Droger ineens dood

15-04-2018 18:10 76 berichten
Hoi!

Heb ik weer.. gisterenavond nog een drogerwas gedraaid, niets aan de hand. Wil ik nu een hele was beddengoed drogen, is de droger ineens dood. Hij doet gewoon helemaal niets meer. Geen lampje, geen geluid oid.

Heb een ziek kind in huis dus ik ben straks door mijn schone voorraad beddengoed heen, althans schoon is het wel, maar ook erg nat ;-)
Wasmachine in dezelfde wandcontactdoos doet het wel. Ook als ik m wissel met die van de droger.

Man is niet thuis dus ik weet nu even niet hoe of wat. Is er een logische verklaring voor een droger die ineens het loodje legt zonder eerdere problemen?

't Is overigens een AEG 55540 van een jaar of 6/7 oud en hij draait 1 a 2 keer in de week... ouderdom misschien?
lilyjo schreef:
15-04-2018 19:22
Verwarming heb ik al even niet meer aan, anders was dat zeker een slimme optie ;-)
Die kan je gewoon even opstoken hoor, voor het goede doel :idee:
Cateautje schreef:
15-04-2018 19:03
Hang nu in ieder geval die setjes buiten, dan zijn ze morgenochtend droog en haal even een doekje langs dat projectiel, dat moet dan maar even voldoen. Er zijn ergere dingen op de wereld.

En je denkt dat TO dat allemaal niet zelf kan bedenken?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
15-04-2018 18:20
Mijn AEG-droger ging helaas ook niet zo lang mee. Sowieso slechte ervaringen met de levensduur van drogers. Het is het enige apparaat waar ik extra garantie bij zou kopen.
Je hebt gewoon pech gehad. Mijn droger gaat al 28 jaar mee.
"Boring conversation anyway"
Heb je geen slaapzak met eventueel een dekentje voor erover heen als noodoplossing ?
BriannaF schreef:
15-04-2018 19:38
De drogers van toen gaan eeuwen mee.
Ik heb een Miele staan van ... 1980 :-).
Geërfd toen mijn moeder een nieuwe kocht.

De huidige zijn blijkbaar in no time stuk.
BriannaF schreef:
Hier ook een droger die al 13 jaar mee gaat, een miele. Wel 1 keer gehad dat hij uit was. Gaf wel een lampje aan nog, maar deed niks meer. Op onderzoek uitgegaan en er bleek zo’n drogerdoekje (voor extra frisheid) door de motor en afvoer te zijn gegaan en daar de afvoer te hebben verstopt uiteindelijk. Toen sloeg hij dus af. Stof was ook opgehoopt in de afvoer en het motortje, dus dat helemaal schoongemaakt en toen deed ie het weer. Sindsdien gebruik ik die doekjes dus niet meer :)
Ik heb een droger over.
Tornacense schreef:
15-04-2018 19:42
De drogers van toen gaan eeuwen mee.
Ik heb een Miele staan van ... 1980 :-).
Geërfd toen mijn moeder een nieuwe kocht.

De huidige zijn blijkbaar in no time stuk.
Wauw, mijn Miele is uit 1993. Die doet het ook nog.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

dubbel
merano wijzigde dit bericht op 15-04-2018 20:56
97.33% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik zou zo’n apparaat niet eens laten repareren, alleen voorrijkosten zijn al een percentage van wat een nieuwe droger kost. Een een moderne is ook nog zuiniger ook. Als je er vanavond voor middernacht een bestelt op Coolblue wordt ‘ie morgen bezorgd en aangesloten!
BriannaF schreef:
Ik heb laatst de mijne vervangen na 16 jaar. de wasmachine was kapot die was trouwens ook 16. maar de droger vertrouwde ik niet meer echt. na zo’n tijd kan er een hele deken om de trommel zitten aan stof, wat zorgt voor een echte brandhaard. na zo’n tijd zou ik echt vervangen. en die van tegenwoordig zijn zoooo veel zuiniger! dat ga je echt merken mocht je hem vaak gebruiken.

en TO, ik heb zeer goede ervaringen met coolblue. das een aanrader. als je voor 23.59 uur besteld heb je hem morgen al!
Don't cry, buy a bag and move on.
Die oude drogers moeten toch een partij stroom vreten vergeleken met die van nu?
Onze vorige droger is ook een of twee keer doorgebrand en toen hebben we deze gekocht nu dus 6,5 jaar geleden.
Drogers zijn gelukkig niet zo duur maar meer dan €500 wil ik er niet aan uitgeven.
Henk-en-Roelie schreef:
15-04-2018 19:39
Heb je geen slaapzak met eventueel een dekentje voor erover heen als noodoplossing ?
Ze ligt nu onder een straaljagerovertrek van haar broer :mrgreen: maar heb in geval van nood inderdaad slaapzakken, had ik nog niet aan gedacht!

Had man gebeld, die vroeg of ik een foto kon maken van de printplaat. Dus ik ben lekker aan het sleutelen geweest. Zit 1 ding los op de printplaat, geen idee of dat hoort. Maar broer heeft soldeerspullen dus die wil er van de week wel naar kijken. Een nieuwe printplaat kost de helft van de hele droger, dus als ie niet gerepareerd kan worden koop ik gewoon een nieuwe droger ;-)
hvm schreef:
15-04-2018 19:45
Ik heb een droger over.
Wat lief!
hvm schreef:
15-04-2018 19:45
Ik heb een droger over.
Ik had over je berichtje heen gelezen :) Wat voor droger is het en wat zou je er bij eventuele interesse voor willen hebben (als je in de buurt zou wonen?)
Het is een Bosch afvoerdroger. Maar heb nu geen afvoer meer, en heb dus een condensdroger gekocht. Maar hij is helemaal goed nog.
hvm schreef:
15-04-2018 22:12
Het is een Bosch afvoerdroger. Maar heb nu geen afvoer meer, en heb dus een condensdroger gekocht. Maar hij is helemaal goed nog.
Wij hebben ook geen afvoer, en moet dus ook een condensdroger hebben... maar dankjewel voor het lieve aanbod! :)
dolfje schreef:
15-04-2018 20:52
Die oude drogers moeten toch een partij stroom vreten vergeleken met die van nu?
Onze vorige droger is ook een of twee keer doorgebrand en toen hebben we deze gekocht nu dus 6,5 jaar geleden.
Drogers zijn gelukkig niet zo duur maar meer dan €500 wil ik er niet aan uitgeven.
Zonnepaneeltjes hier! Het stroomverbruik boeit me dus niet zo :)
lilyjo schreef:
15-04-2018 22:16
Wij hebben ook geen afvoer, en moet dus ook een condensdroger hebben... maar dankjewel voor het lieve aanbod! :)
Staat hij niet bij je wasmachine dan? Dan kan je hem toch aansluiten op de afvoer van de wasmachine ook?
lilyjo schreef:
15-04-2018 22:16
Tja, dat wil dan idd niet. Maar graag gedaan. Hopelijk is je probleem straks opgelost.
Whomi schreef:
15-04-2018 22:18
Staat hij niet bij je wasmachine dan? Dan kan je hem toch aansluiten op de afvoer van de wasmachine ook?
Een condensdroger kun je inderdaad op de afvoer van de wasmachine aansluiten. Een luchtafvoerdroger moet echt met een slang de lucht maar buiten kunnen brengen. Dus hetzij via een pijp in het dak of via een open raam.
hvm schreef:
15-04-2018 22:22
Een condensdroger kun je inderdaad op de afvoer van de wasmachine aansluiten. Een luchtafvoerdroger moet echt met een slang de lucht maar buiten kunnen brengen. Dus hetzij via een pijp in het dak of via een open raam.
Ow zo, ik las afvoer als in waterafvoer :)
Ah balen TO! Hier hetzelfde aan de hand dus snap hoe je je voelt! Bosch droger 15 jaar oud ineens dood. Gelukkig is het nu mooi weer dus hangt de was hier weer lekker buiten te drogen aan de wasmolen! :) (nee niet letterlijk nu hahaha)
Wij gaan nu kijken naar een warmtepompdroger, omdat we toch wel minimaal 2x per week (veel) was moeten drogen.
Droger nog eens opengeschroefd, printplaat bekeken.. u4 en r76 bleken kapot (althans, u4 zichtbaar, r76 blijkt dan vaak ook kapot). Besteld via internet, man heeft t vervangen en de droger doet het weer als vanouds. Kosten: 3 euro (6.50 incl. verzendkosten :mrgreen: )
lilyjo schreef:
10-05-2018 13:06
Droger nog eens opengeschroefd, printplaat bekeken.. u4 en r76 bleken kapot (althans, u4 zichtbaar, r76 blijkt dan vaak ook kapot). Besteld via internet, man heeft t vervangen en de droger doet het weer als vanouds. Kosten: 3 euro (6.50 incl. verzendkosten :mrgreen: )
Geef mij ook zo’n man! ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven