BAM mama...?

16-04-2018 21:56 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik ben een 34j madam uit Belgie. 2j geleden was bij mij de kinderwens heeeel groot. Aangezien ik al jaren vrijgezel ben en zeer slechte relaties heb gehad is het voor mij een logische keuze om alleen een kindje te krijgen.
Ik heb daar eerlijk gezegd nooit lang over moeten nadenken. Ik heb niet echt een partner nodig om gelukkig te zijn. Moest dat later nog komen kan dat een verrijking zijn, maar het hoeft voor mij niet.

Soit, ik heb een aantal gesprekken gehad in het ziekenhuis, psycholoog, onderzoek... uiteindelijk kreeg ik orange licht. Dat wil zeggen dat ik mocht starten als mijn studies af waren.
Ik ben nl terug 3j voltijds gaan studeren.
Ondertss werk ik al paar maandjes en heb ik een afspraak bij mijn gynaecologe gemaakt voor meer info.

Zijn er hier mensen die hun ervaring, twijfels, geluk willen delen?

Het enige wat me een beetje parten speelt is hoe regel je alles praktisch...? Ik werk in shiften: vroege en late.
Mijn ouders willen helpen maar ik wil toch graag dat het kindje 2 dagen naar een kindercreche/opvang zou gaan.
Goed vr het sociale contact en ontwikkeling.

Grtjs
Anke
Er zijn al acht delen van Kind in je uppie, daar vind je gelijkgestemden: zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
anoniem_299213 wijzigde dit bericht op 16-04-2018 22:36
1.67% gewijzigd
Madam :D dat betekend in het Nederlands echt iets heel anders dan dat jij bedoelt :D

Anders is het wel goed verdienen waarschijnlijk.

Btw zijn er geen fora in belgie?
Je hebt geen partner nodig om gelukkig te zijn. Hartstikke mooi, maar realiseer je je dat dit maar één kant van het verhaal is? Nergens lees ik dat je hebt nagedacht hoe het voor je kind zal zijn om op te groeien zonder vader.

Dat lijkt me toch iets om bij stil te staan.
Lil0u schreef:
16-04-2018 22:23
Je hebt geen partner nodig om gelukkig te zijn. Hartstikke mooi, maar realiseer je je dat dit maar één kant van het verhaal is? Nergens lees ik dat je hebt nagedacht hoe het voor je kind zal zijn om op te groeien zonder vader.

Ze hoeft toch niet alles te noemen waar ze bij stilgestaan heeft? Iemand gaat echt niet zomaar zo'n intensief traject in..
Lil0u schreef:

https://m.hln.be/nina/familie/kinderen- ... ~ae486f0e/

https://www.trouw.nl/home/kind-van-bam- ... ~ac491545/
De m in BAM staat al voor moeder, dus BAM mama is dubbel.

Ik denk dat je in het topic dat hierboven wordt genoemd, beter antwoord krijgt op al je vragen :)
Lil0u schreef:

Er groeien heel veel kinderen op zonder vader. En ze worden nog gelukkig ook.
Ook groeien er veel kinderen op met gescheiden ouders, die het samen goed kunnen regelen.

Er groeien ook veel kinderen op in een hevige scheidingsstrijd tussen hun ouders, dat wordt kinderen zonder aanwezige vader dan weer bespaard. Dat is aantoonbaar schadelijk voor de ontwikkeling van een kind.

We leven niet meer in de jaren 50, 60, 70. Waarin een papa met een baan en een mama die thuisblijft voor de kinderen, de norm is. Of a la jaren 80, 90, een papa met fulltime baan en mama die parttime werkt.

De maatschappij verandert, dus ook gezinnen. Niets zegt dat kinderen in gezinnen die niet volgens het plaatje zijn, niet gelukkig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven