Afvallen met Boer zoekt Vrouw!
maandag 2 maart 2009 om 18:35
*is trots dat ze al sinds het werkende leven lid is van de vakbond *
Synchroon ongesteld is wel dozerig trouwens . Ik vind pil doorslikken echt ideaal, want ongesteld zijn is stom!
Gaaf MdK, dat ze je aanbevolen heeft. Zou zeker bellen en eens informeren of jullie misschien in gesprek kunnen gaan. Wie weet...
Drift, fijn dat je eerste dag een leuke was met positieve indrukken! Leuk! Ik heb het misschien gemist, maar waar loop je nu precies stage (wat voor soort plek)? En wat zou jij zoal willen behandelen?
Voor mij zit de maandag er weer op. Ondanks weinig zin een productieve dag. Heb gelukkig de Gezonde Spirit weer helemaal te pakken (voorzichtig... de dag is nog niet om ). Xan staat nu aardappels, hamburger en hééééél veel worteltjes (voor mij, want hij houdt er niet van) te koken!
Oh... ik kan me in de keuken melden!
Synchroon ongesteld is wel dozerig trouwens . Ik vind pil doorslikken echt ideaal, want ongesteld zijn is stom!
Gaaf MdK, dat ze je aanbevolen heeft. Zou zeker bellen en eens informeren of jullie misschien in gesprek kunnen gaan. Wie weet...
Drift, fijn dat je eerste dag een leuke was met positieve indrukken! Leuk! Ik heb het misschien gemist, maar waar loop je nu precies stage (wat voor soort plek)? En wat zou jij zoal willen behandelen?
Voor mij zit de maandag er weer op. Ondanks weinig zin een productieve dag. Heb gelukkig de Gezonde Spirit weer helemaal te pakken (voorzichtig... de dag is nog niet om ). Xan staat nu aardappels, hamburger en hééééél veel worteltjes (voor mij, want hij houdt er niet van) te koken!
Oh... ik kan me in de keuken melden!
Peas on earth!
maandag 2 maart 2009 om 18:41
Goed zo PodE, ik ben trots op je!
@ MdK: ik ben in andere onderzoeken, literatuur en scripties aan het kijken hoe jongeren staan tegenover de vakbond.
Daar wil ik dmv groepsinterviews onze jongeren naast zetten. (onze leden komen uit de bouw, dus laag opgeleid over het algemeen, beginnen erg jong met werken, kortom... andere doelgroep)
Ik wil graag weten hoe ik ze moet bereiken en wat zij van een vakbond verwachten.
@ MdK: ik ben in andere onderzoeken, literatuur en scripties aan het kijken hoe jongeren staan tegenover de vakbond.
Daar wil ik dmv groepsinterviews onze jongeren naast zetten. (onze leden komen uit de bouw, dus laag opgeleid over het algemeen, beginnen erg jong met werken, kortom... andere doelgroep)
Ik wil graag weten hoe ik ze moet bereiken en wat zij van een vakbond verwachten.
maandag 2 maart 2009 om 18:45
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 02 maart 2009 @ 18:35:
Ik ben gaan stage lopen bij een relatief kleine GGZ-instelling, afdeling kortdurende behandelingen (is in dit geval maximaal een behandeling van ongeveer een jaar). Op mijn huidige werkplek behandeling ik veel gecompliceerde problematiek waarbij somatische problemen op de voorgrond staan en de situatie nog wel eens gekleurd wordt door bijvoorbeeld geheugenproblemen.
Nu ga ik problemen behandelen waarbij de psychische klachten op de voorgrond staan. Ik heb mijn voorkeur uitgesproken voor angst, depressie, psychotische problematiek en persoonlijkheidsonderzoek. Behandelen van persoonlijkheidsproblemen gaat niet lukken helaas omdat ik er maar een half jaar ben. Wel is het zo dat er vaak persoonlijkheidsproblematiek speelt maar die niet op de voorgrond staat.
Ik zit in een team waarbij de problematiek wat groter is dan dat wat er behandeld wordt 'direct na de voordeur'.
Mooi dat jouw snaaizin weer onder controle lijkt!
MdK, wat leuk dat je getipt bent voor een mogelijke sollicitatie! Super zeg!
Ik ben gaan stage lopen bij een relatief kleine GGZ-instelling, afdeling kortdurende behandelingen (is in dit geval maximaal een behandeling van ongeveer een jaar). Op mijn huidige werkplek behandeling ik veel gecompliceerde problematiek waarbij somatische problemen op de voorgrond staan en de situatie nog wel eens gekleurd wordt door bijvoorbeeld geheugenproblemen.
Nu ga ik problemen behandelen waarbij de psychische klachten op de voorgrond staan. Ik heb mijn voorkeur uitgesproken voor angst, depressie, psychotische problematiek en persoonlijkheidsonderzoek. Behandelen van persoonlijkheidsproblemen gaat niet lukken helaas omdat ik er maar een half jaar ben. Wel is het zo dat er vaak persoonlijkheidsproblematiek speelt maar die niet op de voorgrond staat.
Ik zit in een team waarbij de problematiek wat groter is dan dat wat er behandeld wordt 'direct na de voordeur'.
Mooi dat jouw snaaizin weer onder controle lijkt!
MdK, wat leuk dat je getipt bent voor een mogelijke sollicitatie! Super zeg!
maandag 2 maart 2009 om 19:08
Vinyl denk dan vooral goed na over methode van ondervragen en waarom;1 op 1 of groepsgesprek, diepteinterview of enquete? Welke vraag stel je en wat wil je er mee te weten komen? Controle of verdieping van eerdere onderzoeken? Aanvullend? Bevestigen of ontkrachten hypotheses aangaande verschil jongeren/ gewone ledenbestand. Als je dat goed dichttimmert dan is het schrijven van je conclusies een eitje (vond ik dan).
maandag 2 maart 2009 om 19:12
Nou, de reden van een groepsgesprek weet ik al. Enquetes lopen namelijk niet bij deze groepen, dat heb ik uit ervaring helaas gemerkt.
Deze jongens zijn in hun eentje ook niet zo spraakzaam, maar in kleine groepjes komen ze wel los. Dus dat is de reden voor de groepsgesprekken.
Ik wil hier inderdaad stellingen of conclusies uit mijn literatuuronderzoek centraal stellen en kijken in hoeverre dit ook op 'onze' jongeren van toepassing is.
Ben heel erg benieuwd wat daaruit komt, want ik roep altijd wel dat ze zo anders zijn, maar is dit ook wel zo?
Deze jongens zijn in hun eentje ook niet zo spraakzaam, maar in kleine groepjes komen ze wel los. Dus dat is de reden voor de groepsgesprekken.
Ik wil hier inderdaad stellingen of conclusies uit mijn literatuuronderzoek centraal stellen en kijken in hoeverre dit ook op 'onze' jongeren van toepassing is.
Ben heel erg benieuwd wat daaruit komt, want ik roep altijd wel dat ze zo anders zijn, maar is dit ook wel zo?
maandag 2 maart 2009 om 19:33
Nou ja, ik denk dat ik uiteindelijk wel als reden naar voren zal komen dat in het verleden is gebleken dat er uit enquetes geen resultaten naar voren komen, oid.
Daarnaast doe ik liever kwalitatief onderzoek dan kwantitatief onderzoek, omdat ik op zoek ben naar de achterliggende motieven van deze jongeren.
Ik wil ze bereiken via onze gastlessen. Wij geven gastlessen op scholen en opleidingen en na deze gastlessen wil ik met kleine groepjes bij elkaar gaan zitten. Het voordeel is dat ik de hele introductie 'wat is een vakbond' dan kan overslaan en dat ik de jongeren gelijk bij elkaar heb.
Daarnaast doe ik liever kwalitatief onderzoek dan kwantitatief onderzoek, omdat ik op zoek ben naar de achterliggende motieven van deze jongeren.
Ik wil ze bereiken via onze gastlessen. Wij geven gastlessen op scholen en opleidingen en na deze gastlessen wil ik met kleine groepjes bij elkaar gaan zitten. Het voordeel is dat ik de hele introductie 'wat is een vakbond' dan kan overslaan en dat ik de jongeren gelijk bij elkaar heb.
maandag 2 maart 2009 om 21:34
Wat klinkt iedereen hier vrolijk, word er weer helemaal blij van! Niet dat ik dat niet was, heb een goeie en produktieve dag gehad, maar het achter elkaar doorbeesten begint me een beetje op te breken, merk ik. Op het moment dat je naast een ladder omhoog staat te staren en bijna wel kunt janken omdat je gewoon geen energie meer hebt om die ladder op te klauteren (voor de 39248ste keer die dag) en die lamp te gaan verhangen ben je eigenlijk al een grensje teveel overgegaan, maar soit, dat doe ik nou eenmaal zo nu en dan, komt altijd wel weer goed. Morgen nog één lange dag, en dan alleen donderdag nog een ochtend-afspraak en verder even alleen maar avondjes werk, lekker.
Fijn Drift, dat het zo goed voelde! Alweer zo'n 'wat-gaaf-dat-je-dat-doet'-ding, ik ben altijd een tikje 'jaloers' op mensen die beroepsmatig echt iets voor andere mensen doen, voor mensen met ernstige problemen, bedoel ik. Ik doe ook wel wat voor mensen, maar dat zijn vooral muzikanten, acteurs en regisseurs die het ook wel zouden overleven als ik er niet was, zeg maar
En spannend MdK! Je bent/was verder nog niet echt actief aan het solliciteren toch, of wel?
En Vinyl, klinkt goed allemaal, ik kan me voorstellen dat enquetes niet werken voor wat je wilt, en die gastlessen klinken wel heel effectief, al lijkt het me misschien ook wel lastig om verder te komen qua antwoorden dan 'Nooit over nagedacht' ofzo.
Qua eten gaat het geloof ik allemaal wel aardig hier. Niet extreem keurig, maar dat kan ook niet met zoveel fysieke actie de hele dag. Heb wel meer snaaizin door vermoeidheid, maar het blijft redelijk onder controle, heb alleen wel een fles wijn opengetrokken voor een glaasje of twee vanavond.
Fijn Drift, dat het zo goed voelde! Alweer zo'n 'wat-gaaf-dat-je-dat-doet'-ding, ik ben altijd een tikje 'jaloers' op mensen die beroepsmatig echt iets voor andere mensen doen, voor mensen met ernstige problemen, bedoel ik. Ik doe ook wel wat voor mensen, maar dat zijn vooral muzikanten, acteurs en regisseurs die het ook wel zouden overleven als ik er niet was, zeg maar
En spannend MdK! Je bent/was verder nog niet echt actief aan het solliciteren toch, of wel?
En Vinyl, klinkt goed allemaal, ik kan me voorstellen dat enquetes niet werken voor wat je wilt, en die gastlessen klinken wel heel effectief, al lijkt het me misschien ook wel lastig om verder te komen qua antwoorden dan 'Nooit over nagedacht' ofzo.
Qua eten gaat het geloof ik allemaal wel aardig hier. Niet extreem keurig, maar dat kan ook niet met zoveel fysieke actie de hele dag. Heb wel meer snaaizin door vermoeidheid, maar het blijft redelijk onder controle, heb alleen wel een fles wijn opengetrokken voor een glaasje of twee vanavond.
maandag 2 maart 2009 om 21:42
Ben er weer!
Ben even wezen sporten en daarna even relaxen in de sauna en nu ben ik gaaaaaar...
Drift, wat fijn dat je eerste dag zo lekker is gegaan! En Vinyl en MdK, goed bezig, jullie saampjes
Hebben jullie ook dat jullie gewoon vreetaanvallen hebben als jullie ongesteld zijn? Ik heb net een bak kwark op (500 gram!!) en heb nóg honger. Ik heb niks in huis (gelukkig), maar vrees dat ik me zo aan nog een bak kwark ga vergrijpen. Wat een bizar iets eigenlijk...
Ben even wezen sporten en daarna even relaxen in de sauna en nu ben ik gaaaaaar...
Drift, wat fijn dat je eerste dag zo lekker is gegaan! En Vinyl en MdK, goed bezig, jullie saampjes
Hebben jullie ook dat jullie gewoon vreetaanvallen hebben als jullie ongesteld zijn? Ik heb net een bak kwark op (500 gram!!) en heb nóg honger. Ik heb niks in huis (gelukkig), maar vrees dat ik me zo aan nog een bak kwark ga vergrijpen. Wat een bizar iets eigenlijk...
maandag 2 maart 2009 om 21:47
Zo, even iets uitgebreider!
Drift, wat spannend allemaal!!! Ben heel benieuwd hoe het je zal vergaan!
En arme Moosey, dat is toch ook niks zo, maar ja... je grenzen verleggen herken ik wel. Wil ook nooit hulp vragen, jij ook niet?
Enne... inderdaad: ik hoop dat er meer uitkomt dan.. 'ik weet het niet' hahaha
En Tientje: jij blijft ook maar doorsporten he? Echt petje af voor jou! Enne.. kwark kan geen kwaad hoor, ga je gang!!
Drift, wat spannend allemaal!!! Ben heel benieuwd hoe het je zal vergaan!
En arme Moosey, dat is toch ook niks zo, maar ja... je grenzen verleggen herken ik wel. Wil ook nooit hulp vragen, jij ook niet?
Enne... inderdaad: ik hoop dat er meer uitkomt dan.. 'ik weet het niet' hahaha
En Tientje: jij blijft ook maar doorsporten he? Echt petje af voor jou! Enne.. kwark kan geen kwaad hoor, ga je gang!!
maandag 2 maart 2009 om 21:47
Hai Moos, pfft dat klinkt als hard werken zeg! Zou als het even kan toch wat rust pakken hoor! En daar mag een glaasje wijn zeker bij (zei de griet die meer dan een fles heeft weggewerkt dit weekend )
Vandaag overigens heel netjes gegeten dus ik hoop dat het een beetje mee gaat vallen qua weegschaal.
Ik was inderdaad nog niet heel druk aan het solliciteren, maar aangezien het me een leuke werkplek lijkt wel een hele leuke kans!
Vandaag overigens heel netjes gegeten dus ik hoop dat het een beetje mee gaat vallen qua weegschaal.
Ik was inderdaad nog niet heel druk aan het solliciteren, maar aangezien het me een leuke werkplek lijkt wel een hele leuke kans!
maandag 2 maart 2009 om 21:50
Tien, das niet goed hoor al die kwark hahaha.... Heb je niet iets om er doorheen te doen? Zodat het wat sneller vult?
Heb ook net gesport en helemaal blij met mezelf! Was echt lekker. Nu ben ik met een half ook die nieuwe serie over die makelaars aan het kijken. Wel geinig.
Drift, klinkt positief je verhaal. Fijn dat je de ruimte krijgt om de dingen op jouw manier aan te pakken. Geeft vertrouwen denk ik.
He Moosey klinkt heftig je dag. Volgens mij heb je dat wijntje wel verdiend. Want: "goed" eten en drinken is gezond, maar genieten OOK!!
Vinyl, volgens mij een goede manier om je doelgroep te bereiken via gastlessen. Eigenlijk zou 1 van die jongeren uit de doelgroep een ervaring met de vakbond moeten hebben ofzo, dan spreekt het misschien wel meer aan?
PodE woont samen met een keukenprins! Heb je goed voor elkaar!
MdK , lekker aan het netwerken dus. Das wel de meest effectieve manier he voor een nieuwe baan. Succes.
Heb ook net gesport en helemaal blij met mezelf! Was echt lekker. Nu ben ik met een half ook die nieuwe serie over die makelaars aan het kijken. Wel geinig.
Drift, klinkt positief je verhaal. Fijn dat je de ruimte krijgt om de dingen op jouw manier aan te pakken. Geeft vertrouwen denk ik.
He Moosey klinkt heftig je dag. Volgens mij heb je dat wijntje wel verdiend. Want: "goed" eten en drinken is gezond, maar genieten OOK!!
Vinyl, volgens mij een goede manier om je doelgroep te bereiken via gastlessen. Eigenlijk zou 1 van die jongeren uit de doelgroep een ervaring met de vakbond moeten hebben ofzo, dan spreekt het misschien wel meer aan?
PodE woont samen met een keukenprins! Heb je goed voor elkaar!
MdK , lekker aan het netwerken dus. Das wel de meest effectieve manier he voor een nieuwe baan. Succes.
maandag 2 maart 2009 om 21:52
Oh, en heb me "braaf" aan belofte van gister gehouden.
Mijn lijstje:
- yoghurt met muesli
- 2 bekers koffie
- 2 br. boterhammen met filet + appel
- halve stoommaaltijd, met broccoli en salada
- drie kwart bakje kwart
- net drie volkoren biscuit + appel
- eet zo nog een sinaasappel
- voldoende water en zit nu nog aan de Thee.
Heb the spirit weer!!
Mijn lijstje:
- yoghurt met muesli
- 2 bekers koffie
- 2 br. boterhammen met filet + appel
- halve stoommaaltijd, met broccoli en salada
- drie kwart bakje kwart
- net drie volkoren biscuit + appel
- eet zo nog een sinaasappel
- voldoende water en zit nu nog aan de Thee.
Heb the spirit weer!!
maandag 2 maart 2009 om 21:54
Geen hulp willen vragen is hééééél herkenbaar, Vinyl, al word ik er stapje voor heel klein stapje wel wat beter in. Maar 't is allemaal niet zo erg hoor, gewoon heel moe, maar met op deze manier doorwerken werk ik ook weer de vrijheid bij elkaar om het van de zomer een paar maanden heel rustig aan te doen en ruim de tijd te hebben om aan mijn nieuwe project te schrijven, en dat is me veel waard. En ik vind het ook gewoon lekker hoor, heb een beetje een sadocalvinistisch trekje, denk ik
Oh ja, qua ongesteldheidsbrigade: Ik heb wel net weer behoorlijke PMS-verschijnselen gehad, nog steeds in de drieweekse cyclus, gek genoeg, maar het lijkt erop dat ik niet meer ongesteld word, leve de Mirena
Jij dus nog wel, MdK?
Ik ga mijn laatste 3 slokken wijn opdrinken, lekker douchen en m'n bedje in. Trust allemaal!
Oh ja, qua ongesteldheidsbrigade: Ik heb wel net weer behoorlijke PMS-verschijnselen gehad, nog steeds in de drieweekse cyclus, gek genoeg, maar het lijkt erop dat ik niet meer ongesteld word, leve de Mirena
Jij dus nog wel, MdK?
Ik ga mijn laatste 3 slokken wijn opdrinken, lekker douchen en m'n bedje in. Trust allemaal!
maandag 2 maart 2009 om 21:58
Tien, er is een topic over kwark, daar kun je even kijken
Ik was even weg omdat ik opgenomen MooiWeerDeLeeuw ging kijken en even met schoonzussie bellen enzo.
Keukenprins had prima gekookt. Eens per week ofzo vind ik aardappels+groenten+vlees eigenlijk best kneuterig lekker
Lijstje:
- ontbijt: yoghurt+flakes
- lunch: 3 boterhammen met kaas, beker optimel
- avondeten: 2 aardappels, hamburger, heeeel veel worteltjes
- verder de hele dag heel veel thee, en 1 glas appelsap.
Drift, klinkt interessant, je stagemogelijkheden! Gaat je vast bevallen! Ik heb een aantal jaren gewerkt met cliënten met as-II-problematiek en moet eerlijk zeggen dat de 'persoonlijkheidsstoornissen' me toch wel heel erg blijven trekken... wie weet een volgende baan...
Vinyl en MdK, grappig, jullie link!
Moos, stoer dat harde werken, maar pas je wel een beetje op jezelf?
Ik was even weg omdat ik opgenomen MooiWeerDeLeeuw ging kijken en even met schoonzussie bellen enzo.
Keukenprins had prima gekookt. Eens per week ofzo vind ik aardappels+groenten+vlees eigenlijk best kneuterig lekker
Lijstje:
- ontbijt: yoghurt+flakes
- lunch: 3 boterhammen met kaas, beker optimel
- avondeten: 2 aardappels, hamburger, heeeel veel worteltjes
- verder de hele dag heel veel thee, en 1 glas appelsap.
Drift, klinkt interessant, je stagemogelijkheden! Gaat je vast bevallen! Ik heb een aantal jaren gewerkt met cliënten met as-II-problematiek en moet eerlijk zeggen dat de 'persoonlijkheidsstoornissen' me toch wel heel erg blijven trekken... wie weet een volgende baan...
Vinyl en MdK, grappig, jullie link!
Moos, stoer dat harde werken, maar pas je wel een beetje op jezelf?
Peas on earth!
maandag 2 maart 2009 om 22:01
Wauw, wat hebben jullie allemaal mooie lijstjes!!!
En PodE en Flora: ook weer de boel op de rit qua eten zo te zien!
Hulp vragen, nou ECHT niet! Heb zelfs een keer klem gestaan op mijn trap met een loodzware commode in mijn armen. Kon niet meer voor- of achteruit. Uiteindelijk over de commode heengeklommen terwijl ik hem vast had, en hem naar boven getrokken. Stond te trillen op mijn benen. Had zo met commode en al van de trap kunnen lazeren.
Maar hulp vragen? Nee hoor!
En PodE en Flora: ook weer de boel op de rit qua eten zo te zien!
Hulp vragen, nou ECHT niet! Heb zelfs een keer klem gestaan op mijn trap met een loodzware commode in mijn armen. Kon niet meer voor- of achteruit. Uiteindelijk over de commode heengeklommen terwijl ik hem vast had, en hem naar boven getrokken. Stond te trillen op mijn benen. Had zo met commode en al van de trap kunnen lazeren.
Maar hulp vragen? Nee hoor!
maandag 2 maart 2009 om 22:01
Zit weer lekker op de bank, even snel een rondje huis opruimen en badkamer schoonmaken gedaan. Dit is m'n enige vrije avond van de week, en donderdag krijg ik 5 mensen te eten dus het moest er wel even toonbaar uitzien.
En verder zit ik nu weer enorm te multitasken, ook werkmail te versturen etc.
en shit... ik had doorgegeven aan zo'n stomme woningsite dat ik een woning wilde bezichtigen, en nu staat 'ie niet meer op de site. Zal wel weg zijn dan Was echt een buitenkans en ik woonde er al in m'n hoofd
Nou ja, verder zoeken dan maar!
Wat stoer Vinyl, ik zou dat echt niet kunnen: zo'n heel onderzoek. Heb ook met m'n eigen onderzoek voor opleiding enorm lopen bluffen, maar dat stelde niks voor.
Spannend zo'n kans Keesie!
Drift, werk jij nu niet in de eigen stad? Misschien zin om eens na het werk af te spreken om een hapje te eten in de stad?
Ooooh Moos, zó herkenbaar dat van vermoeidheid de tranen hoog staan
Fijn dat je een rustige tijd in het vooruitzicht hebt.
Ik sta momenteel ook bijna te springen van drukte-adrenaline. Moet mezelf zo echt even terugfluiten.
Erwt, lekker gegeten? Meld je eens vanuit de keuken!
Hier mijn lijstje:
flakes/melk
snelle jelle reep
2 volk boterham, 1 met kipfilet en augurk en 1 met maestrichter fruitstroop, 1 cracker met humus en 1 cracker met stroop
stuk of 15 tic tac's
fruit: 1 appel, halve banaan en trosje druiven
2 burrito's, vulling van tartaar, ui, tomaat, maïs en kidneybonen
2 grote glazen thee
2 grote glazen green tea ice thee
1 groot glas roosvicee