Koffie!! Met suiker of een zoetje?
maandag 2 maart 2009 om 08:21
Goedemorgen allemaal,
Ik ben een enorme koffieleut, drink per dag zo'n 12 a 15 koppen koffie.
Nou ben ik bewuster gaan eten, dus regelmatiger en gezonder.
Ben 14 kilo afgevallen en wil graag nog meer afvallen.
Ik eet gewoon zeg maar, dus niet echt light producten maar de lekkere producten, gewone 48 + kaas, roomboter , gewone jam of pindakaas etc. etc.
Maar nu mijn koffie....... die drink ik dus met een heel klein beetje melk en een zoetje ( het zoetje dus omdat ik zoveel koffie drink ).
Zonder zoetje/suiker is geen optie omdat ik dat al meerdere malen geprobeerd heb.
En minder koffie ook niet!!
Nu mijn vraag..... wat doe ik in mijn koffie? Suiker of een zoetje?
( Hoor n.l. zoveel tegenstrijdigheden over zoetstof )
Ik ben een enorme koffieleut, drink per dag zo'n 12 a 15 koppen koffie.
Nou ben ik bewuster gaan eten, dus regelmatiger en gezonder.
Ben 14 kilo afgevallen en wil graag nog meer afvallen.
Ik eet gewoon zeg maar, dus niet echt light producten maar de lekkere producten, gewone 48 + kaas, roomboter , gewone jam of pindakaas etc. etc.
Maar nu mijn koffie....... die drink ik dus met een heel klein beetje melk en een zoetje ( het zoetje dus omdat ik zoveel koffie drink ).
Zonder zoetje/suiker is geen optie omdat ik dat al meerdere malen geprobeerd heb.
En minder koffie ook niet!!
Nu mijn vraag..... wat doe ik in mijn koffie? Suiker of een zoetje?
( Hoor n.l. zoveel tegenstrijdigheden over zoetstof )
maandag 2 maart 2009 om 10:47
quote:Bukowski schreef op 02 maart 2009 @ 10:45:
Aanvulling op de Amerikaanse zakjes. Sweet 'n Low is sacharine.
In Equal, NutraSweet, Tropicana Slim zit aspartaan.
Ik dacht dat Sweet 'n Low roze was, Equal blauw en dan is er nog een gele maar wat daar dan in zit?Als ik naar Amerika ga heb ik mijn eigen zakdispenser bij me!
Aanvulling op de Amerikaanse zakjes. Sweet 'n Low is sacharine.
In Equal, NutraSweet, Tropicana Slim zit aspartaan.
Ik dacht dat Sweet 'n Low roze was, Equal blauw en dan is er nog een gele maar wat daar dan in zit?Als ik naar Amerika ga heb ik mijn eigen zakdispenser bij me!
maandag 2 maart 2009 om 10:51
quote:elleinspe schreef op 02 maart 2009 @ 10:44:
[...]
Heb ik geprobeerd traincha, zelfs een half jaar, blijf het gewoon niet lekker vinden!
En zwart ook geprobeerd, een week of 6 dat is helemaal niet te drinken! :puke:Hier net zo. Brrr. En ik heb Nespresso, dus daar valt weinig aan te veranderen qua sterkte.
[...]
Heb ik geprobeerd traincha, zelfs een half jaar, blijf het gewoon niet lekker vinden!
En zwart ook geprobeerd, een week of 6 dat is helemaal niet te drinken! :puke:Hier net zo. Brrr. En ik heb Nespresso, dus daar valt weinig aan te veranderen qua sterkte.
maandag 2 maart 2009 om 10:53
maandag 2 maart 2009 om 10:54
maandag 2 maart 2009 om 11:01
quote:elleinspe schreef op 02 maart 2009 @ 09:58:
Caffeine vrij is natuurlijk ook een mogelijkheid.
Pfft, ja, daar ben ik van het weekend mee begonnen, wegens erg veel migraine.
Het is echt niet te zuipen, eigenlijk. Misschien went het, ooit.
On topic: ik heb mezelf er pak hem beet een maand geleden toe gezet om een aantal koppen koffie te vervangen door thee, en dat dan ook nog zonder suiker. Geloof zelfs dat ik koffie met alleen melk zou verdragen. Maar of ik er dan nog van zou genieten..
Caffeine vrij is natuurlijk ook een mogelijkheid.
On topic: ik heb mezelf er pak hem beet een maand geleden toe gezet om een aantal koppen koffie te vervangen door thee, en dat dan ook nog zonder suiker. Geloof zelfs dat ik koffie met alleen melk zou verdragen. Maar of ik er dan nog van zou genieten..
maandag 2 maart 2009 om 11:03
quote:mamzelle schreef op 02 maart 2009 @ 11:01:
[...]
Genieten.........dat is het goede woord Mamzelle!
Dat doe ik niet meer als ik er geen zoetje/suiker in doe!
[...]
Genieten.........dat is het goede woord Mamzelle!
Dat doe ik niet meer als ik er geen zoetje/suiker in doe!
maandag 2 maart 2009 om 11:07
Ik heb niet het hele topic nagelezen, dus misschien ben ik mosterd.
Zonder zoetjes en zonder suiker drinken. Is even wennen, maar het went ECHT. Eerste dag is het vies, tweede dag is het niet zo lekker, derde dag wordt het al normaler en dan weet je niet beter.
Los daarvan, 12 - 15 koppen koffie is niet gezond. Ga lekker water drinken.
Zonder zoetjes en zonder suiker drinken. Is even wennen, maar het went ECHT. Eerste dag is het vies, tweede dag is het niet zo lekker, derde dag wordt het al normaler en dan weet je niet beter.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
maandag 2 maart 2009 om 11:11
quote:Supersmollie1 schreef op 02 maart 2009 @ 11:07:
Zie hier boven, een half jaar zonder suiker gedronken en blijf het niet lekker vinden!
En water drink ik ook al een liter per dag!
Zie hier boven, een half jaar zonder suiker gedronken en blijf het niet lekker vinden!
En water drink ik ook al een liter per dag!