Curacao

02-04-2018 17:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Wij willen misschien naar curacao op vakantie gaan (nog in April). Wie is hier al eens geweest en raden jullie het aan? Hoe was jullie ervaring?
Bij welke baai moeten we juist wel of niet zitten? Hoeveel dagen raden jullie aan?
En verder nog tips voor Curacao?

Ik hoor het graag, bedankt!
Jan Thiel is de toeristische hotspot. Leuke beachbar(Zanzibar), fijne restaurants(Zest bijv) en ik vind het daar leuker dan bij Mambo Beach. Qua stranden vind ik het westen mooier, kleine Knip, porto Marie etc. Auto is een aanrader. Dag of tien zeker gaan, vliegen is al een lange tijd. Ook mooi is Oasis Coral Estate maar wel wat afgelegen. Ik wil dat volgende keer combineren met Jan Thiel.
Ooooh Curaçao! Ik ben JALOERS. Zoveel mooie en relaxte stranden. Jan Thiel en Mambo erg toeristisch, hutje mutje.
Huur een auto en dan gewoon rijden. Geen één strand is me tegen gevallen. Port Marie toch wel echt lievelings.
Wij zijn 12 dagen geweest, had langer kunnen blijven. Heerlijk.
Wij zaten in Jan Thiel resort. Prima bevallen.
Hutje mutje vond ik erg meevallen, Mambo beach vond ik veel drukker.
Strandtent Zanzibar bij Jan Thiel erg gezellig.
En niet naar de zogenaamd fantastisch kruidentuin. Meer een onkruidtuin. Lunch bij Plasa Bieu in Willemstad of Gouverneur de Rouville(kun je de pontjesbrug mooi zien). Kies een mooi landhuis om te gezoeken en museum
Kura Hulanda is heel indrukwekkend. Eten bij Seaside Teracce bij Mambo in de buurt. Gewoon een zeecontainer maar heerlijke vis.
Dank voor jullie reacties! Ons lijkt het leuk om in een wat minder toeristisch gebiedje te zitten, maar daar hebben jullie tips voor gegeven. En een huurauto is dan ook wel fijn!
lvpk schreef:
02-04-2018 22:03
Dank voor jullie reacties! Ons lijkt het leuk om in een wat minder toeristisch gebiedje te zitten, maar daar hebben jullie tips voor gegeven. En een huurauto is dan ook wel fijn!
https://reistipsmetkids.nl/top-10-verbo ... n-curacao/

het is 1 groot toeristisch eiland.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://www.dolfijngo.com/curacao/reisin ... en-curacao
lvpk schreef:
02-04-2018 22:03
Dan zou ik niet bij Mambo of Jan Thiel gaan zitten, maar een appartementje huren en met je huurauto naar de mooie stranden rijden.
Lekker, 's avonds met je voeten in het zand bij Zest eten (Jan Thiel Beach), heerlijk relaxt.

Bij Playa Grandi, kun je tijdens het snorkelen zeeschildpadden zien, daarna lekker eten bij Jaanchie's in Westpunt.

Shete Boka is ook de moeite waard om te wandelen. Boca Assension is ook erg mooi. Verder kun je ook de kerk van Sint Willibrordus bezoeken. Het is jammer genoeg onduidelijk wanneer hij open is, je moet mazzel hebben.

De grotten van Hato, vlak bij het vliegveld, zijn ook leuk om te bezoeken. Je moet wel eerst naar boven klimmen want ze zijn boven de grond. Daarna kun je een klein parkje in waar je allerlei hagedissen kunt zien, van kleintjes tot grote leguanen.

Wandelen in het Christoffel Park of de berg beklimmen willen wij de volgende keer doen. Dit schijnt ook erg mooi te zijn.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Scuba lodge in Willemstad is een aanrader, zeker de appartementen, op loopafstand van centrum, gave club ernaast, auto kan je via hen huren en je kan uiteraard ook via hen duikcursus doen.
blijfgewoonbianca schreef:
02-04-2018 22:09
https://reistipsmetkids.nl/top-10-verbo ... n-curacao/

het is 1 groot toeristisch eiland.
Vreemde uitspraak Bianca. Curacao is alles behalve toeristisch.
Het is een om verschillende redenen een fantástisch vakantie-eiland, maar toeristisch? Nee. Absoluut niet!
kadanz schreef:
04-04-2018 22:42
Vreemde uitspraak Bianca. Curacao is alles behalve toeristisch.
Het is een om verschillende redenen een fantástisch vakantie-eiland, maar toeristisch? Nee. Absoluut niet!
Serieus ?
04-04-2018 23:19
Serieus ?
Ik deel ook jou mening betreft toeristisch niet.
Oke, Jan Thiel en Mambo misschien wel maar álles anders dan dat? Nee.
04-04-2018 23:19
Serieus ?
Ben je er ooit geweest?
Wat versta je onder toeristisch?
Wat je er ook onder verstaat, zelfs met de beste wil van de wereld kun je het eiland niet toeristisch noemen.
Het eiland staat vol met hotels, appartementen, restaurantjes en cafe's.
Dat lijkt me behoorlijk toeristisch.
Volgens mij wonen er ongeveer 160.000 inwoners en zijn er gemiddeld per jaar rond de 400.000 toeristen.
Ok, even een stap terug.
TO geeft aan eventueel in een minder toeristisch deel van het eiland te willen zitten. Nou, dat is dus 98% van het eiland. Je moet echt je best doen om toeristen te zien. Keuze zat en dus zeker niet wat BGB zegt, dat het 1 groot toeristisch eiland is.

Natuurlijk ziet het er anders uit als je de hele week op Jan Thiel logeert en alleen maar gaat zwemmen op de betaalde toeristenstrandjes als Porto Marie, Mambo en Cas Abao en uit eten gaat in de bekende toeristen hot-spots. Daar is overigens helemaal niks mis mee!, in tegendeel. Maar die 400.000 toeristen zijn echter véél te weinig voor het eiland. Daar zitten bijvoorbeeld ook veel cruisetoeristen tussen die niet verder dan de stad komen. Dat zou véél en véél beter kunnen als het eiland iets toeristischer werd!

Wat tips betreft, TO, ik kan niet genoeg benadrukken hoe wonderbaarlijk mooi de onderwaterwereld is, zowel om te snorkelen als om te duiken. Een proefduik of een snorkeltrip mag je echt niet missen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven