!

Kijk en dan hoor ik al iets van rietsuiker.

Daar kan ik wat mee!
Koffie zekers te veel koffie is heel ongezond, je krijgt continu een boost het ontrekt even al je suikers uit je lichaam om dus die kick van de coffeine te krijgen, daarna stort je als ware in.

daarbij het is niet goed voor nerveusiteit en het houd je als je er echt gevoelig voor bent uit je slaap.

Zelf drink ik 1 grote mok koffie per dag en dat is de ochtend.
Ik zou inderdaad wel proberen wat minder koffie te gaan drinken. Ben zelf ook een enorme koffieleut maar toen ik jaren geleden in een slechte periode in m'n privé-leven (waarin ik leefde op zo'n 10-15 koppen koffie per dag icm sigaretten en weinig/slecht eten) een maagzweer kreeg ben ik dat gaan minderen. Volgens de huisarts was de vele koffie o.a. reden voor de maagzweer.

Uiteindelijk zul je ergens iets moeten laten: of minder koffie en dan met zoetje of evenveel koffie maar dan zonder iets erin. Wat Zwieber zegt, minder suiker, je kunt jezelf aanwennen minder zoete koffie te drinken door steeds iets minder suiker in je koffie te doen. En dan dus inderdaad bijv rietsuiker gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven