Lijf & Lijn alle pijlers

Plattere buik zonder kilo’s af te vallen

12-04-2018 23:34 28 berichten
Mijn gewicht is prima en de rest van mijn lijf ook. Alleen mijn buik is groot of in ieder geval buiten proportie. Helaas lukt het niet om alleen die buik platter te krijgen. Ik val dan juist eerder op plekken af waar het niet meer nodig is.

Heeft iemand een tip?
Plaatselijk afvallen bestaat helaas niet, tenzij je liposuctie laat uitvoeren.
Enige remedie is dus blijven volhouden of je er bij neerleggen. Vaak helpt t wel om te kijken van welke voeding je meer opblaast maar ook dat is alleen een oplossing zolang je die voedingsmiddelen niet meer eet dan.
Alle reacties Link kopieren
Coolsculpting.
Always look on the bright side of life
Correctieslip
Clysma/darmen spoelen
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Restera schreef:
13-04-2018 00:27
Clysma/darmen spoelen
Ik mag toch hopen, dat je een grapje maakt.
Gewoon een corrigerend broekje gaan dragen.
Heb je de sportschool al geprobeerd? Bij mij werd mijn buik snel platter met het BBG programma van Kayla Itsines. Een personal trainer kan je ook helpen met oefeningen specifiek voor je buik.
Is het vel vet? Is je buik niet opgeblazen? Ik zou vooral op je voedsel letten, genoeg vezels e.d. En daarnaast 3x per week buikspieroefeningen doen. Er staan genoeg op bv. Pinterest.
Ik ga sinds een tijdje naar de sportschool. Veel mensen zeggen dat ik ben afgevallen. Weegschaal vindt van niet, dus zullen het de spieren wel zijn. Lang verhaal kort: buikspieroefeningen!
Ik ga meelezen maar volgens mij moeten we ons er maar bij neer leggen..
Buikspieroefeningen helpen echt niet voor een plattere buik op zichzelf, sorry..

Krachttraining kan wel helpen om je lichaam een andere vorm te geven door spieren op te bouwen en daarna vet te verliezen. Als je meer spieren in billen, benen, armen ed. hebt, worden die lichaamsdelen groter en steviger, en als je dan vet verliest (overal, want je kiest niet waar het vanaf gaat), zijn de lichaamsdelen waar je tevreden over bent in verhouding toch groter dan je buik.
LoVaKo schreef:
13-04-2018 07:08
Buikspieroefeningen helpen echt niet voor een plattere buik op zichzelf, sorry..

Krachttraining kan wel helpen om je lichaam een andere vorm te geven door spieren op te bouwen en daarna vet te verliezen. Als je meer spieren in billen, benen, armen ed. hebt, worden die lichaamsdelen groter en steviger, en als je dan vet verliest (overal, want je kiest niet waar het vanaf gaat), zijn de lichaamsdelen waar je tevreden over bent in verhouding toch groter dan je buik.
Dit dus.
Dank jullie wel voor alle reacties!

Ik draag al jaren correctie hemdjes en slips. Deze werken heel goed, maar zodra ik mijn bikini aan die blubbert het weer.

Ik sport drie keer in de week: bootcamp, kracht en cardio.

Het gaat echt om de vetlaag. Ik voel mijn buikspieren en die zijn echt hard, dus er zit wel een sixpack, maar die zit enorm verstopt.

Ik ga eens googlen wat coolsculpting is.
FunnyFace8 schreef:
13-04-2018 04:08
Heb je de sportschool al geprobeerd? Bij mij werd mijn buik snel platter met het BBG programma van Kayla Itsines. Een personal trainer kan je ook helpen met oefeningen specifiek voor je buik.
Dit jij kayla itsines thuis of in de sportschool?
Voeding zorgt er bij mij inderdaad wel voor dat ik een meer of minder opgezette buik heb, maar hij is altijd ‘dik’.
Buikvet en een opgeblazen buik heeft vaak met voeding te maken. En dan bedoel ik niet dat je dit direct merkt na het eten van een maaltijd of een snack. Dit is een langdurig proces.

Verdiep je eens in koolhydraatbeperkte voeding, bij voorbeeld via de boeken van William Cortvriendt of www.hoewordje100.nl.

Te veel koolhydraten (uit suiker, rijst, pasta, aardappelen, het meeste fruit, brood, koek, snoep) wordt in het lichaam omgezet in vet, en dan primair buikvet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
jazekerenof schreef:
13-04-2018 07:41

Ik draag al jaren correctie hemdjes en slips. Deze werken heel goed, maar zodra ik mijn bikini aan die blubbert het weer.

Het gaat echt om de vetlaag. Ik voel mijn buikspieren en die zijn echt hard, dus er zit wel een sixpack, maar die zit enorm verstopt.

Heb je kinderen? Door mijn zwangerschappen zit er bij mij ruimte tussen mijn buikspieren en dat krijg je dus nooit meer helemaal goed. ik train al jaren minimaal 4 keer per week. maar het wordt nooit meer zo mooi als eerst. een operatie heb ik er niet voor over want ik laat niet snijden in een verder gezond lijf. maar ik vind het dus wel jammer van mijn buik ten opzichte van mijn gespierde armen en benen.
Misschien moet je je eens meer verdiepen in je voeding? het kan daar aan liggen. “droogeten” zou misschien ook nog wel effect kunnen hebben? moet je wel doen in combinatie met sporten. dat zorgt ervoor dat je spieren meer zichtbaar worden
Don't cry, buy a bag and move on.
hamerhaai schreef:
13-04-2018 08:07
Buikvet en een opgeblazen buik heeft vaak met voeding te maken. En dan bedoel ik niet dat je dit direct merkt na het eten van een maaltijd of een snack. Dit is een langdurig proces.

Verdiep je eens in koolhydraatbeperkte voeding, bij voorbeeld via de boeken van William Cortvriendt of www.hoewordje100.nl.

Te veel koolhydraten (uit suiker, rijst, pasta, aardappelen, het meeste fruit, brood, koek, snoep) wordt in het lichaam omgezet in vet, en dan primair buikvet.
Dit werkt bij mij wel goed. helaas ontbreekt het mij vaak aan discipline om het goed vol te houden.
Don't cry, buy a bag and move on.
jazekerenof schreef:

Dit is bij alle vrouwen zo, buikvet is nodig om de vruchtbaarheid op peil te houden. Als je verder niet te dik bent zit er maar één ding op en dat is accepteren
jazekerenof schreef:

Geen bikini meer dragen als die buik je zo stoort.
Ik draag al jaren een corrigerend badpak en dat verhult mijn probleemzone zo goed dat ik me er zelfs een beetje sexy door voel.
S-Meds schreef:
13-04-2018 10:34
Dit is bij alle vrouwen zo, buikvet is nodig om de vruchtbaarheid op peil te houden. Als je verder niet te dik bent zit er maar één ding op en dat is accepteren
Onzin. Het verschilt per vrouw waar het vet zich ophoopt. Bij mij is dat vooral op mijn kont en bovenbenen/dijen en heupen. Op mijn buik heb ik erg weinig vet en ook bij mijn borsten zal ik niet snel aankomen (helaas!) Vruchtbaar ben ik dan weer wel, ik raak zeer snel zwanger.
Lil0u schreef:
13-04-2018 13:12
Onzin. Het verschilt per vrouw waar het vet zich ophoopt. Bij mij is dat vooral op mijn kont en bovenbenen/dijen en heupen. Op mijn buik heb ik erg weinig vet en ook bij mijn borsten zal ik niet snel aankomen (helaas!) Vruchtbaar ben ik dan weer wel, ik raak zeer snel zwanger.
Dan ben je een van de weinige gelukkigen, maar geniet er maar van want na de overgang is alles anders
S-Meds schreef:
13-04-2018 14:49
Dan ben je een van de weinige gelukkigen, maar geniet er maar van want na de overgang is alles anders
Nou, ik ben de overgang al lang voorbij en heb nog steeds een stevige, volle kont.
S-Meds schreef:
13-04-2018 00:21
Correctieslip

Zo te zien werken die dingen enorm!

https://www.dumpert.nl/mediabase/740764 ... vals_.html

:O
Ik heb ook altijd een naar verhouding 'dikke' buik.

Hoe ouder ik word, hoe meer ik denk: mijn buik is eigenlijk niet te dik, maar mijn ledematen zijn te lang, mijn bovenlijf is te kort en te recht (ik ben zeg maar meer een baksteen dan een X, heb geen geprononceerde taille). Daar kan ik weinig aan veranderen: ik kan moeilijk mijn sliertige armen en benen inkorten, mijn romp verlengen of de basisvorm van mijn lijf van een I of O naar een X veranderen.

Dan ben ik ook nog eens wat ze noemen een endomorf type: zacht en romig, niet droog en pezig. Ook daar kan ik niet veel aan veranderen, het is gewoon mijn genetische aanleg.

In plaats van mezelf af te beulen in de sportschool, kan ik er ook voor kiezen om die paar keer in het jaar dat ik naar het strand ga een badpak te dragen ipv een bikini en te genieten van het buiten zijn in plaats van me voor mijn lijf te schamen.

De rest van het jaar probeer ik eea te verhullen met kleding die past bij mijn lijf en me goed staat, in plaats van mijn lijf aan te passen aan kleding die me niet goed staat en alleen maar gefrustreerd maakt.

Het voordeel van volwassen worden is sowieso dat je prioriteiten verschuiven: als puber vond ik gezondheid gezeur en schoonheid belangrijk, tegenwoordig is het andersom. Gezondheid vind ik nu het belangrijkst en of het mooi of niet mooi is valt onder gezeur.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven