Droger ineens dood
zondag 15 april 2018 om 18:10
Hoi!
Heb ik weer.. gisterenavond nog een drogerwas gedraaid, niets aan de hand. Wil ik nu een hele was beddengoed drogen, is de droger ineens dood. Hij doet gewoon helemaal niets meer. Geen lampje, geen geluid oid.
Heb een ziek kind in huis dus ik ben straks door mijn schone voorraad beddengoed heen, althans schoon is het wel, maar ook erg nat
Wasmachine in dezelfde wandcontactdoos doet het wel. Ook als ik m wissel met die van de droger.
Man is niet thuis dus ik weet nu even niet hoe of wat. Is er een logische verklaring voor een droger die ineens het loodje legt zonder eerdere problemen?
't Is overigens een AEG 55540 van een jaar of 6/7 oud en hij draait 1 a 2 keer in de week... ouderdom misschien?
Heb ik weer.. gisterenavond nog een drogerwas gedraaid, niets aan de hand. Wil ik nu een hele was beddengoed drogen, is de droger ineens dood. Hij doet gewoon helemaal niets meer. Geen lampje, geen geluid oid.
Heb een ziek kind in huis dus ik ben straks door mijn schone voorraad beddengoed heen, althans schoon is het wel, maar ook erg nat
Wasmachine in dezelfde wandcontactdoos doet het wel. Ook als ik m wissel met die van de droger.
Man is niet thuis dus ik weet nu even niet hoe of wat. Is er een logische verklaring voor een droger die ineens het loodje legt zonder eerdere problemen?
't Is overigens een AEG 55540 van een jaar of 6/7 oud en hij draait 1 a 2 keer in de week... ouderdom misschien?
zondag 15 april 2018 om 19:34
zondag 15 april 2018 om 19:38
Je hebt gewoon pech gehad. Mijn droger gaat al 28 jaar mee.Pientjexxxx schreef: ↑15-04-2018 18:20Mijn AEG-droger ging helaas ook niet zo lang mee. Sowieso slechte ervaringen met de levensduur van drogers. Het is het enige apparaat waar ik extra garantie bij zou kopen.
"Boring conversation anyway"
zondag 15 april 2018 om 19:44
Hier ook een droger die al 13 jaar mee gaat, een miele. Wel 1 keer gehad dat hij uit was. Gaf wel een lampje aan nog, maar deed niks meer. Op onderzoek uitgegaan en er bleek zo’n drogerdoekje (voor extra frisheid) door de motor en afvoer te zijn gegaan en daar de afvoer te hebben verstopt uiteindelijk. Toen sloeg hij dus af. Stof was ook opgehoopt in de afvoer en het motortje, dus dat helemaal schoongemaakt en toen deed ie het weer. Sindsdien gebruik ik die doekjes dus niet meer
zondag 15 april 2018 om 19:58
Wauw, mijn Miele is uit 1993. Die doet het ook nog.Tornacense schreef: ↑15-04-2018 19:42De drogers van toen gaan eeuwen mee.
Ik heb een Miele staan van ... 1980.
Geërfd toen mijn moeder een nieuwe kocht.
De huidige zijn blijkbaar in no time stuk.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zondag 15 april 2018 om 20:05
zondag 15 april 2018 om 20:46
Ik heb laatst de mijne vervangen na 16 jaar. de wasmachine was kapot die was trouwens ook 16. maar de droger vertrouwde ik niet meer echt. na zo’n tijd kan er een hele deken om de trommel zitten aan stof, wat zorgt voor een echte brandhaard. na zo’n tijd zou ik echt vervangen. en die van tegenwoordig zijn zoooo veel zuiniger! dat ga je echt merken mocht je hem vaak gebruiken.
en TO, ik heb zeer goede ervaringen met coolblue. das een aanrader. als je voor 23.59 uur besteld heb je hem morgen al!
Don't cry, buy a bag and move on.
zondag 15 april 2018 om 20:52
zondag 15 april 2018 om 21:45
Ze ligt nu onder een straaljagerovertrek van haar broerHenk-en-Roelie schreef: ↑15-04-2018 19:39Heb je geen slaapzak met eventueel een dekentje voor erover heen als noodoplossing ?
Had man gebeld, die vroeg of ik een foto kon maken van de printplaat. Dus ik ben lekker aan het sleutelen geweest. Zit 1 ding los op de printplaat, geen idee of dat hoort. Maar broer heeft soldeerspullen dus die wil er van de week wel naar kijken. Een nieuwe printplaat kost de helft van de hele droger, dus als ie niet gerepareerd kan worden koop ik gewoon een nieuwe droger
zondag 15 april 2018 om 22:16
zondag 15 april 2018 om 22:17
Zonnepaneeltjes hier! Het stroomverbruik boeit me dus niet zodolfje schreef: ↑15-04-2018 20:52Die oude drogers moeten toch een partij stroom vreten vergeleken met die van nu?
Onze vorige droger is ook een of twee keer doorgebrand en toen hebben we deze gekocht nu dus 6,5 jaar geleden.
Drogers zijn gelukkig niet zo duur maar meer dan €500 wil ik er niet aan uitgeven.
zondag 15 april 2018 om 22:22
Een condensdroger kun je inderdaad op de afvoer van de wasmachine aansluiten. Een luchtafvoerdroger moet echt met een slang de lucht maar buiten kunnen brengen. Dus hetzij via een pijp in het dak of via een open raam.
zondag 15 april 2018 om 23:01
dinsdag 17 april 2018 om 22:27
Ah balen TO! Hier hetzelfde aan de hand dus snap hoe je je voelt! Bosch droger 15 jaar oud ineens dood. Gelukkig is het nu mooi weer dus hangt de was hier weer lekker buiten te drogen aan de wasmolen!
(nee niet letterlijk nu hahaha)
Wij gaan nu kijken naar een warmtepompdroger, omdat we toch wel minimaal 2x per week (veel) was moeten drogen.
Wij gaan nu kijken naar een warmtepompdroger, omdat we toch wel minimaal 2x per week (veel) was moeten drogen.
donderdag 10 mei 2018 om 13:21
Geef mij ook zo’n man!