Curacao
maandag 2 april 2018 om 17:04
Hoi allemaal,
Wij willen misschien naar curacao op vakantie gaan (nog in April). Wie is hier al eens geweest en raden jullie het aan? Hoe was jullie ervaring?
Bij welke baai moeten we juist wel of niet zitten? Hoeveel dagen raden jullie aan?
En verder nog tips voor Curacao?
Ik hoor het graag, bedankt!
Wij willen misschien naar curacao op vakantie gaan (nog in April). Wie is hier al eens geweest en raden jullie het aan? Hoe was jullie ervaring?
Bij welke baai moeten we juist wel of niet zitten? Hoeveel dagen raden jullie aan?
En verder nog tips voor Curacao?
Ik hoor het graag, bedankt!
maandag 2 april 2018 om 21:08
Jan Thiel is de toeristische hotspot. Leuke beachbar(Zanzibar), fijne restaurants(Zest bijv) en ik vind het daar leuker dan bij Mambo Beach. Qua stranden vind ik het westen mooier, kleine Knip, porto Marie etc. Auto is een aanrader. Dag of tien zeker gaan, vliegen is al een lange tijd. Ook mooi is Oasis Coral Estate maar wel wat afgelegen. Ik wil dat volgende keer combineren met Jan Thiel.
maandag 2 april 2018 om 21:11
maandag 2 april 2018 om 21:43
En niet naar de zogenaamd fantastisch kruidentuin. Meer een onkruidtuin. Lunch bij Plasa Bieu in Willemstad of Gouverneur de Rouville(kun je de pontjesbrug mooi zien). Kies een mooi landhuis om te gezoeken en museum
Kura Hulanda is heel indrukwekkend. Eten bij Seaside Teracce bij Mambo in de buurt. Gewoon een zeecontainer maar heerlijke vis.
Kura Hulanda is heel indrukwekkend. Eten bij Seaside Teracce bij Mambo in de buurt. Gewoon een zeecontainer maar heerlijke vis.
maandag 2 april 2018 om 22:09
https://reistipsmetkids.nl/top-10-verbo ... n-curacao/
het is 1 groot toeristisch eiland.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 2 april 2018 om 22:16
http://www.dolfijngo.com/curacao/reisin ... en-curacao
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 3 april 2018 om 00:04
Dan zou ik niet bij Mambo of Jan Thiel gaan zitten, maar een appartementje huren en met je huurauto naar de mooie stranden rijden.
dinsdag 3 april 2018 om 09:38
Lekker, 's avonds met je voeten in het zand bij Zest eten (Jan Thiel Beach), heerlijk relaxt.
Bij Playa Grandi, kun je tijdens het snorkelen zeeschildpadden zien, daarna lekker eten bij Jaanchie's in Westpunt.
Shete Boka is ook de moeite waard om te wandelen. Boca Assension is ook erg mooi. Verder kun je ook de kerk van Sint Willibrordus bezoeken. Het is jammer genoeg onduidelijk wanneer hij open is, je moet mazzel hebben.
De grotten van Hato, vlak bij het vliegveld, zijn ook leuk om te bezoeken. Je moet wel eerst naar boven klimmen want ze zijn boven de grond. Daarna kun je een klein parkje in waar je allerlei hagedissen kunt zien, van kleintjes tot grote leguanen.
Wandelen in het Christoffel Park of de berg beklimmen willen wij de volgende keer doen. Dit schijnt ook erg mooi te zijn.
Bij Playa Grandi, kun je tijdens het snorkelen zeeschildpadden zien, daarna lekker eten bij Jaanchie's in Westpunt.
Shete Boka is ook de moeite waard om te wandelen. Boca Assension is ook erg mooi. Verder kun je ook de kerk van Sint Willibrordus bezoeken. Het is jammer genoeg onduidelijk wanneer hij open is, je moet mazzel hebben.
De grotten van Hato, vlak bij het vliegveld, zijn ook leuk om te bezoeken. Je moet wel eerst naar boven klimmen want ze zijn boven de grond. Daarna kun je een klein parkje in waar je allerlei hagedissen kunt zien, van kleintjes tot grote leguanen.
Wandelen in het Christoffel Park of de berg beklimmen willen wij de volgende keer doen. Dit schijnt ook erg mooi te zijn.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
woensdag 4 april 2018 om 22:42
Vreemde uitspraak Bianca. Curacao is alles behalve toeristisch.blijfgewoonbianca schreef: ↑02-04-2018 22:09https://reistipsmetkids.nl/top-10-verbo ... n-curacao/
het is 1 groot toeristisch eiland.
Het is een om verschillende redenen een fantástisch vakantie-eiland, maar toeristisch? Nee. Absoluut niet!
woensdag 4 april 2018 om 23:19
donderdag 5 april 2018 om 13:34
Ik deel ook jou mening betreft toeristisch niet.
Oke, Jan Thiel en Mambo misschien wel maar álles anders dan dat? Nee.
donderdag 5 april 2018 om 13:40
Ben je er ooit geweest?
Wat versta je onder toeristisch?
Wat je er ook onder verstaat, zelfs met de beste wil van de wereld kun je het eiland niet toeristisch noemen.
donderdag 5 april 2018 om 15:58
Ok, even een stap terug.
TO geeft aan eventueel in een minder toeristisch deel van het eiland te willen zitten. Nou, dat is dus 98% van het eiland. Je moet echt je best doen om toeristen te zien. Keuze zat en dus zeker niet wat BGB zegt, dat het 1 groot toeristisch eiland is.
Natuurlijk ziet het er anders uit als je de hele week op Jan Thiel logeert en alleen maar gaat zwemmen op de betaalde toeristenstrandjes als Porto Marie, Mambo en Cas Abao en uit eten gaat in de bekende toeristen hot-spots. Daar is overigens helemaal niks mis mee!, in tegendeel. Maar die 400.000 toeristen zijn echter véél te weinig voor het eiland. Daar zitten bijvoorbeeld ook veel cruisetoeristen tussen die niet verder dan de stad komen. Dat zou véél en véél beter kunnen als het eiland iets toeristischer werd!
Wat tips betreft, TO, ik kan niet genoeg benadrukken hoe wonderbaarlijk mooi de onderwaterwereld is, zowel om te snorkelen als om te duiken. Een proefduik of een snorkeltrip mag je echt niet missen.
TO geeft aan eventueel in een minder toeristisch deel van het eiland te willen zitten. Nou, dat is dus 98% van het eiland. Je moet echt je best doen om toeristen te zien. Keuze zat en dus zeker niet wat BGB zegt, dat het 1 groot toeristisch eiland is.
Natuurlijk ziet het er anders uit als je de hele week op Jan Thiel logeert en alleen maar gaat zwemmen op de betaalde toeristenstrandjes als Porto Marie, Mambo en Cas Abao en uit eten gaat in de bekende toeristen hot-spots. Daar is overigens helemaal niks mis mee!, in tegendeel. Maar die 400.000 toeristen zijn echter véél te weinig voor het eiland. Daar zitten bijvoorbeeld ook veel cruisetoeristen tussen die niet verder dan de stad komen. Dat zou véél en véél beter kunnen als het eiland iets toeristischer werd!
Wat tips betreft, TO, ik kan niet genoeg benadrukken hoe wonderbaarlijk mooi de onderwaterwereld is, zowel om te snorkelen als om te duiken. Een proefduik of een snorkeltrip mag je echt niet missen.