Lijf & Lijn alle pijlers

Koffie!! Met suiker of een zoetje?

02-03-2009 08:21 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ik ben een enorme koffieleut, drink per dag zo'n 12 a 15 koppen koffie.

Nou ben ik bewuster gaan eten, dus regelmatiger en gezonder.

Ben 14 kilo afgevallen en wil graag nog meer afvallen.

Ik eet gewoon zeg maar, dus niet echt light producten maar de lekkere producten, gewone 48 + kaas, roomboter , gewone jam of pindakaas etc. etc.

Maar nu mijn koffie....... die drink ik dus met een heel klein beetje melk en een zoetje ( het zoetje dus omdat ik zoveel koffie drink ).

Zonder zoetje/suiker is geen optie omdat ik dat al meerdere malen geprobeerd heb.

En minder koffie ook niet!!

Nu mijn vraag..... wat doe ik in mijn koffie? Suiker of een zoetje?

( Hoor n.l. zoveel tegenstrijdigheden over zoetstof )
Knap dat je zoveel bent afgevallen, Ik drink ook veel koffie, al gauw zo'n 5 soepkommen verkeerd. Dat is ongetwijfeld te veel, maar het is grotendeels melk. En met zoetjes, een stuk of 10. Thee vind ik niet erg lekker, verder drink ik zelden frisdrank, alleen water wat ik overigens ook niet lekker vind. Als ik dan ook nog mijn koffie op moet geven wordt het leven wel erg saai.

Lees net: "Het Voedingscentrum schrijft voor, dat zoetstoffen veilig zijn zolang dit binnen de aanvaardbare dagelijkse inname blijft. Dit is uit voorzorg geschreven. Het is niet helemaal duidelijk wat er gebeurd als je meer inneemt. De aanvaardbare dagelijkse inname voor zoetjes met 40 mg cyclamaat en 4 mg saccharine is 11 zoetjes per dag."

Een kopje minder per dag en je zit binnen de "veilige" marge.
Ik was ook een koffie addict. (Met dank aan mijn oma: toen ik 4 was kreeg ik al koffie van haar, omdat ik dat moest leren drinken.) Bij koffiezaken als Starbucks of de Coffee Compagny nam ik altijd een grote koffie. Ik dronk niet zoveel als jij, maar wel meerdere mokken met meestal hoofdpijn als gevolg. Maar ja, stoppen leek me niks, want ik vond het zo lekker!

Toen werd ik zwanger. Op de een of andere manier is het me zonder moeite gelukt om over te gaan op één mok koffie met een zoetje per dag. Eigenlijk gaat dat prima! Het kan dus wel, succesvol verminderen.

Wat ik ermee wil zeggen: probeer het eens. Misschien valt het wel hartstikke mee. En hoef je je helemaal niet meer zo druk te maken over het aantal calorieën.
O ja, suiker in m'n thee of koffie vind ik echt goor. Brrr. Krijg er zo'n viezige, zure nasmaak van. Daarom zweer ik bij zoetjes. Maar ik probeer wel binnen de 'veilige' marge te blijven.
Wel een lekker maandag-ochtend topic trouwens.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Knap Nik, zwarte koffie drinken.

Mijn man drinkt het ook zwart.

Weet je het ''probleem" is niet dat ik het niet lust, maar vind het veeeeeel minder lekker, zonder suiker/zoetje.

Ja dan is het "probleem" opgelost zou je zeggen, want dan drink je minder koffie

Maar ik zei dan steeds vaker, nee ik hoef geen koffie terwijl ik er wel zin in had.

Snap je um nog?
Ik drink dus nooit koffie want wil het een beetje te zuipen zijn moeten er 5 klontjes suiker in. Brrrrr, wat is koffie zwart vies zeg!
quote:EvyBlissy schreef op 02 maart 2009 @ 10:06:

Wel een lekker maandag-ochtend topic trouwens.
quote:Zwieber schreef op 02 maart 2009 @ 10:09:

Ik drink dus nooit koffie want wil het een beetje te zuipen zijn moeten er 5 klontjes suiker in. Brrrrr, wat is koffie zwart vies zeg!

Ja Zwieber, daarom doe ik er een beetje melk in!

Ik gebruik trouwens Natrena, daar zit geen aspartaam in ( dacht ik ).

Van andere zoetstoffen krijg ik een nasmaak.
Iemand?

In Natrena zit ook aspartaam.
quote:elleinspe schreef op 02 maart 2009 @ 09:53:

20 koppen Pilous??

En ik vond dat ik veel dronk.

Hmhm, heb nog een periode gehad dat ik RedBull daarnaast dronk. Blikje of 4. En je dan afvragen waarom je hartkloppingen hebt.

Niet erg gezond.

Met Redbull ben ik wel al een jaar of 2 gestopt en met in de middag koffie sinds een goeie maand.
Nee dank je, ik heb net een lekker sterke espresso gezet!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:dalida schreef op 02 maart 2009 @ 10:14:

In Natrena zit ook aspartaam.

O wel dus!

Niet goed gelezen dus!

Heb geen verpakking meer, alleen de dispenser nog.
En anders moet je maar overstappen of chocomel, daar zit ook cafeine in. En het is lekkerder.
Volgens mij zit apertaam wel in de rode maar niet in de blauwe natrena.
quote:dalida schreef op 02 maart 2009 @ 10:12:

Iemand?

[afbeelding]Yep, kom maar op
En dan nu mijn tweede kop koffie verkeerd met....surprise..... maar 1 zoetje. Kijken of dat net zo lekker is als met anderhalf.

Jullie horen het nog.
quote:Zwieber schreef op 02 maart 2009 @ 10:17:

En anders moet je maar overstappen of chocomel, daar zit ook cafeine in. En het is lekkerder.Nee Zwieb, da's pas goor, chocomel.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Zou het ook nog uitmaken wat voor koffie je drinkt qua gezondheid? Dus ouderswets filter, senseo, oplos etc.

Ik vind die stickjes met een smaakje wel lekker. Ze hadden ooit ook caramel, lekker, maar uit de handel. Moet heel ongezond geweest zijn, want er kwamen piepkleine vliegjes uit mijn planten, speciaal om kamikaze plegen in die caramel koffie. Verder zag ik nooit zo'n beestje. Was wel snel over met de verslaving toen met die dooie beesten in je kopje.
quote:Zwieber schreef op 02 maart 2009 @ 10:18:

Volgens mij zit apertaam wel in de rode maar niet in de blauwe natrena.

Is er dan rode en blauwe Natrena?

Ken alleen de blauwe.
.
anoniem_68519 wijzigde dit bericht op 02-03-2009 10:21
Reden: Laat eigenlijk maar, ik moet aan het werk
% gewijzigd
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
quote:nikkinuts schreef op 02 maart 2009 @ 10:19:

[...]

Nee Zwieb, da's pas goor, chocomel. Eg nie. Jij was die mafferd die ook appeltaart lekkerder vond dan chocoladetaart, toch?
Lekker Bukowski, dooie vliegen in je koffie!

Ik heb bonen van DE, dus elk bakkie vers gemalen.
quote:dalida schreef op 02 maart 2009 @ 10:14:

In Natrena zit ook aspartaam.Ik heb het even nagezocht. In de 'gewone' zoetjes van Natrena zit geen aspartaam maar in de 'Gourmet' variant wel, en in de Kristalpoeder zit het ook.
quote:Zwieber schreef op 02 maart 2009 @ 10:20:

[...]

Eg nie. Jij was die mafferd die ook appeltaart lekkerder vond dan chocoladetaart, toch?

Ik heb ze liever allebei!

Mag dat ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven