Help! Wie is er heul technisch? ;)

16-04-2018 18:43 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren heb ik stroomstoring gehad en sindsdien springt mijn lamp met sensor (en G9 halogeenlampjes) niet meer aan als ik de badkamer in loop. De lampjes heb ik al vervangen, maar dat helpt vooralsnog niet. Als ik de hoofdschakelaar in de meterkast omzet gaat hij even aan en als ik vervolgens weer weg loop gaat hij even later weer uit en ook niet weer aan. Iemand een idee?
Had iedereen stroomstoring of alleen jij? Het kan ook kortsluiting zijn. In de badkamer is water of waterdamp en de lampen en sensoren in de badkamer zijn daarom geaard en slaan uit wanneer het gevaarlijk wordt.

Heb je geen elektricien in je familie of zet een klus uit bij een kluswebsite.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Cateautje schreef:
16-04-2018 20:56
Met alle respect daarvoor, maar ik heb zelf een dimmer hier waar ik telkens als er een stroomstoring is een nieuwe zekering in moet zetten en het komt weleens voor dat ik nog even discolicht krijg als ik aan de knoppen draai.
Maar goed, ik moei niet meer, want straks weet de TO helemaal niet meer wat ze moet.
En daarna gaat ie uit.
Een dimmer is trouwens een heel ander verhaal dan een lamp met bewegingssensor. In het gros van de plafond/wand/tafellampen zit geen zekering. Hooguit als er een trafo in zit. Maar bij G9 hoeft het niet zo te zijn dat er een trafo in zit.

Maar ik bemoei me er niet meer mee.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
16-04-2018 21:01
En daarna gaat ie uit.
Een dimmer is trouwens een heel ander verhaal dan een lamp met bewegingssensor. In het gros van de plafond/wand/tafellampen zit geen zekering. Hooguit als er een trafo in zit. Maar bij G9 hoeft het niet zo te zijn dat er een trafo in zit.

Maar ik bemoei me er niet meer mee.
Er zit een zekering in de dimmer. :)

Let's agree to disagree.
Bedankt allemaal! Ik hoopte eigenlijk dat ik het eigenhandig op kon lossen, maar ik denk dat ik er voor de zekerheid toch maar even een man naar laat kijken 🙈

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven