Welke koffer?

08-04-2018 12:59 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil weer graag weer jullie advies. We gaan deze zomer vliegen. We mogen 23 kilo bagage meenemen. Nu zag ik dat de meeste maatschappijen 20 kilo hanteren dus wil ik daar maar van uit gaan.
Nu zag ik de American Tourist Air Force 1 Spinner serie. Deze heeft een dubbele rits. Dat lijkt mij handig omdat er vast meer terug mee moet dan ik op de heenweg meeneem...
Ik snap dat ik ook op de terugvlucht de kilo's in de gaten moet houden.
Welke adviseren jullie: die van 76 cm

American Tourister Air Force 1 Spinner 76cm met 96 tot 111 liter? Daar staat bij voor 20+ kilo bagage
https://www.travelbags.nl/american-tour ... -blue.html
Of een maat kleiner? Die van 66 cm met een inhoud van 69 tot 81 liter? https://www.travelbags.nl/american-tour ... -blue.html hierbij staat 15 + kilo

Is het onhandig als je koffer te groot is? Zakt dan alles 'weg?
We gaan met 2 pubers vliegen die het maximaal aantal kilo's zullen willen gebruiken 😀...

Of zie ik iets over het hoofd en hebben jullie een heel ander advies?
Alvast bedankt!
redbulletje schreef:
12-04-2018 15:51
Dát lijkt me nu het toppunt van onhandigheid, spullen van meerdere personen in één koffer! Dan weet je toch helemaal niet waar je blijft met zoeken en moet die ander ook elke keer in jouw spullen rommelen om het zijne eruit te vissen. Beter kleinere koffers dan een gedeelde grotere.
Tja, als je een gezin hebt veranderen die dingen bulletje :)
Wij proberen redelijk minimalistisch in te pakken en voor 4 koffers betalen terwijl je met 2 toekomt is een beetje zonde. En gesleep en gedoe.
Less is more :proud:
IJskoffie schreef:
12-04-2018 16:28
Tja, als je een gezin hebt veranderen die dingen bulletje :)
Wij proberen redelijk minimalistisch in te pakken en voor 4 koffers betalen terwijl je met 2 toekomt is een beetje zonde. En gesleep en gedoe.
Less is more :proud:
Kleine reistassen ipv koffers? Als je met kinderen reist lijkt het me nog lastiger dat samenpakken want dan krijg je dat geloop tussen de kamers omdat ze spullen nodig hebben die in jullie koffer zitten.
redbulletje schreef:
12-04-2018 16:32
Kleine reistassen ipv koffers? Als je met kinderen reist lijkt het me nog lastiger dat samenpakken want dan krijg je dat geloop tussen de kamers omdat ze spullen nodig hebben die in jullie koffer zitten.
Betalen gaat per stuk bagage. Bovendien is (rond)reizen met minder stuks bagage echt handiger. Man en ik een (rol)koffer, en iedereen zijn eigen daypack.
Verder ben ik "baas koffer" op reis. Dwz die met mijn kleding en die van kinderen. Dus geen gerommel in mijn tas hoor. Zij vragen en ik haal het eruit.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
12-04-2018 15:41
Je legt toch niets in de hotelkasten als je rondreist?

Ik heb alleen doorzichtige zakjes voor snoertjes/stekkers etc. een toilettas, een aparte tas voor schoon ondergoed en 'n waszak. De rest ligt gewoon random in mijn koffer of reistas.
Als ik mijn grote koffer gebruik stop ik overhemden en lichte shirts wel altijd even in een aparte hoes. Anders komen er toch pluisjes oid van andere kleding op.
Waszak hebben ze altijd in de hotelkamer liggen, dus die pak ik daar. Verder wel idd aparte toilettas, doosjes voor stekkers etc.

Ik snap wel dat die packing cubes kunnen werken. Zeker als je vaak onverwacht op pad moet is het wel handig als je gewoon pakketjes kant en klaar hebt liggen. Zelf pak ik mijn spullen voor een zakenreis in minder dan 5 minuten in, dus heb niet echt de noodzaak om dingen in die cubes te bewaren in de kast.

Heb wel in iedere koffer en reistas een hoesje met opladers, laptopadapter, wereldstekker, oordopjes etc. liggen, dus die hoef ik dan nooit te zoeken. Toilettas ligt ook altijd ingepakt klaar.

redbulletje schreef:
12-04-2018 15:51
Dát lijkt me nu het toppunt van onhandigheid, spullen van meerdere personen in één koffer! Dan weet je toch helemaal niet waar je blijft met zoeken en moet die ander ook elke keer in jouw spullen rommelen om het zijne eruit te vissen. Beter kleinere koffers dan een gedeelde grotere.
Hangt er denk ik vanaf. Als je met kleine kinderen op vakantie gaat, dan lijkt het me een stuk prettiger als ik één koffer in mijn handen heb en een hand vrij heb om je kind vast te kunnen houden, dan dat je je handen vol hebt aan kinderkoffers. En kinderen zelf met koffer laten slepen maakt je reis erg vermoeiend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven