Welke koffer?

08-04-2018 12:59 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil weer graag weer jullie advies. We gaan deze zomer vliegen. We mogen 23 kilo bagage meenemen. Nu zag ik dat de meeste maatschappijen 20 kilo hanteren dus wil ik daar maar van uit gaan.
Nu zag ik de American Tourist Air Force 1 Spinner serie. Deze heeft een dubbele rits. Dat lijkt mij handig omdat er vast meer terug mee moet dan ik op de heenweg meeneem...
Ik snap dat ik ook op de terugvlucht de kilo's in de gaten moet houden.
Welke adviseren jullie: die van 76 cm

American Tourister Air Force 1 Spinner 76cm met 96 tot 111 liter? Daar staat bij voor 20+ kilo bagage
https://www.travelbags.nl/american-tour ... -blue.html
Of een maat kleiner? Die van 66 cm met een inhoud van 69 tot 81 liter? https://www.travelbags.nl/american-tour ... -blue.html hierbij staat 15 + kilo

Is het onhandig als je koffer te groot is? Zakt dan alles 'weg?
We gaan met 2 pubers vliegen die het maximaal aantal kilo's zullen willen gebruiken 😀...

Of zie ik iets over het hoofd en hebben jullie een heel ander advies?
Alvast bedankt!
redbulletje schreef:
10-04-2018 15:41
Een strandhotel voorziet toch altijd gewoon in badlakens voor zwembad of strand? Heb je tenminste dagelijks schone.
Een strandstoel misschien wel, maar we gaan naar een appartement complex in Griekenland. Heb echt nergens iets gelezen over een badlaken voor t strand.

Maar een hammandoek is inderdaad wel kleiner!
Lioness94523 schreef:
10-04-2018 15:50
misschien vanuit een ander hoek bekeken: ik vind het zelf nogal genant om met een gigantische koffer aan te komen (ook al zit er niet veel in) als ik maar een weekje weg ga. en te veel lege ruimte in een koffer vind ik niet fijn, alles verschuift inderdaad.
Daarom dus packing cubes. Alles lag nog netjes op zijn plek in mijn koffer. En ik schaam me nergens voor.
haantje69 schreef:
10-04-2018 19:06
Een strandstoel misschien wel, maar we gaan naar een appartement complex in Griekenland. Heb echt nergens iets gelezen over een badlaken voor t strand.

Maar een hammandoek is inderdaad wel kleiner!
Ik heb van die microvezel handdoeken van decathlon. De grootste kost €10,- en ze zijn heel klein op te rollen. En ze zijn ook heel snel droog. Ideaal voor op vakantie!

Afbeelding
Packing cubes? Ik ga weer googlen
En die microvezelhanddoek ziet er top uit! Bedankt voor de tip
Wat fijn dat jullie zo goed meedenken!
Packing cubes bestellen bij wish of Ali. Ik heb er €6,- voor betaald, setje zoals hieronder. Daar hebben ze vast ook van die handdoeken btw :P

Afbeelding
anoniem_63b9a19091605 wijzigde dit bericht op 10-04-2018 20:48
11.96% gewijzigd
Verkeerde knopje
Ik heb een 158cm koffer. Je moet er wel rekening mee houden dat die snel boven de 20 of (zoals veel maatschappijen doen) 23 kilo uitkomt.

Zie niet zo in waarom ik een kleinere zou kopen. Als ik weinig bagage heb neem ik een handbagageformaat koffer of een weekendtas mee.

Tips:
- Kwaliteit! Geef er geld aan uit, gaat ie lang mee, ook als je er een keer teveel in propt.
- Vier wieltjes: dan kun je hem naast je mee rollen. Flexibeler dan achter je aan.
Stampertje12 schreef:
10-04-2018 23:26
Ik heb een 158cm koffer. Je moet er wel rekening mee houden dat die snel boven de 20 of (zoals veel maatschappijen doen) 23 kilo uitkomt.

Zie niet zo in waarom ik een kleinere zou kopen. Als ik weinig bagage heb neem ik een handbagageformaat koffer of een weekendtas mee.

Tips:
- Kwaliteit! Geef er geld aan uit, gaat ie lang mee, ook als je er een keer teveel in propt.
- Vier wieltjes: dan kun je hem naast je mee rollen. Flexibeler dan achter je aan.
158? Die is bijen net zo groot als ik :rofl:
Whomi schreef:
10-04-2018 20:47
Packing cubes bestellen bij wish of Ali. Ik heb er €6,- voor betaald, setje zoals hieronder. Daar hebben ze vast ook van die handdoeken btw :P

Afbeelding
Wat is daar nou het voordeel van?
Moiren’ schreef:
10-04-2018 23:30
158? Die is bijen net zo groot als ik :rofl:
L+B+H = 158 cm.

Is maat die door vrij veel maatschappijen wordt gehanteerd.

En nee, het is niet een koffer van 1 bij 1 bij 156 cm :)
Damn, weer een illusie armer. Ik zag al een koffer naast me die incl wieltjes groter is dan ik. Helaas.
Moiren’ schreef:
11-04-2018 00:03
Damn, weer een illusie armer. Ik zag al een koffer naast me die incl wieltjes groter is dan ik. Helaas.
Je hebt die koffers zeker wel :)
Stampertje12 schreef:
11-04-2018 00:14
Je hebt die koffers zeker wel :)
Ik weet het, maar was even een grappig plaatje in mijn hoofd :hihi:
Moiren’ schreef:
10-04-2018 23:31
Wat is daar nou het voordeel van?
.
Overzicht en orde in je koffer! Ik reis vrij veel en verander vaak dagelijks van hotel. Die cubes zijn voor mij essentieel. Ik heb verder ook alles (snoertjes bijvoorbeeld) in etuitjes. Scheelt zoeken en ik raak spullen minder snel kwijt.

Voor vakantie gebruik ik ze ook: shirtjes bij shirtjes, ondergoed en zo bij elkaar. Ik pak zo’n cube in een zwaai uit de koffer en de kast in.
Erizon schreef:
11-04-2018 11:22
.
Overzicht en orde in je koffer! Ik reis vrij veel en verander vaak dagelijks van hotel. Die cubes zijn voor mij essentieel. Ik heb verder ook alles (snoertjes bijvoorbeeld) in etuitjes. Scheelt zoeken en ik raak spullen minder snel kwijt.

Voor vakantie gebruik ik ze ook: shirtjes bij shirtjes, ondergoed en zo bij elkaar. Ik pak zo’n cube in een zwaai uit de koffer en de kast in.
Okay, dat klinkt wel zinvol. Leg je ze dan ook met cubes en al in de kast? En past alles dan wel in 1cube? Dus broeken bij broeken, shirts bij shirts enz.
Ik reis altijd met een medium koffer. Kom ik nooit over de 20kg mee. En als ik extra nodig heb dan pokken we een trolley als handbagage.

En die microvezelhanddoek van de Decathlon gaat hier al jaren mee op vakantie!
Neemt bijna niks van plaats in beslag en weegt ook nog eens niks.

Idd kun je ook handdoeken uit je app meenemen hoor..
Moiren’ schreef:
11-04-2018 12:38
Okay, dat klinkt wel zinvol. Leg je ze dan ook met cubes en al in de kast? En past alles dan wel in 1cube? Dus broeken bij broeken, shirts bij shirts enz.
Ik had nu shirts in 1 cube, opgerold. En ik had maar 1 extra broek bij en daar zat een vest en de handdoek bij in de cube. In die kleine vierkante doe ik bh’s en sokken en ondergoed gaan in zo’n zakje. Daar gaat dan vuile was ook weer in voor de terugreis. In de kast haal ik het eruit. De cubes gooi ik in de koffer dan gewoon.
Ik had nu echt een half lege koffer op de heenweg en hiermee bleef alles gewoon netjes. Anders krijg je toch dat shirts en broeken ontvouwen/ontrollen en door de koffer gaan en dus kreukelen.
Oh, daar heb ik nooit last van. Alles blijft altijd waar ik het wil.
Bij mij niet. Ik had nu 1 broek, 3 longsleeves, 3 t-shirts, ondergoed, handdoek, 1 paar instappers en een toilettas in zo’n hele grote koffer. Dat elastiek hield dat niet op z’n plek, want daar zat dus nog ruimte tussen. Zodra ik mijn koffer optilde en op z’n wielen zette, viel alles al onderin op elkaar.
Ja, ik leg een opengeritste cube zo in de kast onderweg. En ik heb een aantal verschillende maten (ook een set exact voor de cabinmax), dus dat past altijd wel.
Moiren’ schreef:
11-04-2018 12:38
Je legt toch niets in de hotelkasten als je rondreist?

Ik heb alleen doorzichtige zakjes voor snoertjes/stekkers etc. een toilettas, een aparte tas voor schoon ondergoed en 'n waszak. De rest ligt gewoon random in mijn koffer of reistas.
Ik zie in de OP niets over rondreizen.
Mij lijken die cubes ontzettend onhandig .
Moiren’ schreef:
12-04-2018 15:45
Ik zie in de OP niets over rondreizen.
Mij lijken die cubes ontzettend onhandig .
Dat mag, ik vind ze ideaal :)
Whomi schreef:
12-04-2018 11:12
Ik had nu shirts in 1 cube, opgerold. En ik had maar 1 extra broek bij en daar zat een vest en de handdoek bij in de cube. In die kleine vierkante doe ik bh’s en sokken en ondergoed gaan in zo’n zakje. Daar gaat dan vuile was ook weer in voor de terugreis. In de kast haal ik het eruit. De cubes gooi ik in de koffer dan gewoon.
Ik had nu echt een half lege koffer op de heenweg en hiermee bleef alles gewoon netjes. Anders krijg je toch dat shirts en broeken ontvouwen/ontrollen en door de koffer gaan en dus kreukelen.
Maar met zo weinig kleding in zo´n enorme koffer reizen is niet echt standaard he?
Al vind ik de cubes best handig voor kleinere dingen zoals ondergoed, zeker als je voor meerdere personen spullen meeneemt in hetzelfde koffer.

On topic: Ik zou niet voor het grootste formaat koffer gaan want vol zit je al snel boven de maximaal toegestane kilo´s. En het zijn enorme bakbeesten wat niet handig is met een huurauto etc.
IJskoffie schreef:
12-04-2018 15:48
Al vind ik de cubes best handig voor kleinere dingen zoals ondergoed, zeker als je voor meerdere personen spullen meeneemt in hetzelfde koffer.
Dát lijkt me nu het toppunt van onhandigheid, spullen van meerdere personen in één koffer! Dan weet je toch helemaal niet waar je blijft met zoeken en moet die ander ook elke keer in jouw spullen rommelen om het zijne eruit te vissen. Beter kleinere koffers dan een gedeelde grotere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven