outlook: meerdere geadresseerden

08-04-2018 09:14 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wil een mail gaan verzenden via outlook naar meerdere mailadressen.
Echter wil ik niet dat de ontvangers elkaars mailadres kunnen zien. Hoe los ik dit op?
Iedereen in de bcc zetten? Alvast bedankt voor jullie reactie.
Iedereen in de bcc zetten?
Ja.
Jep. Zet jezelf bij AAN. En de rest in BCC. Succes!
Waarom zou je jezelf bij AAN zetten?
Omdat ze niet wil dat de ontvangers elkaars mailadres zien.
ZaraZara100 schreef:
08-04-2018 11:15
Omdat ze niet wil dat de ontvangers elkaars mailadres zien.
Nee, je moet even beter lezen voor je domme dingen schrijft

Daarom zet je de adressen onder BCC
Daar hadden we het antwoord al op, daar gaat mijn vraag niet over.
Ik denk toch echt dat jijzelf even beter moet lezen, (understatement). Welke naam wilde jij dan achter AAN typen... ? :facepalm:
Kwartel123 schreef:
08-04-2018 11:10
Waarom zou je jezelf bij AAN zetten?
Omdat er een geadresseerde aangegeven moet worden, anders kun je de mail niet versturen. Dat ben je zelf, want dit adres is toch al zichtbaar bij afzender. Alle overigen krijgen dan wel de mail, maar kunnen elkaars mailadres niet zien.
Excuus. Heb net geprobeerd of dat kan. Tegenwoordig hoef je achter AAN kennelijk geen mailadres meer te tikken. Vgoegah moest dat echt anders werd er niets verzonden.
Scheelt weinig tikken maar toch handig om te weten.
Bedankt voor jullie reacties. Ik kan aan de slag !
Ik was te snel, reageerde op de facepalm en het bijdehante 'understatement'
Zie nu je laatste post
Je bent er nu dus zelf ook achter hoe het wel werkt :lightbulb:
anoniem_353349 wijzigde dit bericht op 08-04-2018 13:52
72.98% gewijzigd
parbleumondieu schreef:
08-04-2018 12:48
Omdat er een geadresseerde aangegeven moet worden, anders kun je de mail niet versturen. Dat ben je zelf, want dit adres is toch al zichtbaar bij afzender. Alle overigen krijgen dan wel de mail, maar kunnen elkaars mailadres niet zien.
Ik verstuur heel regelmatig mail met alleen adressen in de BCC met outlook.
Kwartel123 schreef:
08-04-2018 13:48
Je bent er nu dus zelf ook achter hoe het wel werkt :lightbulb:
Het is de gebruiker inmiddels ietsje gemakkelijker gemaakt. Handig. Voortschrijdend inzicht en gebruikersvriendelijkheid bij Microsoft.

(En ik reageerde op jouw pinnige 'voor je domme dingen schrijft'; dat was dus niet dom maar werkte jarenlang zo. Vandaar het misverstand).
ZaraZara100 schreef:
08-04-2018 12:59
Excuus. Heb net geprobeerd of dat kan. Tegenwoordig hoef je achter AAN kennelijk geen mailadres meer te tikken. Vgoegah moest dat echt anders werd er niets verzonden.
Scheelt weinig tikken maar toch handig om te weten.
Oh dat wist ik ook niet hoor, maar scheelt zeker!!!
ZaraZara100 schreef:
08-04-2018 13:59
Het is de gebruiker inmiddels ietsje gemakkelijker gemaakt. Handig. Voortschrijdend inzicht en gebruikersvriendelijkheid bij Microsoft.

(En ik reageerde op jouw pinnige 'voor je domme dingen schrijft'; dat was dus niet dom maar werkte jarenlang zo. Vandaar het misverstand).
Dat jarenlang is dan wel ook al jarenlang geleden.
Ik stuurde ruim 10 jaar geleden als verenigingsmail naar onze leden op die manier.
Kwartel123 schreef:
08-04-2018 13:50
Ik verstuur heel regelmatig mail met alleen adressen in de BCC met outlook.
O, wat handig. Weer iets geleerd.
Kwartel123 schreef:
08-04-2018 14:05
Dat jarenlang is dan wel ook al jarenlang geleden.
Ik stuurde ruim 10 jaar geleden als verenigingsmail naar onze leden op die manier.
Ik gebruik niet nog maar tien jaar Outlook, en krijg ook nog steeds mails op de 'oude' wijze. Kennelijk ben ik lang niet de enige die niet op de hoogte was van de kleine verandering.
Ik vind dergelijke personen in elk geval niet dom.
ZaraZara100 schreef:
08-04-2018 14:15
Kennelijk ben ik lang niet de enige die niet op de hoogte was van de kleine verandering.
Nee hoor je bent echt niet de enige. Ik heb ook altijd gedacht dat je in elk geval een adres bij 'Aan' moest invoeren en zo te lezen in de reacties zijn er dus meer mensen die ook niet wisten dat dat niet hoeft.

Niks doms aan hoor,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven