Tips campings Dordogne

02-04-2018 12:35 30 berichten
Hoihoi,

Ik wil samen met mijn vriend in de mei- of zomervakantie 8 dagen naar Dordogne met de auto. We willen graag kamperen in onze tent.

Ik heb veel gegoogled op wat er allemaal te doen is daar, ontzettend veel moois om te zien daar zeg!

Alleen qua zoektocht voor een camping loopt het niet zo lekker. Het is zo'n grote streek;). Heeft iemand tips?

We zoeken naar een camping die niet erg groot is (mag wel,maar vinden rust ook wel fijn).
Het belangrijkste; de ligging.
We houden van wandelingen door culturele dorpjes, stadjes, bezichtigen van kastelen, waterparken, autoroutes door prachtige gebieden, fietsen, zwemmen en vooral veel cultuur snuiven en de prachtige natuur bezichtigen. Kortom waar in de omgeving dingen zijn te doen, zonder dat we daarvoor uren met de auto op pad zijn.

Het is allemaal vrij nieuw. Voor de eerste keer met de auto kamperen :mrgreen:
Hou je er rekening mee dat het dan erg slecht weer kan zijn?
Voor de rest geen tips. Wij gaan altijd verder Frankrijk in.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
02-04-2018 12:38
Wanneer kan het slecht weer zijn?
Ze gaan “in de mei- of zomervakantie”.
De Dordogne is inderdaad prachtig. Wel een toeristische regio, maar ja, het is ook echt mooi allemaal. Wij gaan altijd in de zomervakantie in een huisje. Het weer is meestal goed, maar het regent soms ook echt wel wat dagen achter elkaar (daarom is de streek ook zo mooi groen). Met campings dus geen ervaring, maar ik zou iets zoeken in de buurt van Limeuil, Belves of Domme bijvoorbeeld. Echt in de buurt van de rivier dus.
Wintertime16 schreef:
02-04-2018 12:50
Wanneer kan het slecht weer zijn?
Ze gaan “in de mei- of zomervakantie”.
Beide.
Het kan altijd en overal slecht weer zijn toch?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Het is maar net in welke streek je het zoekt, Dordogne is inderdaad erg groot en overal is wel wat moois te zien.
Ik ben zelf op camping bel ombrage geweest, ligt aan een klein riviertje, zwembad en niet te groot. Mooi centraal om naar vele mooie kastelen, grotten, de rivier en plaatsjes te gaan.
Het kan bijna niet slechter als in Nederland;).

Ik had het idee om met de tent te gaan en als het erg stormt tijdens die dagen om dan evt een betere tent te huren of een huisje of verder te trekken.

Dankje voor de tips! Met locaties kan ik ook veel. Dan kan ik van uit daar weer zoeken naar een camping.
flipje2 schreef:
02-04-2018 14:05
Het kan altijd en overal slecht weer zijn toch?
Ja, bijdehandje het kan overal slecht weer zijn. Alleen is de kans dat het in de Dordogne slecht weer is groter dan dat het in Spanje slecht weer is. Of in Zuid-Frankrijk.
Maar TO heeft daar al een oplossing voor.
Aan een riviertje, 20 km van Sarlat bijvoorbeeld:

http://www.moulin-de-paulhiac.com/
De Dordogne is groot. Ik heb gelezen dat de onderste helft van de Dordogne veel minder regen heeft. Dat hoop ik dan ook maar aangezien wij er 2 weken zijn in juli, haha.
Grief is just love with nowhere to go
Camping les Valades in Coux-et-Bigaroque.
Wij hebben jaren geleden gestaan op Saint Avit Loisirs.
Leuke schone, en niet te grote camping.
Mijn oudste dochter heeft er 2 jaar geleden weer gestaan, nu met haar eigen gezin.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Wij ook naar Mimizan en zelfs daar is het in juli aug wel eens slecht
Ik ga van de week alles opzoeken en bekijken, heel fijn al deze tips! Het is lastig als je heel Frankrijk niet kent. Dus hier kan ik zeker wat mee.
02-04-2018 16:42
Ja, bijdehandje het kan overal slecht weer zijn. Alleen is de kans dat het in de Dordogne slecht weer is groter dan dat het in Spanje slecht weer is. Of in Zuid-Frankrijk.
Maar TO heeft daar al een oplossing voor.
Bijdehandje?? Jij bent snel op je tenen getrapt zeg.
Wij gaan deze zomer naar:
http://mathevies.com/?lang=nl
Leuke kleine camping dichtbij Sarlat.

Deze stonden ook op ons lijstje:
https://www.camping-le-clou.com/

valentheze.fr/nl
Star² schreef:
02-04-2018 16:45
Aan een riviertje, 20 km van Sarlat bijvoorbeeld:

http://www.moulin-de-paulhiac.com/
Hier zijn wij afgelopen zomer langs gegaan, zag er heel erg leuk uit naar ze hadden geen plek dus we moesten verder.

Dat gold voor heel veel campings in die buurt trouwens, dus reserveren is wel aan te raden!
Iemand tips voor een hotel om te overnachten onderweg naar de Dordogne? We zijn met z’n vieren (2 volwassenen, kids van 2 en 7).
flipje2 schreef:
02-04-2018 21:25
Hier zijn wij afgelopen zomer langs gegaan, zag er heel erg leuk uit naar ze hadden geen plek dus we moesten verder.

Dat gold voor heel veel campings in die buurt trouwens, dus reserveren is wel aan te raden!
Goeie! Besloten om ook pas in de zomervakantie te gaan. De meivakantie is al zo snel en ik wil me nog even inlezen. We gaan binnen een week over naar een andere huis, dus ik was iets te optimistisch;). Maar dan kunnen we op tijd reserveren voor de zomervakantie. Gister ook een boekje over Dordogne opgehaald. Helemaal zin in!
Ikkuz schreef:
05-04-2018 11:09
Goeie! Besloten om ook pas in de zomervakantie te gaan. De meivakantie is al zo snel en ik wil me nog even inlezen. We gaan binnen een week over naar een andere huis, dus ik was iets te optimistisch;). Maar dan kunnen we op tijd reserveren voor de zomervakantie. Gister ook een boekje over Dordogne opgehaald. Helemaal zin in!
Leuk zeg! Ik zag een beetje op tegen het enorm toeristische karakter van de streek, en uiteindelijk kwamen wij zelfs op een 100% Nederlandse camping terecht (echt he-le-maal niet voor mij!), maar de prachtige omgeving en het heerlijke eten in de vele leuke restaurants maakten alles echt dubbel en dwars goed! We hebben ons zelfs nog een middag in de complete gekte van de kanoverhuur gewaagd, en ook dat was heerlijk.
Lieke79 schreef:
04-04-2018 15:01
Iemand tips voor een hotel om te overnachten onderweg naar de Dordogne? We zijn met z’n vieren (2 volwassenen, kids van 2 en 7).
Wij hebben nu een paar keer in orleans in het novotel overnacht. Is goed aan te rijden en heeft een speeltuin en grasveld wat mijn kinderen erg prettig vonden na de lange rit

To wij ga trouwens over twee weken maar de Le clou camping. vrienden vonden het een erg leuk camping.
Lieke79 schreef:
04-04-2018 15:01
Als wij camperen in de Dordogne overnachten wij altijd naar camping La Belle Etoile (Melun). Er zit een klein zwembad bij. Je kunt er een mobilhome huren. Wij gaan altijd met onze tent dus geen ervaringen qua huuraccommodatie. Wat nog wel een overweging is, is om daar wat langer te overnachten en dan bijvoorbeeld naar Parijs te gaan. Er is een goede treinverbinding tussen Melun en Parijs.

en @to.... wij staan regelmatig Le moulin de la pique. Fijne camping, schoon sanitair, schone camping! En voor het weer... wij hebben er altijd nog prachtig weer gehad.
Hoi!

Wij gaan begin augustus naar les Cascades in de Dordogne.
Camping ligt aan een riviertje waar kinderen heerlijk kunnen spelen en er is ook een zwembad. Weinig animatie maar dat vinden onze kinderen toch niks.
Klein restaurantje en je kunt er brood bestellen.
In de directe omgeving zijn allerlei kastelen en prachtige middeleeuwse stadjes. Kanoën op de Dordogne is ook leuk!
Wij rijden vanaf het noorden van Nederland tot onder Orleans en gaan dan in een hotel. Dan hoeven we de volgende dag niet zo lang meer in de auto.

Succes!!

Oja, wij gaan met 2 kinderen van 13 en 10
Wij zaten ooit op een mooie camping van Franceloc in Biron. Grote nadeel was echter dat alle mooie dorpjes en bezienswaardigheden zeker een uur rijden waren! Biron ligt bijna in de Lot, en daar is niet zoveel te doen...
Op zich prachtige vakantie gehad, hoor, met heerlijk weer. Maar dat we iedere keer minimaal een uur moesten tuffen was wel jammer. Dusseh.... iets in de buurt van Sarlat ofzo!

Prachtige streek met mooie dorpjes, grotten, kastelen, burchten enz. Zeker ook even gaan kanoen!!

Veeeel plezier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven