Lijf & Lijn alle pijlers

Koffie!! Met suiker of een zoetje?

02-03-2009 08:21 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ik ben een enorme koffieleut, drink per dag zo'n 12 a 15 koppen koffie.

Nou ben ik bewuster gaan eten, dus regelmatiger en gezonder.

Ben 14 kilo afgevallen en wil graag nog meer afvallen.

Ik eet gewoon zeg maar, dus niet echt light producten maar de lekkere producten, gewone 48 + kaas, roomboter , gewone jam of pindakaas etc. etc.

Maar nu mijn koffie....... die drink ik dus met een heel klein beetje melk en een zoetje ( het zoetje dus omdat ik zoveel koffie drink ).

Zonder zoetje/suiker is geen optie omdat ik dat al meerdere malen geprobeerd heb.

En minder koffie ook niet!!

Nu mijn vraag..... wat doe ik in mijn koffie? Suiker of een zoetje?

( Hoor n.l. zoveel tegenstrijdigheden over zoetstof )
quote:Bukowski schreef op 02 maart 2009 @ 10:45:

Aanvulling op de Amerikaanse zakjes. Sweet 'n Low is sacharine.

In Equal, NutraSweet, Tropicana Slim zit aspartaan.

Ik dacht dat Sweet 'n Low roze was, Equal blauw en dan is er nog een gele maar wat daar dan in zit?Als ik naar Amerika ga heb ik mijn eigen zakdispenser bij me!
hmmmm frappuchino lekkkkkkeeerrrrr
Hoe was je cappuccino met maar 1 zoetje Lapin??
ik dacht juist dat sweetlow geel was en tropicana roze.. haha
Ik heb alleen mintjes thuis van Starbucks! Het is zeker goed dat ze hier niet in de buurt zitten, anders was ik nooit afgevallen dan was ik echt megadik denk ik!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:elleinspe schreef op 02 maart 2009 @ 10:44:

[...]

Heb ik geprobeerd traincha, zelfs een half jaar, blijf het gewoon niet lekker vinden!

En zwart ook geprobeerd, een week of 6 dat is helemaal niet te drinken! :puke:Hier net zo. Brrr. En ik heb Nespresso, dus daar valt weinig aan te veranderen qua sterkte.
Ik rij zelfs om via Schiphol (gewoon, zomaar) of Oberhausen (terugweg van vakantie) voor een bakkie SB! Haha.
quote:elleinspe schreef op 02 maart 2009 @ 10:44:

[...]

Heb ik geprobeerd traincha, zelfs een half jaar, blijf het gewoon niet lekker vinden!

En zwart ook geprobeerd, een week of 6 dat is helemaal niet te drinken! :puke:

Ja, dan houdt het op. Ik lust het niet eens meer met suiker en melk. *gruwel*
quote:Ring1981 schreef op 02 maart 2009 @ 10:51:

[...]

Hier net zo. Brrr. En ik heb Nespresso, dus daar valt weinig aan te veranderen qua sterkte.Nespresso? Ik heb gehoord dat die alleen via internet te bestellen is. Klopt dat? Ik wil eigenlijk ook wel zo'n apparaat.
Ik gebruik van die slimsuiker dat is half suiker half zoetstof en dat zijn kleine klontjes, bij de AH te verkrijgen.
Btw ik neem mijzelf natuurlijk in de maling. Het blijft slecht.
Volgens mij wel te koop hoor, die cupjes kun je ook gewoon kopen, dus dat apparaat toch ook wel?

Die cups zijn hier ( Noorden ) te koop bij "Koffie en meer"
quote:zusenzo schreef op 02 maart 2009 @ 10:58:

Ik gebruik van die slimsuiker dat is half suiker half zoetstof en dat zijn kleine klontjes, bij de AH te verkrijgen.Ja die ken ik ook Slimmetjes heten ze geloof ik!
quote:elleinspe schreef op 02 maart 2009 @ 09:58:

Caffeine vrij is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Pfft, ja, daar ben ik van het weekend mee begonnen, wegens erg veel migraine.

Het is echt niet te zuipen, eigenlijk. Misschien went het, ooit.

On topic: ik heb mezelf er pak hem beet een maand geleden toe gezet om een aantal koppen koffie te vervangen door thee, en dat dan ook nog zonder suiker. Geloof zelfs dat ik koffie met alleen melk zou verdragen. Maar of ik er dan nog van zou genieten..
quote:mamzelle schreef op 02 maart 2009 @ 11:01:

[...]

Pfft, ja, daar ben ik van het weekend mee begonnen, wegens erg veel migraine.

Het is echt niet te zuipen, eigenlijk. Misschien went het, ooit.

On topic: ik heb mezelf er pak hem beet een maand geleden toe gezet om een aantal koppen koffie te vervangen door thee, en dat dan ook nog zonder suiker. Geloof zelfs dat ik koffie met alleen melk zou verdragen. Maar of ik er dan nog van zou genieten..

Genieten.........dat is het goede woord Mamzelle!

Dat doe ik niet meer als ik er geen zoetje/suiker in doe!
Even doorzetten zonder zoetje en zonder suiker. Dat went in een week (bij jou denk ik wel sneller hoor) en dan lust je echt niet meer met suiker of zoetje.
Ik heb niet het hele topic nagelezen, dus misschien ben ik mosterd.

Zonder zoetjes en zonder suiker drinken. Is even wennen, maar het went ECHT. Eerste dag is het vies, tweede dag is het niet zo lekker, derde dag wordt het al normaler en dan weet je niet beter.

Los daarvan, 12 - 15 koppen koffie is niet gezond. Ga lekker water drinken.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ah kijk, ik was 3 mins geleden al mosterd
ik krijg bijna kokhalsneigingen wanneer ik koffie zonder zoetjes/suiker moet drinken. Daar wen ik dus echt nooit aan. Maar ik vind ook helemaal niet dat ik daar aan moet wennen gelukkig.
Marianne , ik heb het al vaker geschreven, heb het een half jaar zonder gedronken, en blijf het gewoon niet lekker vinden!
Elleinspe, dan wil je gewoon het onmogelijke.

Het is het een of het ander, suiker word je dik van, zo veel zoetstoffen in the end ook. Dan wordt het dus toch gewoon water of thee.
quote:Supersmollie1 schreef op 02 maart 2009 @ 11:07:

Ik heb niet het hele topic nagelezen, dus misschien ben ik mosterd.

Zonder zoetjes en zonder suiker drinken. Is even wennen, maar het went ECHT. Eerste dag is het vies, tweede dag is het niet zo lekker, derde dag wordt het al normaler en dan weet je niet beter.

Los daarvan, 12 - 15 koppen koffie is niet gezond. Ga lekker water drinken.

Zie hier boven, een half jaar zonder suiker gedronken en blijf het niet lekker vinden!

En water drink ik ook al een liter per dag!
12 tot 15 koppen vind ik eerlijk gezegd ook veel. Ik kom misschien hooguit tot 3 tot 4 per dag.
Ik ga proberen te minderen met koffie!

Twee vliegen in èèn klap, en minder suiker/zoetjes en minder koffie!
Geniet dan van 1 of 2 koppen lekkere koffie per dag met echte room en echte suiker en drink voor de rest water/thee.

Ik vind wijn ook heel erg lekker, maar drink dat ook met mate vanwege de calorieën.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven